Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#281836
Anmeldelsen af Sony AF9 OLED er online. Det er Sonys nye topmodel indenfor OLED med bl.a. 4K Dolby Vision, opgraderet videoprocessor, Acoustic Surface+ højttalere og Android Oreo.
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1541399010

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Brugeravatar
Af bbplayer
#281838
God anmeldelse,
Kan se fjernbetjening varierer lidt fra den jeg har på X85 , da pege knapper ligger helt op ad de omkring liggende exit/tv/epg taster på min remote, det er altså irriterende nok til at være et problem. Måske har Sony løst det med det mellemrum man ser her, selvom det er lidt for plastik og ikke sej at se på. Selv LG's alu remote på E modellerne er flottere at bruge og håndtere. Har ikke prøvet Samsung's i nævner.

Der mangler måske lige lidt opstarts tal i "opstart fra kold" tilstand, da jeres 4s jo er fra en tændt Android som kører også når man slukker (lidt som en mobil). Den er helt sikkert ikke kun 4s om at start til responsiv tilstand på 4s fra afbrudt tilstand hvor strøm ikke er på skærmen.
Ikke fordi folk gør det tit måske men det ville supplere jeres eksisterende tests.
Af H_Boeg
#281839
God anmeldelse!
På trods af marginal forskel på billedkvaliteten så forstår jeg ikke, at den ikke får reference-awarden. I min optik bør den gives til det tv med bedst billedkvalitet, også selvom den kun er rykket et halvt point. Jeg er helt med på, at det for langt de fleste vil give mere mening med A8, hvis man kigger Sonys vej og deraf fortjener den ikke top-anbefalingen.
#281840
Tak for den!
Dejlig læsning her på mit A1's knapt 1 årige fødselsdag. Og lad mig bare sige, det er da ikke fordi jeg render fluks ud og skifter det ud ... Mon ikke Oreo snart lander til dette.

Og så til sidst ... banding. Ufatteligt at det stadig spøger. Det ses især nemt ved DV materiale i mørkere scener. Once you see it ...
#281843
bbplayer skrev:Der mangler måske lige lidt opstarts tal i "opstart fra kold" tilstand, da jeres 4s jo er fra en tændt Android som kører også når man slukker (lidt som en mobil). Den er helt sikkert ikke kun 4s om at start til responsiv tilstand på 4s fra afbrudt tilstand hvor strøm ikke er på skærmen.
Ikke fordi folk gør det tit måske men det ville supplere jeres eksisterende tests.
Nej, det er ikke sådan vi måler den. At TV'et skal boote hvis du hiver stikket er ikke det normale brugsmønster. Det er målingen fra du trykker på "tænd"-knappen til der er billede på. Vi har måling nr. 2 med, da visse TV ikke er klar til at blive betjent når der er billede på. Det var især et problem på ældre TV, hvor Sony nok havde præmien for langsomste TV med nogle af deres aldrende modeller, hvor man godt kunne vente 30 sekunder før der var reaktion på remoten efter at billedet (og lyden!) var kommet på.
#281844
H_Boeg skrev:På trods af marginal forskel på billedkvaliteten så forstår jeg ikke, at den ikke får reference-awarden. I min optik bør den gives til det tv med bedst billedkvalitet, også selvom den kun er rykket et halvt point.
Efter den grove justering, så er billedet ikke bedre end AF8 - tjek evt. AF8-anmeldelsen og kig på graferne. Du har bedre mulighed for at justere via autocal og CMS, men det er ikke dét der er kriteriet her. Vi tager udgangspunkt i det, som du som bruger til nød selv ville kunne opnå og der er AF9 og AF8 ikke forskellige at se på.
H_Boeg skrev:Jeg er helt med på, at det for langt de fleste vil give mere mening med A8, hvis man kigger Sonys vej og deraf fortjener den ikke top-anbefalingen..
Jeg ville faktisk hellere give en top-anbefaling, da Android og systemet som helhed er langt mere gennembagt end på AF8, men den koster bare lidt for meget lige nu, da Sony har valgt at lancere den på et lidt skævt tidspunkt. Der er langt mere value-for-money at hente ude i butikkerne lige nu.
Af Gromit
#281845
Tak, for anmeldelsen.

