Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#301647
Rasmus Larsen skrev:Jeg talte med LGs koreanske billedfolk om problemet i slut 2018. Som så ofte før, så vil producenterne helst ikke gå i detaljer med, hvad der er årsag til problemerne, men så vidt jeg kan vurdere, så er det en anti-burn-in mekanisme, som er implementeret i selve panelet (af LG Display - ikke LG Electronics). Men det er klart, at den er fejlkonfigureret (henimod det overforsigtige) når den også påvirker normalt tv-sening.

Jeg opfordrede dem naturligvis til at løse fejlen, men jeg tror, at det er hos LG Display at problemet ligger.
:( :s ;;)
Da er det bare å lage seg en "fotball-bilde-modus" med OLED lys på 100... for dette blir aldri fikset :(

Edit: En på et annet forum som testet i går , og tven dimmet fra 237 nits til 150 nits under Wolves - ManU i går kveld. Det er over 25% mørkere bilde det... !:(
#301651
BigZ12 skrev:
Rasmus Larsen skrev:Jeg talte med LGs koreanske billedfolk om problemet i slut 2018. Som så ofte før, så vil producenterne helst ikke gå i detaljer med, hvad der er årsag til problemerne, men så vidt jeg kan vurdere, så er det en anti-burn-in mekanisme, som er implementeret i selve panelet (af LG Display - ikke LG Electronics). Men det er klart, at den er fejlkonfigureret (henimod det overforsigtige) når den også påvirker normalt tv-sening.

Jeg opfordrede dem naturligvis til at løse fejlen, men jeg tror, at det er hos LG Display at problemet ligger.
:( :s ;;)
Da er det bare å lage seg en "fotball-bilde-modus" med OLED lys på 100... for dette blir aldri fikset :(

Edit: En på et annet forum som testet i går , og tven dimmet fra 237 nits til 150 nits under Wolves - ManU i går kveld. Det er over 25% mørkere bilde det... !:(
Det hjælper desværre ikke at sætte OLED lys til 100... Og ja, det er utroligt, at de ikke får gjort noget ved det. Jeg har købt en service-menu fjernbetjening, og man skulle kunne gå ind og slå det fra der. Det vil jeg prøve på mit 65 C8.
#301654
Simon R. skrev:
BigZ12 skrev:
Rasmus Larsen skrev:Jeg talte med LGs koreanske billedfolk om problemet i slut 2018. Som så ofte før, så vil producenterne helst ikke gå i detaljer med, hvad der er årsag til problemerne, men så vidt jeg kan vurdere, så er det en anti-burn-in mekanisme, som er implementeret i selve panelet (af LG Display - ikke LG Electronics). Men det er klart, at den er fejlkonfigureret (henimod det overforsigtige) når den også påvirker normalt tv-sening.

Jeg opfordrede dem naturligvis til at løse fejlen, men jeg tror, at det er hos LG Display at problemet ligger.
:( :s ;;)
Da er det bare å lage seg en "fotball-bilde-modus" med OLED lys på 100... for dette blir aldri fikset :(

Edit: En på et annet forum som testet i går , og tven dimmet fra 237 nits til 150 nits under Wolves - ManU i går kveld. Det er over 25% mørkere bilde det... !:(
Det hjælper desværre ikke at sætte OLED lys til 100... Og ja, det er utroligt, at de ikke får gjort noget ved det. Jeg har købt en service-menu fjernbetjening, og man skulle kunne gå ind og slå det fra der. Det vil jeg prøve på mit 65 C8.
Jo det hjelper på den måten at når det dimmer så blir som om Oled lys er til 60-70?? Istedenfor 60, og så dimmer det som til 40-45?

Ingen setting i service meny som stopper denne funksjonen :(
Kun mulig å slå av ABSL, men det er en helt annen feature.

Denne type dimming vi snakker om ref fotball, blir kalt ANSD - Automatic News Station Dimming. Her er hva jk82 skrev i sin test av ANSD:
"Removing the static logo will cause the brightness to gradually ramp up to the original value within like 30 seconds or so.
This is different from ASBL which almost instantly returns to the original brightness."
https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... st57859488
#301655
Simon R. skrev:
BigZ12 skrev: Jeg har købt en service-menu fjernbetjening, og man skulle kunne gå ind og slå det fra der. Det vil jeg prøve på mit 65 C8.
OG vær MEGET forsiktig med service menyen. Det er veldig enkelt å trykke feil, og du gjør som meg. Endrer en verdi som ikke er mulig å reset tilbake til default.
Jeg kom borti H-PLL NTSC som ligger rett under "User Mode/Engineer Mode". Den ble til 100 da jeg kom borti. Default er 0. Nå er det ikke mulig å reset til 0, kun verdi mellom 1 og 100. :( Og jeg vet ikke hvilken verdi som er riktig.
Heldigvis tror jeg H-PLL kun er til analoge video signaler. (krysser fingre)
#301671
BigZ12 skrev:
Simon R. skrev:
Jo det hjelper på den måten at når det dimmer så blir som om Oled lys er til 60-70?? Istedenfor 60, og så dimmer det som til 40-45?

