Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#271393
Det er jo ikke LGs fortjeneste. At der findes en boks, hvor man får opdateringer langt ud i fremtiden, skal ikke komme de dovne til gode.

Som nævnt, så er det her med strafpoint ment som et opråb for at sætte fokus på noget vi mener er et problem i branchen.
#271398
Torben Rasmussen skrev:Som nævnt, så er det her med strafpoint ment som et opråb for at sætte fokus på noget vi mener er et problem i branchen.
Ud fra et synspunkt at man kun vil have et tv uden OS, med et billede og ingen anden funktion udover farver og indgangs skift, så er det jo dødsdømt før de når mål med at få det på plads, for der er ikke nok som vil undvære en ATV eller AndroidBoks eller deres Satboks som nu også er med Android eller hvad ekstern enhed som standard har en masse funktioner og tv't skal leve op til men aldrig vil blive brugt som.

For et opråb, skal man også være forgangsperson og sætte et eksempel, så væk med jeres ATV og andre bokse, i må vise at i mangler det i dagligdagen og ikke kun når det tændes :)
#271403
Ja synes også det er dømt for hårdt, men det er deres valg, vi kan jo bare tillægge det vi selv vil..

Til gengæld tror jeg at C8 bliver årets value for Money OLED.
#271404
Jeg er personligt rigtig glad for at Flatpanels vælger at skrue bissen på overfor manglende softwareopdateringer. Jo, problemerne kan løses ved at bruge en ekstern boks, men som softwaremand er jeg specielt urolig for hvad de manglende opdateringer betyder for sikkerheden. Et moderne SmartTV har adgang til rigtig mange informationer om os, og selv hvis eventuelle hackere ikke er interesseret i data, så er alle maskiner der står åbne nok også en mulighed for at bygge botnets op (som kan bruges til at spamme, lav DDoS angreb, mm.)

Det niveau af opdatering vi ser på SmartTVs er i min optik dybt uansvarlig, og producenterne leger i høj grad med ilden. Desværre kan man ikke bare sige til alle forbrugere at de ikke skal koble deres TV til nettet og så lige købe en ekstra boks ved siden af for at alting skal være okay...
#271419
bbplayer skrev:Dette er altså ikke sandt, min C6 skærm kan jeg enkelt slukke mens Netflix er igang, og når jeg tænder så er netflix stadig åben, dog ved login på 3-4 sekunder efter jeg tænder skærmen.
Jeg ejer selv LG E6 med quick-start aktiveret. App'en skal herhjemme loade igen, når man tænder tv'et og det tager flere sekunder, når tv'et først er opstartet. Om man beskriver dette som "login" eller "at åbne", har jeg lidt svært ved at se, gør nogen som helst forskel for rigtigheden af pointen. :)
#271421
aalb1970 skrev:Jeg synes dog, at I måske er lidt hårde i forhold til betydningen af WebOS opdatering på 2016 og 2017 modellerne. I praksis har det meget lidt betydning, så længe LG fortsætter med at opdatere de indbyggede apps på de ældre modeller, idet nyhederne i WebOs 4.0 er marginale.
Fra vores synspunkt handler det ikke kun om ny funktionalitet, men også om sikkerhed, forventning og god kundepleje. Vil man sælge noget som en "platform" eller et "styresystem", så skal man også leve op til det løfte, hvilket indebærer, at platformen opdateres.

Når vi taler med udviklere, så begræder de igen og igen denne tendens med fragmentering indenfor selv de enkelte styresystemer. Det betyder jo, at deres motivation til at udvikle apps sænkes betragteligt, hvis de ikke kan være sikre på, at alle årgange kan det samme eller tage de nye API'er i brug.

Der er intet teknisk til hindring for, at producenterne kan opdatere platformene. Selv de billigste entry-level skærme med FireTV eller RokuOS opdateres løbende. Det er efter vores mening for dårligt, at skærme der koster 5x, 10x eller endnu mere ikke opdateres.
#271422
Rasmus Larsen skrev:
bbplayer skrev:Dette er altså ikke sandt, min C6 skærm kan jeg enkelt slukke mens Netflix er igang, og når jeg tænder så er netflix stadig åben, dog ved login på 3-4 sekunder efter jeg tænder skærmen.
Jeg ejer selv LG E6 med quick-start aktiveret. App'en skal herhjemme loade igen, når man tænder tv'et og det tager flere sekunder, når tv'et først er opstartet. Om man beskriver dette som "login" eller "at åbne", har jeg lidt svært ved at se, gør nogen som helst forskel for rigtigheden af pointen. :)
Pointen er du ikke lægger mærke til forskellen i at loade app, og start af app.

