Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thorvald
#260388
Det er faktisk ret interessant som design tv og jeg kan egentligt godt lide idéen. Flot ser det da ud. Hvis man nu ville have en model til at sætte på et tv-bord - ligesom billedrammer med støtteben, så kunne den da også være lidt sjov. Men billedkvaliteten som TV må også godt følge lidt bedre med. Sony A1, kunne faktisk være lavet som sådan billedramme med støttefod. Nu ligner A1 måske mere en Surface tablet. Det skulle være sjovt at se om der kommer mere af den slags - både A1 princippet og The Frame princippet.
Af ThomasFrost_DK
#260550
Jeg bemærkede at I har sat Skarphed i indstillinger til 0?

Jeg har selv et Samsung 2017 tv og hvis jeg sætter min til 0, giver det en markant forringelse i billedet, så min står mellem 80-95.
Tilgengæld i vores “aften profil” grundet lysindfald om dagen, står min baggrundsbelysning kun på 3 eller 4 i mod jeres 12.


Kan omgivelserne have Så stor en indvirkning på det, eller er der bare altid meget forskel på de forskellige modeller?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260576
Du kan ikke direkte sammenligne indstillinger på tværs af skærme, men jeg kan næsten gætte, at du ikke kører med Film-profilen, hvis skarpheden er så høj?

Det er en garanti, at det vil være ret synligt, at skrue på skarpheden, men om det så er til den forkerte side, eller om du blot har vænnet dig til et alt for kunstingt skarpt billede kan jeg ikke sige uden lidt flere informationer.

Indstillingen af baggrundslyset kan du ikke sammenligne på tværs af modeller. Den vil være afhængig af skærmens peak-lysstyrke, så hvis din model har en kraftigere lyskilde, så vil den levere noget mere lys. Vær endvidere OBS på, at skærmen leverer næsten 200 nits i min kalibrering, hvor en lavere lysstyrke naturligvis kræver mindre.
Af ThomasFrost_DK
#260590
Jeg bruger Naturlig profilen om aftenen og dynamisk profilen om dagen pga det kraftige lys indfald i stuen - begge profiler er dog modificeret så godt jeg kan i farver ?

Med hensyn til skarpheden så syntes jeg det giver et lækkert billede hvis man fx på Discovery ser et bil program hvor man næsten kan læse serie nr på skruen, det syntes jeg ihvertfald gør billeder knivskarpt.
Eller når man næsten kan tælle pels-hårene på et dyr på animal planet ?

-men nok ikk sikkert I profesionelle anmeldere giver mig ret i den påstand ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260600
Nej, dér er vi ret uenige, så dit udgangspunkt for billedet efterlader ikke ret meget at diskutere, hvis du foretrækker disse profiler.

Både Naturlig og især (!!!) Dynamisk profilerne giver et billede, der er så langt fra dét vi kalibrerer op imod, at de stort set ikke kan sammenlignes eller relateres til nogen af de ting vi noterer os i forbindelse med vore anmeldelser.
Af ThomasFrost_DK
#260666
Men det gør mig nysgerrig i hvad I betragter som billede kvalitet/skarphed
-det er vel ikke for skarpt fordi man i et close-up Billede kan se strukturen i vanddråber ? Det er vel bare et bevis på et godt tv ?

-jeg snakker udelukkende om skarphed og ikke farve nuancer m.v. ?

Jeg spørger kun fordi jeg gerne vil forstå det ?
Mvh thomas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260679
Du kan benytte generiske testbilleder til at se hvornår der tilføjes kunstig skarphed. Hvis det tilføjes er det ikke ønskværdigt. Plain and simple.
Af K83
#263041
Jeg overvejer lidt denne model i 43" udgaven. Men lyden er jo ikke ligefrem imponerende. Kan nogen anbefale en soundbar der har et design i klasse?

Ikke i træramme, men gerne noget som ikke blot ligner en plastik dims fra Bilka ;)
Af K83
#263678
Jeg overvejer dette TV i 43" modellen da den hvad angår, str., billedkvalitet og design passer godt til forbruget her i hjemme.

Det er muligt at 55" udgaven kan bruges men der skal lige måles efter igen.

Dog er lyden jo ikke fantastisk.

Kender nogen en soundbar der ville matche denne skærm godt?