Ingen setting i service meny som stopper denne funksjonen :(
Kun mulig å slå av ABSL, men det er en helt annen feature.

Denne type dimming vi snakker om ref fotball, blir kalt ANSD - Automatic News Station Dimming. Her er hva jk82 skrev i sin test av ANSD:
"Removing the static logo will cause the brightness to gradually ramp up to the original value within like 30 seconds or so.
This is different from ASBL which almost instantly returns to the original brightness."
https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... st57859488
Jeg ved godt, hvad jeg snakker om. Og jo, ABSL skulle ifølge de brugere, der har prøvet, kunne slås fra. Den hedder ikke ABSL i service menuen. Kan ikke huske hvad den hedder, men det kigger jeg på, når jeg når dertil... :)
#301678
13. OLED
TPC enable: On/Off
Den slår av ABSL.
Det hjelper IKKE for å skru av dimming i fotballkamper.

Den featuren er hva jk82 (ref min link) kaller ANSD.

Les gjerne også fra denne posten og ned:. https://www.avforums.com/threads/lg-ole ... t-27328145

MEN om du har en annen innstilling i service meny som tar vekk den såkalte ANSD, så hadde jeg vært takknemlig for å vite hva den heter.
#301693
Nej kender kun til TPC. Den skulle fixe det med mørke scener. Lyder da underligt, at der er forskellige rutiner, der påvirker mørke scener/"halvlyse scener" (som fodboldkampe). Det bliver mere og mere uklart, hvad/hvor/hvornår og hvorfor den funktion træder ind. Så man skal altså regne med, at den kan træde i kraft med alt materiale. Med mindre du konstant ser noget, der skifter mellem helt mørke og helt lyse scener fx, så vil de lyse nok bringe lysniveauet op igen på 100%. Til grin, LG.
#301694
Er der ikke nogen (hint, Rasmus), der kan lægge pres på LG? Sammen med andre internationale sites som Flatpanels måske? Jeg tvivler på, jeg får noget ud af at skrive til LG, andet end de standard råd om ECO mode etc., der lires af. Dem, der sidder og svarer aner jo intet om det tekniske, og kender sikkert ikke til problemet. Og hvis de gør, vil de nok ikke indrømme det, af frygt for at det kan ende med at koste LG penge.
#301695
NYT: Læste lige mere ned i tråden fra AV Forums. Ser ud til, at hvis du ser fodbold UDEN stillings-grafik etc (zoomer ind), så dæmper den IKKE lyset. Det er fordi, der er et "kraftigt" (kan man så diskutere, det er ikke engang i nærheden af hvidt), statisk element i nogle minutter, så begynder den at dæmpe. Så måske kan man være heldig, at det meget sjældent vil påvirke film, hvis jeg får slået TPC fra. Jeg bruger kun mit tv til film/serier. Men ja, surt for dem, der bruger til til andet.
#301702
Ja det er statiske elementer, som forårsager det på oplyste scener.

i mørke scener ser det ud til at blive forårsaget af en anden trigger, måske at billedet er så mørkt at TV'et misforstår det til, at kilden har dæmpet billedet (og skærmen derfor ikke er i brug)? F.eks. Apple TV dæmper billedet efter lidt tid. Andre eksterne enheder gør det også.

Vi prøver at få fat i nogle af de rigtige personer på IFA. Det nytter sjældent noget at gå til PR-bureauerne i disse typer sager.
#301712
Simon R. skrev:NYT: Læste lige mere ned i tråden fra AV Forums. Ser ud til, at hvis du ser fodbold UDEN stillings-grafik etc (zoomer ind), så dæmper den IKKE lyset. Det er fordi, der er et "kraftigt" (kan man så diskutere, det er ikke engang i nærheden af hvidt), statisk element i nogle minutter, så begynder den at dæmpe. Så måske kan man være heldig, at det meget sjældent vil påvirke film, hvis jeg får slået TPC fra. Jeg bruger kun mit tv til film/serier. Men ja, surt for dem, der bruger til til andet.
TPC slår av ABSL, som kan forklares sånn:

"The LG OLED TV will dim when the "average" picture stays unchanged for more than 60s.
This can be really annoying when watching videos/movies that have such scenes longer than 60s."

Om du slår av TPC, og ikke ser fotball med "scoreboard" (jeg som testet det du leste på avforums :) ), så vil du ikke ha problem med dimming.
Heldig du som ikke ser fotball på LG OLED C8/C9 (er ikke dimming på C7 :s )... :(
#306832
Jeg har netop bestilt et C9 :-)
Det skal udelukkende bruges til streaming. Tænker 90% Netflix.
Jeg har et ATV 4K.

Nogen tanker om optimal opsætning/kalibrering?
Vil indbygget Netflix app være bedre end gennem ATV?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9