Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#298640
Sponk skrev:Kommer i til at revurdre Referance Award nu når det viser sig at AG9 ikke er ligeså godt spec´ed som C9?
Altså at C9 får titlen?
Hvor ser du AG9 har fået den? Den har slet ingen award fået?
#300831
Er der nogen der ved hvordan WISA virker på dette tv? og hvor mange funktioner er indbygget i 5.1 decoderen i TV'et?
Jeg synes det virker særdeles spændende med WISA. Vil I/Flatpanels lave en test/artikel om det senere måske?
#300855
Vi har ikke fået lov at låne en dongle, da det ikke er TV-divisionen, som laver den. Dertil, så har LG ikke selv WISA-højttaler, som kan udlånes, så det ligger nok ikke lige i kortene at vi tester denne funktionalitet. Vi har prøvet den flere gange på messerne, hvor vi også har set hvordan man parrer højttalere, men en decideret langtidstest bliver det nok ikke til. Vi får ikke flere LG-modeller ind i denne sæson.
#301297
Tak for endnu en meget fyldestgørende anmeldelse.
Jeg har et par spørgsmål jeg håber ikke falder udenom emnet:

1. Vil det kunne svare sig at skifte mit 65B6V, hvis vi snakker rent billedmæssigt? Er ligeglad med OS osv. Jeg kan forstå der kun er sket lidt på brightness siden, men at det ikke skulle være så voldsomt.

2. Tror i der vil komme nogle HFR film indenfor det næste års tid?
#301298
1. Ikke det helt store. Stod jeg i samme situation, så ville jeg ikke opgradere til C9. Og slet ikke lige nu, hvor prisen er på sit allerhøjeste og kunstigt opskruet pga. nylancering.

2. Ang Lee sender sin anden HFR-film i biograferne meget snart, men jeg tror startskuddet bliver Avatar 2 - og den er jo blevet udsat igen igen. Jeg tror det primært er på spilområdet, at vi vil se HFR rykke til at starte med.
#301299
Okay, tak for svaret Rasmus.
1. Så tænker jeg det samme vil gøre sig gældende med udskiftning til B8 som er på udsalg, at det ikke er det store at vinde billedmæssigt.

2. For mit vedkommende er det nok HFR og VRR for bedst billede, der er mest interessant, da jeg mest ser film/serier. Har en PS4 Pro som ikke bruger ret meget endnu, men kan se den ikke understøtter VRR, så det er nok ikke så interessant for mig til spil.
#301304
Jeg har dem cirka i 1 1/2 år inden jeg skifter, har lige fået C9 og må sige at der er sket et løft. Der er større løft fra E8 til C9 end fra E7 til E8. Dem som kommer fra C/E6 el C/E7 vil kunne mærke forbedringer. Alt fra menu speed, bedre støj filter og lysstyrke i dagligdagsbrug. C9 står knivskarp.

Jeg er skam meget grundig og kigger jævntlig efter burn in. Men som flatpanels test panel har jeg ikke været ramt af burn in endnu.

Generelt er dette topic extremt overdrevet og bliver fueled af det andet koreanske brand..

Men som sagt kan jeg varmt anbefale C9, som til dato er det bedste tv jeg har haft. Ville dog ønske at tv producenterne fik styr på eARC delen - afventer firmware update.

bbplayer skrev:
Sponk skrev:Har haft 3 OLED, E6, E7, E8 uden nogen tegn af burn in.
Nu nævner du E6, og jo, man skal altså også lede efter burn-in før man finder det. Min C6 har jeg intet set af fejl på, siden start men når jeg så prøvede et par fuldskærms farve tests, så blev der afsløret logo'r som dog kunne vaskes væk men undertekst striber synes at være umulige at fjerne. Disse stribe ser jeg dog ikke når tv bruges, så de har fået , ignorer, tvungen på.

Så måske mener du dette men du har så bare ikke kigget godt nok efter dem, for det er sgu også kedeligt at man skal lave disse tests for at se noget man ellers ikke lige så.

Udover det, så lyder det til, at du har skiftet skærme hurtigere end at problemet kunne testes og bekræftes.
#301326
Sponk skrev:Men som sagt kan jeg varmt anbefale C9, som til dato er det bedste tv jeg har haft. Ville dog ønske at tv producenterne fik styr på eARC delen - afventer firmware update.
Vi havde ikke mulighed for at teste det selv, så jeg er bare nysgerrig. Hvilke problemer oplever du pt? Meld også meget gerne tilbage om firmware ændrer noget :)
#301618
Har C9 samme "ANSD" (Automatic News Station Dimming) som er omtalt her? https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... st57859488

Jeg KLIKKER snart av dette på min 65" C8, og får bare svada svar fra LG når jeg spør om de ikke har tenkt å se på dette/fikse dette.
1. linje support ber meg om å slå av øko-modus og endre Oled lys :(

Det er spesielt lett å se denne feature ved bruk av HTPC på min C8, men det verste er å se fotball. Da kan tven dimme 10 ganger i løpet av en kamp, og der den blir hakkvis/pulserende lysere og lysere når den kommer tilbake til full lysstyrke.

Edit: Når tven dimmer og bildet blir for mørkt for å se fotball, kan en tvinge den til å bli lysere ved å skifte kanal frem og tilbake.
Da vil den som det står i tråden: "...the brightness to gradually ramp up to the original value within like 30 seconds or so."

Edit2: Har de andre OLED leverandørene samme feature?
Min LG C7 (som nå står på soverommet) har IKKE dette, kun ABL og ABSL.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9