Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#267792
Nu kender jeg intet til Apple TV 4K, men jeg kan forstå at der er 2 udgaver, en med 32 GB og en med 64 GB, og der anbefales den med 64 GB hvis man skal bruge den til spil, men da jeg har en Xbox One S skal jeg ikke brug den til spil og som jeg har læst så kan Apple TV 4K slet ikke måle sig med Xbox One S, så der er vel ingen grund til at købe 64 GB udgaven.?

Det er en Medieafspiller som har de fleste danske Apps og flere streamingtjenester og muligheden for at købe, leje UHD film via iTunes, er der andre ting som den kan bruges til.?

Så kan jeg gå ud fra at jeg kan købe 32 GB udgaven når jeg ikke ønsker at bruge den til at spille på, eller har 64 GB udgaven nogle andre formål at brugen den ekstra hukommelse til.?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#267824
Generelt er der ingen grund til at købe 64 GB versionen. Boksen sørger selv for at administrere pladsen, så selvom du køber spil, så vil 32 GB være nok.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#267861
Enig. 32GB burde være alt rigeligt til dit behov.

Ud over apps, spil og filmleje, så kan boksen også agere HomeKit-hub i hjemmet. Altså til at sture forbundne enheder (lamper, opvarmning osv.) bundet op på HomeKit, når familien ikke er hjemme. Du kan også organisere feriebilleder via iCloud, som kan vises på tv-skærmen samt sende medieindhold fra iPhone/iPad over på tv'et via det system der kaldes Airplay.
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#270251
Jeg endte med Apple TV 4K 32 GB.

Og jeg har nu købt Ghost in the Shell i 4K hos iTunes, men jeg oplever stutter under afspilning af hele filmen, Apple TV er også opdateret til nyeste version.

Min skærm er en OLED Panasonic TX-65EZ950E og jeg har opdateret med den nyeste firmware
Af steen6400
#270260
ATV'en har under video opsætning en "tilpas frekvens" som skal aktiveres.
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#271363
Jeg har købt TV2 Play til Apple TV 4K for at kunne se VM i Ishockey i Danmark, men det er en dårlig oplevelse, kvaliteten det bliver sendt med er virkelig dårlig som ikke passer til hurtig sport, lyden hakker og der er til tider små udfald i billedet med sort skærm i nogle sekunder, heldigvis ofte ved overgangen til reklamer.

Jeg har prøvet forskellige streamingtjenester, men TV2 Play er klart den dårligste.

Jeg bruger et Panasonic 65" OLED sammen med Apple TV 4K og en 80/20 linje, for mig virker det som om det bedre passer til afspilning på pc'en med en 24" skærm, hastigheden som TV2 Play sender ud med er alt for lav til brug med en stor 65" TV.

Så TV2 Play er allerede opsagt igen.

Er der evt. en indstilling under lyden i Apple TV som kan fjerne denne hakken i lyden, eller er det bare en del af oplevelsen og manglen med TV2 Play. ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271396
TV2 play er bare ikke bedre. Det kan gå på en mobil, men på 65” så falder det igennem med et brag.
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#271439
Jeg er slet ikke imponeret af TV2 Play og denne håbløse strategi, det kan da ikke give kunder hvis man bare går lidt op i billedkvalitet.

Hvorfor skal vi opleve dette gang på gang, Viaplay var også total håbløs i nogle år, men er trods alt blevet bedre i billedkvaliteten, og de er jo så snu at fraskrive en mulighed for at klage for at få sine penge refunderet hvis man tager sit abonnement i brug, men det er man nød til for at se kvaliteten. :s

Der burde indføres nogle mindstekrav til disse streamingtjenester således man opnår en høj kvalitet på en 65" eller 77" således burde alle skærme være dækket ind for alle under disse størrelser.

Jeg har klaget til TV2 Play over mine oplevelser/mangler, men regner ikke med at få noget ud af det, derfor er det opsagt.

Jeg går ikke over til streamingtjenester før det er blevet bedre, vil nemlig gerne cuttet min antenneforening, og Apple TV 4K har masser af apps og dermed mulighederne, men udbyderne mangler kvaliteten.
Af jramskov
#271448
Enig, Viaplay er OK, men jeg så nu gerne at de forbedrede deres streams / øgede bitraten.
Jeg/vi kan heldigvis godt leve uden TV2 Play.
Af aalb1970
#271449
TV2 Play og DR TV er begge håbløse, når det gælder streaming af sport. Begge tjenester anvender en framerate på 25 billeder pr. sekund, hvilket er ubrugeligt til hurtige bevægelser. Meget skuffende.

Man kan måske kritisere Viaplay for ikke at understøtte HDR og høj bitrate, men i det mindste udsender de sport med en frame rate på 50 billeder pr. sekund, samt 4K via Chromecast på udvalgte udsendelser.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17