Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Flatpanels
#275851
Anmeldelsen af Sonos Beam soundbaren er online. Der er en kompakt lillebror til Playbar, som foruden TV-lyd kan indgå i multirumopsætning. Den har også Airplay 2
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1533873770

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af bromberg
#275864
Jeg har beam (i mangel af alternativ med ønskede features) og har tidligere haft playbar og base og ja beam er den svageste på ren lyd front.
Jeg har den så med sub og Sonos one og jeg syntes faktisk det er en ret fin løsning, de to one’s hjælper gevaldigt på lydbilledet.
Suben er sgu dyr at anskaffe sig, hvis man starter med beam, men i mine øre blir den “ikke for meget”.
Personligt syntes jeg den integreres ret godt med beam.
Jeg har et relativt lille hjørne som bruges til tv brug og til alm daglig brug gør den det fint. Det er klart et kompromis ift andre Sonos løsninger og forventer den kun er i min Sonos kæde indtil der kommer noget ny soundbar.

Fin test med mange gode pointer. Beam er sgu en svær størrelse syntes jeg som man simpelthen skal høre for at se om den er noget man kan bruge.
Jeg havde lave forventninger, det har den dog modbevist, men det er i høj grad med “performance til prisen” for øje og nu også “størrelsen” på lyden ift den lille størrelse.
Af bromberg
#275868
Jeg havde først base, men efter rokering i stuen, måtte jeg have en vægtløsning.
Det var kun playbaren der var aktuel på daværende tidspunkt.
Da så rygtet om ny soundbar kom skyndte jeg mit at skille mig af med playbaren, da jeg forudså at den nye soundbar nok ville gøre playbar svær st sælge.
Skæbnen ville så at den nye soundbar var en stor skuffelse og jeg gik i en periode uden en højtaler til tv brug og overvejede hvad jeg så ville.
Jeg gad ikke give prisen for playbaren alderen taget i betragtning og at det blev bekræftet den ikke ville have AirPlay 2.
Samtidigt ville jeg rigtig gerne have en løsning med cec og så var beam i Sonos regi egentlig eneste mulighed, så den er købt lidt som en “midlertidig” tanke og med 3 småbørn er dens niveau fint for nu. Så tænker jeg at næste opdatering fra Sonos må være noget ny playbar
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#275878
Jeg synes der sortiment er lidt svært at blive klog på. Playbar har åbenlyst ikke nogen fremtid, da den er forældet, men at have 3 soundbars virker også af meget. Så skal de rykke på noget Atmos og skille sig ud på den måde, men jeg har svært ved at se Playbar genopstå uden at den bliver markant anderledes end nu.
Af bromberg
#275885
Torben Rasmussen skrev:Jeg synes der sortiment er lidt svært at blive klog på. Playbar har åbenlyst ikke nogen fremtid, da den er forældet, men at have 3 soundbars virker også af meget. Så skal de rykke på noget Atmos og skille sig ud på den måde, men jeg har svært ved at se Playbar genopstå uden at den bliver markant anderledes end nu.

Ja det ville ogå være min naturlige tanke, men med Sonos ved man bare ikke. Jeg syntes ikke det er gennemskueligt hvad de tænker, MEN med fraværet af airplay2 og Alexa på playbar, så tror jeg den får hvad man vel bedst kan kalde en overhaling.
Jeg kan sagtens se en Beam i playbar størrelse og med hdmi - thats it. Playbar må lide et enormt salgstal drop herfra og vel fair nok dens alder taget i betragtning, men der ER altså bare opstået et hul i deres sortiment der.
Af MojoDK
#275890
Der mangler én faktor i artiklen ... WAF (Wife Acceptence Factor) ?... havde først købt LG Atmos bar ... men hold da op - den er bare stor, klodset og mega grim.

Nå men - konen ville have en Beam til soveværelset ... og jeg må sige, jeg er positiv overrasket over Beam. Inden jeg fik den, gik jeg med tanken om en Sub, men efter at have hørt Beam, syntes jeg faktisk at der kommer ret MEGET lyd ud af den ift. dens størrelse ... så lige pt. er Sub på stand by.

Airplay 2 virker hat og briller, da der er en del forsinkelse på Beam, så den spiller forskudt ift. mine andre Airply højtalere. Sonos er klar over dette og undersøger det.
Brugeravatar
Af chrkoge
#275938
Kan den anbefales istedet for normal standard indbygget tv højtaler :)? Ser mest fodbold og action film
Af hxgni
#275940
Mine forældre, og især min mor som har lidt nedsat hørelse, brokker sig tit over de ikke hører særligt godt lyden, der kommer ud fra tvet(samsung serie 7 fra 13-14) og ja, lyden er ret dårlig og ustabil.
Samtidig syntes jeg det er på tide de får opgraderet deres musik anlæg og får smidt det gamle cd-anlæg ud som ikke er en flad øre værd. også fordi vi deler et Spotify family abonnement i familien tænker at dette kunne være det helt oplagte valg?
Jeg har ingen erfaring med soundbars, eller Sonos generelt. men prismæssigt syntes jeg den virker acceptabel nok og ret smart. De ser ikke film, bare almindelige tv programmer. hvad siger i? er det sådan en de skal have fat i?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#275952
Til jer begge vil jeg sige, at Beam er et fint valg. Da den understøtter både AirPlay og Spotify Connect, så vil det være oplagt at slå to fluer med ét smæk.

Jeg er godt tilfreds med lyden i min Playbar, selvom jeg godt snart vil rykke til Atmos.
Af aaroee
#276901
Jeg har kigget på stort set alle de store spillere på soundbar markedet og selvom der er nogle der lyder bedre en Beam til prisen, så sprang jeg alligevel på sådan en, da den er pæn, let at bruge, lyder godt og så har jeg i forvejen lidt Sonos som den kan spille sammen med. Tanken er at købe en sub og så på sigt opgradere til hvad end Sonos kommer med som erstatning for Playbaren :)
Pt. bruger jeg 2 play 1'ere som bag højtalere og det giver en overraskende godt lyd billede.

Playbaren kom slet ikke på tale hos os, da jeg syntes den er for dyr, alder og inputs taget i betragtning.
Af Vasen
#276917
Er også sprunget på Beamen. Fin lille soundbar. Bruger den i soveværelset til at se film/serie og som en zone i mit Sonos netværk (5 zoner i alt). Overraskende fin lyd fra sådan en lille kasse. Super nem at sætte op. Har aldrig leget med ARC før, men mit gamle sony 32" og Beamen fandt fint hinanden uden jeg skulle foretage mig noget på tvet hvilket overraskede mig. Det er min første soundbar, så kan ikke sammenligne med andet. Alt i alt et godt køb.