Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#307812
Expert Lys er billede profilen, hvis du ikke er på en af HDMI indgangene kan du ikke tilgå den indstilling og den vil være “greyed out”

Tryk på input knappen, vælg en af de 4 HDMI indgange, det er ligemeget om det er billede på eller ej, så kan du åbne menuen og se indstillingen, den står højst sandsynligt på lav pr. default.
#308082
Super god anmeldelse. Jeg har købt 77" udgaven. Dejligt tv. Jeg har dog lige et par spørgsmål til indstillingerne i anmeldelsen:

ISF indstillingen (mørk) står gamma default på bt.1886, men I har sat den til 2.2 - hvorfor? Er den første ikke mere korrekt? Jeg forstår godt 2.2 er bedre med mere lys i rummet, men det er jo netop i indstillinger til et mørkt rum.

Jeg kan ikke finde Smooth gradiation på mit tv, er det det, som hedder jævn overgang på dansk? Og hvilket niveau vil I anbefale at sætte den til?
#308090
BT.1886 har tendens til at knuse detaljerne i skyggerne, men du kan ikke dømme den ene eller den anden mere eller mindre korrekt som sådan. Gamma 2.2 er funderet i CRT-tiderne og gamma-funktioner, og den giver generelt et mere lyst billede, som harmonerer bedre med det billede vi gerne vil evaluere på. Hvis du foretrækker det mørkere, så ændrer du blot gamma. Det påvirker ikke hvidbalancen.

Smooth gradation er jævn overgang ja. Den ofrer detaljegrad til fordel for mere flydende overgange, og den skal ikke skrues for højt op.
#308498
Hej Fellow Geeks! Før havde jeg en Boxee Box m 2 USB harddiske sluttet til. Dette forbandt via hdmi til tv og jeg kunne tilgå harddiskene på min pc som netværksdrev. Nu har jeg købt dette tv, og sluttet de 2 hdd direkte til tv.. mit spørgsmål går så på, kan jeg tilgå dem på min pc somehow via tv som er på samme netværk og hvordan? :D
#308733
Tak for en god test

I testen bruges ISF. Men denne findes jo ikke i HDR.

Ville det ikke være en ide at kalibrerer ud fra en profil der findes i både sdr og hdr som eks Technicolor profilen?

Jeg synes også der alligevel er en del forskel på Technicolor og ISF og jeg kan ikke få dem til at være ens selv med samme indstillinger.

Er det fordi der er nogle indstillinger i dem som brugeren ikke har adgang til?

Er der en grund til at testen ikke fokuserer på HDR i kalibreringsdelen? man er lidt uklar som læser på hvad man stiller op med hdr andet end bare at vælge Technicolor.

Ved sdr synes jeg at jeg fik det bedste billede ved at vælge isf og så indstille ud fra jeres indstillinger som vist skruede lidt ned for det meget rødelige billede der var som stadard. Men så blev jeg nødt til bare at bruge Technicolor til hdr hvilket resulterede i synligt forskellige farver når tv'et skifter til hdr indhold eks på brugerflade på appletv'et hvor jeg prøvede at skifte frem og tilbage.

Er der en måde at få nogenlunde ens og samtidigt nogenlunde præcist billede på tværs af hdr og sdr er nok egentlig hovedspørgsmålet.
#310476
Budtz: Vi kalibrerer ikke HDR pt. idet der ikke er enighed om, hvad målværdierne er. Så pt. er bedste bud at vælge en af de mest præcise profiler, f.eks. Technicolor eller Movie. I den lille infoboks til højre i kalibreringsafsnittet kan man se, hvilke billedprofiler der er mest præcise.

Vi kommer nok til at kommentere mere på HDR-indstilling i fremtiden.
#310478
Bendix: Vi anbefaler Trumotion til 'fra' eller 'custom (0,5)'. På alle kilder ja,
Vores kalibreringsforslag fremgår af testen samt denne oversigt: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1439453137

Real Cinema aktiveret på alle kilder ja. Det sikrer, at du får 24fps afspilning. Funktionen kan også identificere en 24fps kadence (en film) pakket ind i f.eks. 1080i/60. Og på andre kilder så gør funktionen intet, så du taber ikke noget ved at have den slået til.
#310556
Jeg oplever noget mystisk når jeg skal tilføje Apple tv, gør tv’et det automatisk kan jeg ikke styre ATV, gør jeg det manuelt og IKKE navngiver kilden kan jeg styre den med BeoRemote. Går jeg igennem processen imens jeg ser en film på ATV uden at fuldføre Installationen, kommer der DV og Atmos logo frem. Dog uden at jeg kan styre enheden.

Så det ender med at jeg navngiver kilden (HDMI 4) som boks. Og må “leve” med DV logo. Den afspiller dog Atmos. Bare mærkeligt det ikke kan lykkedes at lave en konfiguration så begge logoer dukker frem når filmen startes. ;;)

EDIT: begge logoer vises kun hvis det er tv’ets interne højtalere som benyttes,- sært
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9