Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#274218
Torben Rasmussen skrev:Vi har billeder af flere af de andre modellers pixels, men det er ikke noget vi smider i artiklen med mindre det har nyhedsværdi ligesom da vi så på AF8. Pixels har været identiske på de øvrige 2018 OLED så det var ikke så spændende at vise igen.
Allright var nu mere fordi i selv fremhævede at i manglede billeder af pixelstrukturen af 2017 modeller i god kvalitet, at i netop havde undladt, men bevares allright...
Oplever i at 2018 OLED panelet magter samtlige pixels tændt samtidige?
for som jeg er inde på i ovennævnte post, det har jeg aldrig oplevet på alle mine test af 2017 B7V OLED panelet (max tre tændt samtidig ud af de fire WRGB subpixels) og kunne være en del forklaringen kva en højere effekt hvis samtlige WRGB kan operere samtidige som eksemplet på forrige side viser..
Skal ikke kunne sige om det er producentforskelle som fx Sony vs LG, men jeg tvivler, da det langt hen af vejen er samme LG-D WOLED
#274239
Ah ja. Vi havde ikke 2017-modellen. Jeg opfattede det som om du generelt gerne vikle have den slags billeder i alle anmeldelser.

Jeg har ikke haft vores mikroskop samtidigt med at have en 2017-model, så jeg ved ikke om du kan få alle pixels til at lyse samtidigt på den.
#276876
Hej
Tænker størrelsen skal være 65 tommer og opgraderes fra mit Samsung KS7005
Har sony eller LG ordnet deres Dolby Vision problem?
Hvis du skulle vælge hvilket ville du så vælge?
Jeg regner med at skulle se live sport på fjernsynet ellers bliver det fodret med Netflix, Infuse fra et Apple TV 4k
Og der skal måske også spilles på det.
Og ville man tabe på at vælge LG 17 model eller Sony 17 model i forhold til deres 18 modeller?
#276884
loke132 skrev:Hej
Tænker størrelsen skal være 65 tommer og opgraderes fra mit Samsung KS7005
Har sony eller LG ordnet deres Dolby Vision problem?
Hvis du skulle vælge hvilket ville du så vælge?
Jeg regner med at skulle se live sport på fjernsynet ellers bliver det fodret med Netflix, Infuse fra et Apple TV 4k
Og der skal måske også spilles på det.
Og ville man tabe på at vælge LG 17 model eller Sony 17 model i forhold til deres 18 modeller?
Ift. spil vil du miste Dynamic Tonemapping i HDR spiltilstand, hvis du vælger en 2017 model. Ellers vil du ikke miste det store ved at vælge en 2017 model.
#276890
Sony har tilføjet DV, men har tilsyneladende introduceret en lidt for hidsig anti-burn-in foranstaltning, som dæmper lysstyrken lidt for aggressivt. Den har vi fokus på og satser på, at de kommer med et fiks - det har de i hvert fald lovet.

Vi har ikke ved selvsyn kunne bekræfte, at LG har fikset raised black på DV, men det påstår de. Vi har nu i 5 uger forsøgt at få et eksemplar af deres TV tilsendt, men de er gået totalt i feriestilstand derovre. Vi er lidt udfordrede idet LG ikke har en dansk servicepartner, som vi kan ringe til, så alt foregår via Sverige - også fragt af TV og den logistik der er omkring dette.
#278341
Nu da Google har annonceret at de er klar med Google Assistant i Danmark, ved vi så noget om, om LG lukker op for Google Assistant i Danmark på denne model? og i så fald ved vi evt. hvornår dette kan forventes?
#284649
Skal lige høre om en ting som jeg umiddelbart ikke kan finde i anmeldelsen.
Har LG droppet "high speed interface" som USB3 på samtlige 2018 modeller som fx C8 og det alene er USB2 som i praktisk talt kløjser i det med +/-20 mbps selvom den teoretiske hatsighed er højere..?
Der var som bekendt USB3.0 i 2017 versionerne.

En af de porte jeg bruger allermest på mit LG OLED er netop dens USB3.0 port og muligheden for at kunne sætte utallige SSD eller USB thump-drev i TVet med 4K/UHD film eller bare testfiler med absurt høj-bitrater og man via diverse USB3 hubs kunne dele socket blandt utallige elementer og UBB3 socket netop har bandwidth til at kunne følge med, modsat 2.0 hvor jeg ofte topper omkring +/-20mbps.