AF9 skuffer en smule sammenlignet med AF8. Og prisen på AF9 er ganske enkelt for høj ift. AF8´eren.

Går man efter billedkvaliteten -- hvilket vel er det vigtigste - ja, så kan kommende købere ligeså godt gå efter en AF8, og spare de Kr. 12.000 -14.000.

Besparelsen kunne eksempelvis meget vel (og godt givet ud) bruges henimod et sæt 5.1 eller 7.2 surround højttalere.
#281848
AF8 startede på 30.000 i sin tid, så prisen er ikke horribel. Havde de været lanceret samtidigt til hhv 30.000 og 32.000 så er der ingen tvivl om hvilken der var det beste køb, men nu er listeprisen jo justeret ned på AF8. Det er straffen ved at lanceret noget halvvejs inde i model-året.

Lyden på AF8 er ikke væsentlig anderledes end på AF9, så jeg synes ikke at merprisen skal retfærdiggøres med Acoustic Surface+.
Af Gromit
#281850
Forskellen på AF8 65" til Kr. 20.000,- og AF9 65" til Kr. 32-34.000,- er stadigvæk sindsygt vildt mange penge for de fleste forbrugere med et dagligt og stramt husholdningsbudget.

Og har man et fuldblods surround anlæg, så betyder Acoustic Surface lyden på både AF8 og AF9 absolut ingenting...!

Derimod, betyder billedkvalitet og behandlingen af SD og flow-tv ALT.

Nuvel, valget af en fladskærm skal virkelig gennemtænkes med rettidig omhu jf. ens økonomiske formåenhed.

Anyhow, tak for en altid fyldestgørende anmeldelse. :)
#281857
Ja, vi er enige om, at 32.000 kr er mange penge, men det er jo ikke dét der er debatten. AF8 har haft 7 mdr til at falde i pris og den startede samme sted - ligesom alle øvrige OLED gjorde i marts. Mit argument er, at listeprisen på AF9 er den samme som eksempelvis LG C8, så havde de været lanceret samtidigt, så havde AF9 næppe haft helt så trange kår.

Vi har samme debat når vi får tidlige samples i foråret, hvor de gamle modeller ikke er udgået og det er jo lidt den samme problematik.

Hvis man vil se på hvad der giver mening at smide penge efter lige nu og her, så skal man dog virkelig være vild efter eARC og den nye processor før det kan retfærdiggøres. Jeg ser ikke AF9 ende på en best-buy liste før næste års modeller er ude.
#281861
tak for fred Test, har haft mit Sony AF9 65 i 3 uger nu, Mega glad for mit valg. Hurtigheden på dette tv er fantastisk og derfor valget faldt på AF9 og ikke 8eren.. Fantastisk billede, eneste minus er Earc ikke fungerer 100 % sammen med min Yamaha RXA 2040. Lyden når man skruer op reagerer ikke lige med det samme. Måske indstilling i Yamahaen ?
Vejl. pris er 32000 kr. denne kan jo handles. Gav selv 27000 kr med Vogel vægbeslag. ;-))
Senest rettet af tommy.jeppesen 5. nov 2018, 22:02, rettet i alt 1 gang.
#281865
tgotzsch skrev:Den fjernbetjening er bare no-go. Om det så var det bedste tv på markedet gad jeg ikke have det pga fjernbetjeningen.
Man kan jo bare købe en anden. Jeg bruger en B&O med mit Sony TV...
Af tgotzsch
#281869
enig - men det viser altså bare noget om deres sans for detaljer og kvalitet. Du ser jo heller ikke Apple lave et produkt hvor en væsentlig komponent af bruger oplevelsen ikke er i orden. Og hvor er der så ellers sparet rundt omkring.....