Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#268450
Hej Torben
Ved du om man kan få Dolby Digital (5.1 Passthrough Optical) via den optiske udgang på Sony XF9005?
Min tanke var at tilslutte en Apple Tv 4K via HDMI samt en Sonos playbar med sub og 2 stk play 1 og få noget surround sound.
#268464
Det kan du. Jeg testede samme setup, så ingen problemer der. Problemet med manglende passthrough hører til 2015 og tidligere modeller. ATV skal dig stå på “DD 5.1” og ikke “Bedste lyd” før det virker og TVets SPDIF udgang skal stå på Auto 1 eller 2.

I dag har de fleste producenter formået at få 5.1 passthrough på SPDIF.
#268561
Så er de vejlenende priser annonceret:
75XF90: 35.000 kr.
65XF90: 20.000 kr.
55XF90: 14.000 kr.

Vi havde jo godt luret, at priserne ville lande deromkring, men kunne ikke melde noget officielt ud, så vores top-anbefaling står naturligvis ved magt, da den testede 65" model til vejl. 20.000 kr. virker som et rigtig stærkt køb.
#279386
Hej Torben
Jeg har lige fået købt XF90. I artikelen skriver du at der en film på skærmen, som ikke må fjernes. Er det overhovedet muligt at fjerne? Jeg kan nemlig ikke :)
Og hvis man har sat film på - er det så for at minimere refleksioner? Jeg kan stadig se min stuelampe på skærmen :)