Selvfølgelig smag og behag om man kan klare sig med relative sløve USB 2.0 porte men kan undre at de har droppet USB3 protokollen fuldstændig og alene nu bruger en USB2.0 standard fra 90erne på samtlige USB-porte på 2018 LGs OLED serie.

------

Torben@ grunden til at jeg studsede over jeres OLED subpixelbillede i ovennævnte post.. var som jeg var inde på fordi jeres subpixelbillede viste samtlige 4 subpixel tændt på en gang.

Mig bekendt kan LGs displays OLED paneler nemtlig ikke besidde samtlige 4 subpixel tændt på en gang (ihvertfald kva 2017 panelet) og jeg antog det muligvis var åragen til at 2018 modellerne magtede højere brightness, hvis både den blå, rød, grøn, hvid pixel på 2018 kunne give deres bidrag til festen samtidig - men kan læse at Cedric fra Rtings skriver at LGs WOLED display også for 2018 er begrænset til kun 3 af de 4 subpixel kan være tændt på en gang, men jeres AF8 subpixelbillede viser på den nedre række at samtlige 4 subpixels er tændt og det kan undre for det lader til at være et begrænsning på hele LGs serie, men er denne LG limit mulig for Sony's 2018 OLED panel.

Billede
Torben Rasmussen skrev: Jeg har ikke haft vores mikroskop samtidigt med at have en 2017-model, så jeg ved ikke om du kan få alle pixels til at lyse samtidigt på den.
Så for lige at konkludere..- ja Sony's AF8 OLED panel kan godt lyse med samtlige 4 subpixel samtidig, i takt med at flatpanels pixelbillede viser dette? (korrekt?)
#284672
Takker for det klare svar, og ja det overrasker mig at Sony's 2018 OLED panel som jo kommer fra LG display - faktisk formår at køre med alle subpixels tændt på engang, da effekten heraf jo næppe er ligegyldig for billedet.

Testede selv på mit 2017 panel og her er det også kun 3 ud af de 4 subpixels som kan være tændt samtidig

Billede

og samme er tilfældet på både 2018 LG B8 og C8 her pastet fra Rtings C8 anmedelse
Billede
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b8-oled

og jeg var af den opfattelse at det simpelthen var en limit på WRGB OLED panelerne at max 3 af de af de 4 subpixels kunne være tændt samtidig..
#284673
Har lige kigget på AF8 anmedelsen på Rtings her listes det samme, at kun 3 af de 4 subpixels kan være tændt på samme tid.
Billede
Kan ses her på Sony AF8.
https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/ ... rison_1772

Så her tager Rtings fejl omkring deres gentagende konklusioner at max 3 af 4 subpixels på OLED WRGB panel kan operere sideløbende da man tydeligt kan se samtlige 4 subpixels er tændt
på dit billede Torben. :)
Bestemt et stort plus hvis Sony på deres modeller som AF8 kan operere med samtlige subpixels på en gang og både rød, blå, grøn, og den hvide pixel kan lyse samtidig hvis altså årsagen ikke er ligefor som fx lang exposure-tid på kameraet..
#286500
Hej :)

Har lige to hurtige.

dels skal det forstås som man kan kalibrere uden måler via programmet spectralcal og koster dette noget eller er det muligt med en gratis version?

er der noget sted overhoved man har set 120 og 100hz HFR indhold, synes ikke der er noget på nettet overhoved til at teste med, selv bare små clips. Seneste har jeg set LG brugt HFR til reklame for C8 med et spil photoshoppet ind på tvet, hvilke er meget misvisende hvis jeg ikke tager fejl og har forstået det kun kan bruges på indhold fra nettet, dvb og usb?

:)
#288568
oylsb skrev:Nu da Google har annonceret at de er klar med Google Assistant i Danmark, ved vi så noget om, om LG lukker op for Google Assistant i Danmark på denne model? og i så fald ved vi evt. hvornår dette kan forventes?
Vi har spurgt LG om der er noget nyt mht. dansk sprog, men de kan ikke give en tidshorisont. De henviser til, at Google er ikke klar med Assistant på TV endnu. Så det er Google, der bestemmer tempoet.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8