Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Flatpanels
#279439
Anmeldelsen af Samsung HW-N960 er online. Det er den nye topmodel indenfor soundbarer. Den afløser HW-K960. 2018-versionen har både DTS:X og Dolby Atmos. Den har også trådløse baghøjttalere (findes som HW-N860 uden baghøjttalere).
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1538137641

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Brugeravatar
Af hans123
#279451
Fin test.

Havde godt nok forventet noget bedre atmos.
Men som du selv skriver så er det ikke nemt at skyde lyden op.

Beholder nok min Sony St 5000 lidt endnu
Af George1
#279494
Som jeg forstår anmeldelsen er Samsungs soundbar den bedste til atmos ? Dolby Atmos er blevet voksen og med HW-N960 viser den objekt-baserede lydteknologi sit fulde potentiale. Det er muliggjort bl.a. af to baghøjttalere samt fire opadvendte enheder – to i soundbaren og to i baghøjttalerne.
#279812
hans123 skrev:Fin test.

Havde godt nok forventet noget bedre atmos.
Men som du selv skriver så er det ikke nemt at skyde lyden op.

Beholder nok min Sony St 5000 lidt endnu
Hvis man hører musik en gang i mellem ville jeg også foretrække ST5000... men ST 5000s største ulempe er manglende baghøjtalere - så havde den nok siddet tungt på soundbar-tronen i sit prisleje
#279813
George1 skrev:Som jeg forstår anmeldelsen er Samsungs soundbar den bedste til atmos ? Dolby Atmos er blevet voksen og med HW-N960 viser den objekt-baserede lydteknologi sit fulde potentiale. Det er muliggjort bl.a. af to baghøjttalere samt fire opadvendte enheder – to i soundbaren og to i baghøjttalerne.
Ja, den er oplagt hvis man ser mange film, og især hvis det er blu-ray og Atmos/DTS:X-film.

Men hører man meget musik ville jeg nok overveje Sony ST-5000 eller LG SK10Y (anmeldelse kommer snart)
Af Irma_N1
#279886
Jeg er lidt i tvivl om placering af de 2 baghøjtalere. Jeg har en hjørnesofa der er placeret helt op mod væggen. Jeg formodder at det er en no go at bare flytte den et par centimetre og så placere højtalerne enten på væggen eller på et fod....?? Hvad mener i er det bedste at gøre?
Brugeravatar
Af bbplayer
#279908
Som jeg har læst det, da jeg også har højttaler i loft, direkte på langs med sofa, så skal de dreje imod den som lytter. Så vigtigt må være, du drejer baghøjtalere imod sofa nok til at lyden fanges af dem som sidder der, og ikke så lyden farer lige nu og til siderne, hvis man føler det ser pænere ud når de peger direkte frem mod modsatte væg :) Det optimale bliver vist så stadig at lyden rammer i midten af rummet, men det kan du nok kalibrere dig ud af, hvis sådan en sensor følger med til det formål?
Det er der vist stadig ofte med receivere.
#279911
Hvis højttalerne står ved siden af, så vil du jo blot opfatte lyden, som kommende fra siden og ikke bagfra, så det må jo lidt være op til den enkelte hvor meget det betyder. Derhjemme står mine baghøjttalere også blot på armlænet af sofaen lige bag rygstøtten, så det er ikke den mest optimale placering. Det er dog et kompromis mellem indretning og ønsket om surround og der vandt indretningen.
Brugeravatar
Af bbplayer
#279912
Det er så meget normalt i de fleste danske hjem at sofa står tæt på væggen, og så må højttalere jo være i siden. Der er ikke så ofte mange der har en stor nok stue til at placere sofa i midten som indretning, og derfor kan den optimale lyd ikke opnås når vi har stuer som indrettes og ikke er store nok til nogle meter bag sofa.

