Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#272330
Anmeldelsen af Loewe bild 5 er online. Det er et af flere OLED-tv med 4K og Dolby Vision fra Loewe. Skærmen har desuden avanceret tunerfunktionalitet, indbygget harddisk og 'Loewe OS'.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1528098167

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#272334
Tak for endnu en grundig og velskrevet test ! Altid spændende læsning.

Jeg blev for lidt tid siden kontaktet af en service manager fra Loewe som havde nogle spørgsmål angående kalibrerings muligheder og hvilke “håndtag” man benytter under en kalibrering, vi skrev lidt frem og tilbage og diskuterede blandt andet også service menu mm.

Jeg kan derfor oplyse at såfremt man vælger at gå ind i service menuen på Loewes OLED skærme, så bortfalder garantien.

Jeg har vedhæftet et udklip fra en mail skrevet af en service manager hos Loewe i Danmark.

“Hej Thomas

Tak for info. Jeg vil dog advisere vore forhandlere at garantien ikke gælder hvis der er udført kalibrering i service/factory mode. Især på OLED modellerne idet disse paneler slides hurtigere og med risiko for burn-in.
Noget jeg har svært ved at forstå er, Dolby Vision og kalibrering. Dolby laboratories har godkendt vores preset indstillinger på TV mod at dette ikke ændres, idet bla. Peakluminans/Gamma LUT er højere på DV og at Dolby generelt er ret strenge med justeringen.

Det er et nyt og spændende felt, men så længe der rodes i servicemode frafalder garantien, set i vores synspunkt”

Det er ihvertfald vigtig info hvis man overvejer er køb af denne skærm.
#279643
Det fremgik af testen, at Loewe bild 5 understøtter hverken YouTube eller Netflix i 4K og HDR. Det skal præciseres, at YouTube understøtter 4K-opløsning. Teksten i testen er blevet opdateret.

Flatpanels kunne ikke få YouTube op i 4K-opløsning i forbindelse med testen, men vi er sidenhen blevet præsenteret for et eksempel på, at det er muligt.

Loewe tilføjer, at YouTube 4K understøttes på Loewe TV baseret på: Chassis SL3xx og SL4xx
#320166
Jeg har ledt efter noterne til testen, men af en eller anden grund tror jeg ikke, at billedindstillingerne blev nedfældet.

Hvis standardværdien er 0, så skulle den dog være god nok. Det er fordi vi kalibrer til mørke omgivelser. Sådan er TV-standarderne pt. Til oplyste rum (eller hvis man gerne vil have mere lys på), så bør man sætte til højere lysstyrke eller aktivere lyssensoren :)