Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#297882
Anmeldelsen af LG C9 er online. Den afløser sidste års C8 og byder ind med bl.a. HDMI 2.1, nyheder på webOS og en anden generation 'Alpha 9' videoprocessor.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1559025204

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#297884
Tak for en rigtig god test - “desværre” får mit B6 endnu et år på væggen

Savner stadig en nummer feature jeg ikke kan leve uden før jeg skifter - kunne være fint at undgå sort skærm ved signalskifte, men det er næppe 10+ kr værd :o
#297885
Super spændende læsning !

EDIT: Har slettet mit indlæg omkring "tone mapping" da Rasmus nævner det i anmeldelsen og forklarer det bedre end jeg selv kunne have gjort :D
Senest rettet af Blackspot4200 28. maj 2019, 15:24, rettet i alt 1 gang.
#297888
Tak for en grundig test.
Er det sandsynligt at 120 Hz BFI med 75/25 cyklus vil blive implementeret senere som en software update, eller skal man sætte næsen efter at det nok først vil blive muligt ved næste generation igen?
#297905
Tak for anmeldelsen. Den har været ventet.

I skriver at spil-tilstand kan aktiveres for alle billedprofilerne. Hvilket lyder godt - ikke mindst når Game billedprofilen ikke er særligt god fra start af.
Hvordan virker det skift ift. ALLM. Er det spil-tilstand der aktiveres i den profil man allerede er i, eller skifter den til Game billedprofilen?
Det lyder som det første i det I skriver. Men vil gerne lige sikre om det er rigtigt forstået. Da jeg synes andre har skrevet der skiftes billedprofil - men det kan måske skyldes sammenblanding af begreberne.
En anden ny funktion i år, er muligheden for at aktivere spil-tilstand med enhver billedprofil i tv'et. Det betyder i praksis, at man nu både kan skifte til spil-profilen (som ikke leverer særlig præcise farver) eller vælge at aktivere spil-tilstand på f.eks. Cinema-profilen. Det giver samme lave input-forsinkelse. Det er yderst brugbart til alle de købere, som ikke selv har kalibreringsudstyr, hvilket vel i praksis er 99,99% af alle købere.

Ift. HDMI 2.1 og spilbrug, så har LG TV nu også HDMI ALLM, hvilket blot betyder, at skærmen automatisk kan skifte til spil-tilstand, når de detekterer et spil fra en spilkonsol. ALLM skal også understøttes på konsollen. Det gør Xbox One, men ikke PlayStation 4.
#297926
andmm skrev:Tak for en grundig test.
Er det sandsynligt at 120 Hz BFI med 75/25 cyklus vil blive implementeret senere som en software update, eller skal man sætte næsen efter at det nok først vil blive muligt ved næste generation igen?
Jeg så det demonstreret på en prototype af C9 for flere måneder siden, så panelet må kunne. Så vel ikke usandsynligt. Men spørgsmålet er vel også hvorfor det blev trukket. Det har vi ikke kunnet få svar på.
#297929
Shadout skrev:Tak for anmeldelsen. Den har været ventet.

I skriver at spil-tilstand kan aktiveres for alle billedprofilerne. Hvilket lyder godt - ikke mindst når Game billedprofilen ikke er særligt god fra start af.
Hvordan virker det skift ift. ALLM. Er det spil-tilstand der aktiveres i den profil man allerede er i, eller skifter den til Game billedprofilen?
Det lyder som det første i det I skriver. Men vil gerne lige sikre om det er rigtigt forstået. Da jeg synes andre har skrevet der skiftes billedprofil - men det kan måske skyldes sammenblanding af begreberne.
Der skiftes som udgangspunkt til Game-profilen. Altså den der ligger på samme niveau som Standard, Cinema, ISF osv. Jeg ved faktisk ikke, om det kan justeres et sted i menuerne.

Jeg har funderet over, hvor meget værdi man skal tillægge ALLM. Jeg hælder nok personligt til at det er lettere blot selv at opsætte billedinstillingerne på den HDMI-port, som spilkonsollen er tilsluttet til. Jeg bruger dog ikke apps på spilkonsoller, så det kan naturligvis ændre på sagen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9