Igen, der er da også huse og indretninger som lige præcis forsøger men i en stue i en lejlighed i Gellerup, så er det nok ikke særligt sandsynligt eller urban plan boliger på amager :)
Af aalb1970
#281057
Det er meget individuelt, hvordan placeringen af lyd i et 3D rum opfattes. Lydkilden spiller dog også en rolle, og hvis denne soundbar ikke er i stand til at gengive lyde bagfra med mindre højtalerne også fysisk er placeret bagved lyttepositionen, er det en væsentlig mangel.

I mit 5.1.2 Atmos setup er de to baghøjtalere placeret på væggen bag ved sofaen på en måde så de peger ind mod lyttepositionen. Sofaen står helt inde ved væggen, så højtalerne er placeret næsten på linje med lyttepositionen. Jeg har dog ingen problemer med at skelne mellem lyde, der kommer hhv. fra siden og bagfra.
Af HenrikHK
#285986
Jeg har et LG tv, model 55UF772V. Giver det mening at købe HW-N960 soundbaren i det tilfælde? Her tænker jeg på ARC / eARC understøttelse. Jeg har en Chromecast Ultra, som jeg streamer 4K indhold fra Viaplay med.
Af jramskov
#288358
Har lige opdaget at der ikke medfølger vægbeslag til baghøjtalerne. Kan umiddelbart heller ikke google mig frem til nogen der er lavet til dem. Er der nogen der har hængt dem på væggen og i så fald hvordan?

EDIT:
Jeg har bestilt disse: https://www.elgiganten.dk/product/lyd-h ... jbart-sort

Jeg synes det er ret skuffende at Samsung ikke selv har en løsning til et så dyrt produkt. Samtidig er der ingen hjælp at hente i deres manual eller fra deres support.

Jeres test kunne med fordel opdateres med info om manglende vægbeslag til baghøjtalerne.
Senest rettet af jramskov 13. dec 2018, 08:28, rettet i alt 1 gang.
Af Kimbo82
#288558
Jeg har netop fået leveret mit Samsung HW-N860, hvilket skulle være akkurat det samme bare uden baghøjtalere.
Ved der var andre her på siden der købte samme sæt, hvordan er jeres oplevelse af anlægget ?
Umiddelbart må jeg nok sige jeg er en smule skuffet, sub'en er virkeligt flad og kedelig i lydbilledet hvilket kom som en komplet overraskelse.
Jeg har rodet rundt i indstillingerne for at finde ud af om jeg har gjort noget forkert men synes ikke jeg er blevet klogere.

Jeg har prøvet flere forskellige film via dette setup:
HDMI fra arc til arc, tv-soundbar, streamet film fra Netflix, Viaplay samt PLEX app'en på mit samsung tv.
Der er intet optisk kabel tilsluttet. Soundbaren står på smart, tv'et sat på Dolby Digital.
Selv med +6 på sub'en er den virkeligt død i lydbilledet.
Af Stefdk
#290845
aalb1970 skrev:Det er meget individuelt, hvordan placeringen af lyd i et 3D rum opfattes. Lydkilden spiller dog også en rolle, og hvis denne soundbar ikke er i stand til at gengive lyde bagfra med mindre højtalerne også fysisk er placeret bagved lyttepositionen, er det en væsentlig mangel.

I mit 5.1.2 Atmos setup er de to baghøjtalere placeret på væggen bag ved sofaen på en måde så de peger ind mod lyttepositionen. Sofaen står helt inde ved væggen, så højtalerne er placeret næsten på linje med lyttepositionen. Jeg har dog ingen problemer med at skelne mellem lyde, der kommer hhv. fra siden og bagfra.
Må man spørge hvor højt dine højttalere sidder på væggen? Jeg er lige flyttet, og nu står sofaen helt op ad væggen, så havde egentlig overvejet standere, men udover at standerne er p*sse dyre, så vil de ikke komme ret højt over lytte position, så tror måske det er bedst at lave et par huller i væggen og spare en del penge. :)