Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#294083
Kunne vi måske holde debatten her til XG95 og starte en ny tråd hvis I vil diskutere andre TV?

Jeg har slettet sidste indlæg, som intet har med emnet at gøre. IT-bruger: du er velkommen til at starte en ny tråd eller fortsætte i en tråd om Samsung 2019-modeller. Eks. den her: viewtopic.php?f=2&t=47705&view=unread
Af JHN
#294137
Hej.

Tak for testen. Det som jeg lægger mærke til er at dette flagskib ikke får supergode point for billedkvaliteten i jeres test. Det skyldes åbenbart bl.a. det lag, som gør at man kan få et relativt godt billede, hviis man sidder skråt for skærmen.. Det er jo så muligt at de mindre størrelser af denne model uden dette lag vil give en bedre billedkvalitet. Da jeg altid ser TV alene på mit TV vil jeg ikke have sådan et lag, hvis det sænker billedkvaliteten.

For mig som forbruger er det meget irriterende, at samme model ikke har nøjagtig samme teknologi men at det afhænger af størrelse om den har det omtalte lag eller ej.

Venlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommer Full HD TV
Af EclipsE
#294168
Gudskelov for at de ikke har ødelagt det ved at stoppe det shit i deres mindre modeller.

Forstår dem ikke rigtig, hvorfor de prøver at sælge bedre vinkler. Så kan man shu DS købe sig et LG hvis man vil sidde udenfor vinduet og kigge ind.

Jeg synes nu ikke det er at hyle over når man har en skæv vinkel. Når vi sidder om morgen og ser tv, sidder vi da meget skrået og kigger på vores XF90 og så dårligt er det da heller ikke. Så ligner billedet såmænd bare et IPS panel
#294780
Nå, vi har fået svar mht den nye remote og den kan desværre ikke købes i løssalg, så man skal have Sonys dyrere modeller for at få fat på den.

Rtings har i øvrigt haft fat i 55”-modellen med rent VA-panel.
Af tjpthomas
#301805
Er hurtigt spørgsmål... Er det egentligt meningen/ideen at hvis jeg køber et 55xg9005 at jeg i princippet kunne tage jeres forslag til en kalibrering og indtaste den manuelt?
Brugeravatar
Af bbplayer
#301810
Torben Rasmussen skrev:Nå, vi har fået svar mht den nye remote og den kan desværre ikke købes i løssalg, så man skal have Sonys dyrere modeller for at få fat på den.
Er det ikke denne remote? (der er flere på ebay som sælger dem)

https://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-Voice- ... 3300013802?

og dommen:
https://community.sony.dk/t5/android-tv ... -p/2624122

Den er ikke særlig kompatibel i bluetooth mode, synes ikke jeg kan tyde IR delen, da jeg vel ikke bruger IR her? eller gør jeg?

Og det har i så også testet i anmeldelsen :)
kan i øvrigt ikke parres via Bluetooth med tidligere modeller
Senest rettet af bbplayer 23. aug 2019, 12:19, rettet i alt 2 gange.
Af tjpthomas
#301811
Ah ok.... tak for hjælpen! Hvis jeg gerne ville have nogle calibrerings-vejledndinger til eksempeltvis 55" - er der så nogle råd/guides eller lignende, som du kender?