Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#271437
Hvis jeg stod og skulle have en ny fladskærm lige nu, ville jeg vente et par måneder mere.

Det gjorde jeg selv med min B7. Jeg købte min i maj/juni - et par måneder efter lanceringen - og slap 14.000 kroner, da Power og Elgiganten kørte en priskrig på nævnte model.

Det tog lidt længere tid for C-modellerne at komme ned i pris, men konkurrencen i år er hårdere, så mon ikke vi ser en C8 falde yderligere i pris inden længe?
#271446
Rasmus Larsen skrev:
Lindberg skrev:Forventes det at næste års TV fra LG får HDMI 2.1?
Det starter nok allerede her i slutningen af året, hvor flere producenter forventes at lancere 8K-tv.
Tak. Det virker som en god grund til at vente til næste års model - især når forbedringerne ved 2018-modellerne virker til at være marginale.
#271454
Der blev også lavet en på Cinema HDR og Technicolor HDR, men jeg er ikke sikker på om jeg fik gemt workflowet af sidste. Her er et par screenshots fra auto-cal på Cinema HDR i en af de indledende faser:

Billede
Billede

Forsøget på at kalibrere Dolby Vision fejlede. Det fungerer ikke længere på den måde, at man skal uploade DV-filen via USB. Det kan nu ske direkte fra CalMAN i løbet af kalibreringen. Efter den blev uploadet gik tv'et dog i baglås og Videoforge begyndte at vise forkerte mønstre. Det betød at udstyret måtte genstartes og så kom vi ikke længere med DV.
#271459
Jeg er ikke overrasket. Konkurrencen er så hård at de har afsat minimalt af ressourcer til "vedligeholdelse" af allerede solgte modeller.

Personligt er jeg interesseret i Audio Return Channel i det tilfælde at Sonos kommer med en ny Playbar med HDMI. Den vil sikkert supportere HDMI 2.1 hvor ARC er kraftigt forbedret så vidt jeg ved.
#271498
HDTVtest.co.uk har smidt sin test af 77" C8 op. Der lader det til det er et 2017 panel:
https://www.youtube.com/watch?v=7TY9GaggRqg&t=257s
Spol til 4:11 der kan man se subpixel strukturen. Er det noget i kan få bekræftet?
#271499
Vasen skrev:HDTVtest.co.uk har smidt sin test af 77" C8 op. Der lader det til det er et 2017 panel:
https://www.youtube.com/watch?v=7TY9GaggRqg&t=257s
Spol til 4:11 der kan man se subpixel strukturen. Er det noget i kan få bekræftet?
Det faldt jeg også over.

Vincent konkluderer i øvrigt også at han ikke vil bruge AutoCal til hans kalibreringsopgaver for private. Det skyldes dels at nogle settings bliver låst, og dels at det ikke er muligt at tage "backup" af kalibreringen, som vil forsvinde hvis TV'et af den eller anden årsag er nød til at blive fabriks reset.

Hvis det er rigtigt er det en relevant pointe. Træls at have betalt for en kalibrering for at se resultatet forsvinde, uden mulighed for selv at genskabe kalibreringen.
#271505
Det er rigtigt at der pt ikke er en backup. Det var også et af vores første spørgsmål til SpectraCal i Vegas og de sagde at der var en feature de arbejdede på.

Vi havde desværre ikke mulighed for at sætte mikroskopet på skærmen for at tjekke panelet, men homogeniteten antydede at det ikke var et 2018.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8