Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#297946
Sponk skrev:Har haft 3 OLED, E6, E7, E8 uden nogen tegn af burn in.
Måske du skulle spørge den der overtog din E6 om der er burn in synes problemet er der oftere når skærmen bliver 2 til 3 år gammel.
#297950
Globulus skrev:
Vasen skrev:Ved i om 77" modellen har samme fod som 55" og 65"? På LG's UK hjemmeside er den vist med sidste års "buede" fod.
https://www.lg.com/uk/tvs/lg-OLED77C9PLA
Den hurtigste måde at få syn for sagen er at finde en "unboxing"-video: https://www.youtube.com/watch?v=6Dx4CJ7Cf5o

Ja, den er buet.
Perfekt, tak for linket :)
#297951
donfrankie skrev:Er der ikke Low Framerate Compensation, så vidt jeg har læst er det en del af VVR delen i HDMI 2.1
For så er 40-120 Hz jo intet problem da den bare vil doble frames hvis man får under 40 fps.
Får et spil under 20 fps, så er det vel alligevel tæt på uspilleligt.
Det var jo problemet med Samsung, deres spænd tillader ikke LFC, da det kræver at toppen af spændet er minimum det dobbelte af bunden.
Vi har ikke frame rate counter på Xbox One X, så vi kan kun føle os frem i spillene. I krævende scener, hvor jeg vil tro, at frame rate faldt under 40fps, så det umiddelbart stadig fint ud. LG har ikke selv be/afkræftet om der er LFC i. Vi spurgte senest ved deres arrangement i London for et par måneder siden.
#297962
Rasmus Larsen skrev:Der skiftes som udgangspunkt til Game-profilen. Altså den der ligger på samme niveau som Standard, Cinema, ISF osv. Jeg ved faktisk ikke, om det kan justeres et sted i menuerne.

Jeg har funderet over, hvor meget værdi man skal tillægge ALLM. Jeg hælder nok personligt til at det er lettere blot selv at opsætte billedinstillingerne på den HDMI-port, som spilkonsollen er tilsluttet til. Jeg bruger dog ikke apps på spilkonsoller, så det kan naturligvis ændre på sagen.
Nej okay. ALLM lyder ikke synderlig brugbar så. Men hvis man blot kan opsætte en specifik profil - inklusiv game mode? - til en hdmi indgang, lyder det lige så fint.
Mit nuværende TV kan absolut intet "smart", så er ikke klar over hvad der er muligt på mere moderne tv :) Det handler jo egentligt blot om hvorvidt TVet kan sættes op med en ordentlig billedprofil + low latency mode til spilkonsol, og ikke være afhængig af en dårligere kalibreret 'game profil'.

Så er der blot tilbage og vente på TV'et faktisk kommer i butikkerne, og falder til en lidt mere fornuftig pris... Er de ikke ret sent ude ift. foregående års modeller.
#297967
George1 skrev:
Sponk skrev:Har haft 3 OLED, E6, E7, E8 uden nogen tegn af burn in.
Måske du skulle spørge den der overtog din E6 om der er burn in synes problemet er der oftere når skærmen bliver 2 til 3 år gammel.
Opret gerne en seperat tråd om det der burn-in paranoia . .
#297968
lennon skrev:
George1 skrev:
Sponk skrev:Har haft 3 OLED, E6, E7, E8 uden nogen tegn af burn in.
Måske du skulle spørge den der overtog din E6 om der er burn in synes problemet er der oftere når skærmen bliver 2 til 3 år gammel.
Opret gerne en seperat tråd om det der burn-in paranoia . .
Synes det er fair nok at nævne, når anmeldelser indikerer der er testet for problemet. Faktum er jo at vi , ejere af OLED, synes at opleve problemet efter et par år, så hjælper en uge på hylden da ikke meget, og læsere skal bare være opmærksomme, og det bliver de ikke ved at læse denne tråd og anmeldelse, hvis vi ikke må tale om det. Men jo, flere detaljer burde nok komme i andre tråde, da pointen nok bare er, man ikke ser det efter indkøbet men efter mange timers brug , altså lang tid efter man har fået det sat op og nyder det flotte billede.
#297969
Rasmus Larsen skrev:
donfrankie skrev:Er der ikke Low Framerate Compensation, så vidt jeg har læst er det en del af VVR delen i HDMI 2.1
For så er 40-120 Hz jo intet problem da den bare vil doble frames hvis man får under 40 fps.
Får et spil under 20 fps, så er det vel alligevel tæt på uspilleligt.
Det var jo problemet med Samsung, deres spænd tillader ikke LFC, da det kræver at toppen af spændet er minimum det dobbelte af bunden.
Vi har ikke frame rate counter på Xbox One X, så vi kan kun føle os frem i spillene. I krævende scener, hvor jeg vil tro, at frame rate faldt under 40fps, så det umiddelbart stadig fint ud. LG har ikke selv be/afkræftet om der er LFC i. Vi spurgte senest ved deres arrangement i London for et par måneder siden.
Jeg har forsøgte at give Fortnite en søgning, har det ikke på min boks men det lyder som om man kan aktivere det på alle Fortnite platforme? Dog er der flere som mener man ikke imponeres af de tal, så VRR bliver nok ikke 120fps som ses.

Måske er der andre titler som også kan aktivere det?
#297974
lennon skrev:
George1 skrev:
Sponk skrev:Har haft 3 OLED, E6, E7, E8 uden nogen tegn af burn in.
Måske du skulle spørge den der overtog din E6 om der er burn in synes problemet er der oftere når skærmen bliver 2 til 3 år gammel.
Opret gerne en seperat tråd om det der burn-in paranoia . .
Det var relevant i denne tråd du kan selv oprette en tråd om din burn in fornærmelse/?
#297977
Sponk skrev:Har haft 3 OLED, E6, E7, E8 uden nogen tegn af burn in.
Jeg har lige været ude i stillehavet i 4 uger, dem der har passet huset i mens har set en hel del Kanal 5 på det ene OLED vi har i huset.

Der er desværre Burn in på en 65" E6, meget nemt at se på en rød baggrund, på grøn eller gul baggrund knap så slemt.

Det ses nu heller ikke umiddelbart, med mindre der en reklame med med rød baggrund eller lign. og enlig ikke et problem og noget der enlig bekymre mig.

Det vil aldrig holde mig tilbage for at skulle købe OLED igen! MEn jeg ville alligevel prøve at se om det kunne forsvinde

Operationen i gennem 1 uge har pt. været, at det indbygget værktøj i tv-et har kørt 3 gange 1 time, "ikke lige efter hinanden" kørt en sekvens med skift af farver ca. samlet tid 4-5 timer, benyttede tv-et hverdag i 5-6 timer på alt andet end kanal 5 og kanal 4.

Resultatet er, at der er stadig burn in, men vil dog tro at ca. 70% er væk på nuværende tidspunkt, selve 5 tallet er stort set udvisket.
#297979
Kan vi ikke tage den generelle diskussion omkring burn-in i en anden tråd? Emnet har efterhånden været debatteret 1000 gange og den nuværende linje har ikke nogen direkte relation til C9, så det drukner potentielt de “rigtige” spørgsmål.
#297991
George1 skrev:Nej det er vel ok i denne tråd mit spørgsmål ang. burn in og konklusion/anmeldelse drejede sig om C9.
Ja, dit første spørgsmål gjorde. I bevæger jer over i generelisering og nu handler det pludselig om burn-in på 3 år gamle TV, som hundelufteren har ladet stå på Kanal 5 i 4 uger...?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9