Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#307023
Torben Rasmussen skrev: 2. dec 2019, 23:25 Det er ret standard, at mængden af rød farve er skævt indstillet pr default. Men det kunne du jo have opdaget, hvis du lige havde klikket på linket til testen...
Billede

Skift evt. til ISF-profilen.
Tak for svaret Torben. Jeg beklager, at jeg ikke havde læst artiklen grundigt. Du har selvfølgelig ret. :-)

Men problemet er dybere end som så. Udfordringen er måske overhovedet ikke med TV'et, men lige så meget med min nye Nvidia Shield Android TV 2019, der nu understøtter BT.2020 - HDR og Dolby Vision.
Når man har den tilkoblet opfordrer den ligefrem til at man konstant har aktiveret HDR og Dolby Vision i dens skærmindstillinger hvilket også burde give mening da den burde kunne autoswitche. Det fungerer bare ikke. Problemet er at 90% af det materiale man kan se stadig er i SDR og så ser det ud af H til. Iøvrigt bliver selve UI i android TV'et også alt for oversatureret i farverne.
Konsekvensen er, at jeg manuelt tvinger den til 8 bit BT.709 for at menuer og SDR materiale ikke ser forfærdeligt ud. Det er bare upraktisk, at man så manuelt skal ind og stille den tilbage når man vil se noget på med HDR eller Dolby Vision.
En anden midlertidig løsning er f.eks. når jeg vil se Netflix at skifte til den der er i WebOs på TV'et. Når der er "Atmos" på Netflix kræves nemlig ikke eARC da derers "Atmos" er lossy. Så slipper jeg for at rode med settings på min Shield, men ironisk nok kunne jeg så bare have beholdt min 2015 Shield.
Suk.
#307025
Groundhog:
Nvidia Shield har desværre ikke autoskift endnu. Det skrives nogle steder, men det foregår stadig manuelt. Det er desværre en ret dårlig praksis, at billedfrekvens eller HDR fastlåses og alt indhold konverteres hertil og afspilles i forkert format. Det ses også på f.eks. spilkonsoller. Og visse UHD Blu-ray-afspillere, når man vil anvende Dolby Vision.

Pt. er Apple TV 4K den eneste løsning, som automatisk kan skifte billedfrekvens og dynamikområde afhængigt af indholdet.
#307382
Som ny ejer af et C9 har jeg ikke bemærket dimming i løbet af fodboldkampe (Yousee/YS-4000).

Jeg har fulgt de råd, der er givet på rtings.com, men har ikke rørt ved Eco-indstillingerne.

Dolby Vision (på den indbyggede Netflix app) er...noget andet....samlet set meget bedre. Men altså, kommer fra et 11 år gammelt Samsung, så!

Det største issue i de nye farverum, jeg har oplevet, er undertekster, der bliver ekstremt hvide og lysende i Netflix' default, men det kan man konfigurere sig ud af på Netflix's hjemmeside.
#307383
juvemca skrev: 11. dec 2019, 19:08I nævner ISF profilen i jeres måling, men er dette baseret på ISF Dark (aften brug) eller Bright (brug i dagtimer)?
Det er baseret på ISF Dark, men hvis man primært ser TV i oplyste lokaler, så er ISF Bright generelt et fint valg på LG OLED TV. Billedparametre er sat en smule for højt i denne, men det er for at kompensere for omgivelsernes kraftige lys.
#307384
Nik67 skrev: 12. dec 2019, 11:27 Det største issue i de nye farverum, jeg har oplevet, er undertekster, der bliver ekstremt hvide og lysende i Netflix' default, men det kan man konfigurere sig ud af på Netflix's hjemmeside.
Desværre et brancheproblem. Det er underligt, at der ikke gøres mere for at normalisere undertekster, bl.a. lysstyrken. Måske fordi flere af firmaerne kommer fra USA, hvor undertekster jo ikke er dagligdag ligesom på vores kanter.

Det irriterer også mit øje, at undertekster ofte løbende skifter lysintensitet, når man ser indhold i Dolby Vision, altså pga. de dynamiske metadata fra scene til scene.
#307786
Hej og tak for anmeldelse.

Jeg har indkøbt et C9. Men i jeres test skriver i at sort skal sættes til LAV. Men jeg kan ikke vælge noget. Den står i auto og jeg kan ikke vælge den og ændre ? Hvad har jeg mon forkert.
#307812
Expert Lys er billede profilen, hvis du ikke er på en af HDMI indgangene kan du ikke tilgå den indstilling og den vil være “greyed out”

Tryk på input knappen, vælg en af de 4 HDMI indgange, det er ligemeget om det er billede på eller ej, så kan du åbne menuen og se indstillingen, den står højst sandsynligt på lav pr. default.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9