- Når du tænder tv, så skal det tænde, så er hvilken som helst åbent program nok uden betydning, for den skal læse hukommelsen ind, og din PC gør det på flere sekunder, så hvordan vil du, med dårligere chipset, forvente et tv gør dette hurtigere end en i7 pc ?
- Når f.eks Netflix åbnes så er den store forskel , at ja, den viser login skærm men snart du trykker navn er du på filmen du åbnede.
- Var den app ikke loaded via hukommelse, ville netflix logo dukke op, og så indlæser den det via nettet. og du sendes også til hovedskærmen af netflix.

Så jeg tænker, hvad ser du? Jeg ser ikke netflix logo men den film jeg valgte sidst når jeg trykker mit navn?

Der er ingen tv skærme idag, med smart funktion, som har chipset som nyere tv bokse, de er generationer bagud på det punkt, og bruger ældre chipset som var i mobil telefoner. og der ville jeg personligt så hellere klage over chipset og opstart end multitasking som på det punkt bliver langsommere, og så er der hukommelsen, som begrænser.

Nu har jeg lige slukket min androidboks, som stjæler signalet. Og når jeg slukker og tænder, så kommer den direkte ind på filmen jeg slukkede ved og det tager måske 3 sekunder. Jeg skal ikke login her. Du skal nok login, fordi en anden enhed skifter væk fra netflix og så må man vælge session.
Jeg har så prøvet at have Viaplay åben samtidig, og der kan den så ikke huske den var åben :(^
og slukker/tænder jeg på Viaplay, så ja, så bruger den årtier på at loade ind, så det er nok afhængig af apps, de netflix følger delivst med firmware og ligger i firmware, som viaplay ikke gør.

Så måske er det alligevel ikke helt så multitasking venligt med andre apps men Netflix fungerer, dog loader den så ind og switcher til filmen man sidst så på få sekunder :)
Senest rettet af bbplayer 7. maj 2018, 08:50, rettet i alt 1 gang.
#271423
bbplayer skrev:Ud fra et synspunkt at man kun vil have et tv uden OS, med et billede og ingen anden funktion udover farver og indgangs skift, så er det jo dødsdømt før de når mål med at få det på plads, for der er ikke nok som vil undvære en ATV eller AndroidBoks eller deres Satboks som nu også er med Android eller hvad ekstern enhed som standard har en masse funktioner og tv't skal leve op til men aldrig vil blive brugt som.
Jeg er ikke helt med på, hvad du mener? Hvis et TV sælges som et "Smart TV" eller med et "OS" (operativsystem), så må forventningen da også være, at det er disse funktioner, der er i tv'et. Hvis det ikke sælges som et Smart TV, så må vi jo undersøge, hvad det så tilbyder. Det er ikke en situation, hvor "more is better".

I de tidlige dage af smart TV indbyggede producenterne i samme skærm adskillige teknologier med samme formål. DLNA, Miracast, Chromecast og DIAL. I en stor pærevælling, hvilket gav en ret forvirrende brugeroplevelse. Det sker for så vidt stadig på et eller andet plan i dag. Der kan sagtens være værdi i "less is more", også hvis de så betyder, at piller visse overflødige ting fra for at give en bedre brugeroplevelse.

Ligeledes er billedmenuer i dag fyldt op med indstillinger, som er ført videre fra den analoge tid. Det virker som om, at der sjældent er nogen som sætter sig ned og spørger: "Har kunden virkelig brug for dette?"
bbplayer skrev:For et opråb, skal man også være forgangsperson og sætte et eksempel, så væk med jeres ATV og andre bokse, i må vise at i mangler det i dagligdagen og ikke kun når det tændes :)
Når vi tester, så tester vi da også de indbyggede platforme. Jeg er ikke med på, hvad du mener? Hvad vi gør i vores privatliv, har da ikke meget med vores testarbejde at gøre.
#271424
Hej Rasmus

Hvis du stod og skulle vælge mellem et AF8 og et C8 og hvis man som mig bruger et Apple tv og valget derfor udelukkende går på billede og design, hvad ville du i så fald vælge?

På forhånd tak

Jesper
#271425
Rasmus Larsen skrev:Når vi tester, så tester vi da også de indbyggede platforme. Jeg er ikke med på, hvad du mener? Hvad vi gør i vores privatliv, har da ikke meget med vores testarbejde at gøre.
I kommer ikke udenom dette, for i teksten er pointen, at i sammenligner funktionalitet med de bokse, og de bokse er så ikke tv skærme med indbygget os.

Nok om det, i skal da have lov, det er jo jeres synspunkt, og jeg synes bare punktet bærer en vis snert af forhåbninger om at man ikke behøver en ATV i fremtiden, og det ville nok være drømmeland men sker nok kun hvis Apple smider sit tv på gaden.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8