Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Naiera
#262875
Og jeg har de samme sync-problemer som med iTunes-indhold...

Netflix og Hulu kører perfekt. Hvad pokker er det der er galt med iTunes, Amazon og Vudu? !:(
Brugeravatar
Af Naiera
#262899
Problemet er det samme hvis jeg sætter den til at køre 24Hz hele tiden. Der er selvfølgelig ingen problemer ved 60Hz.
Af Antaeus
#262906
Rasmus Larsen skrev:Opdatering 5.12.2017:
Apple har frigivet tvOS 11.2, som automatisk kan matche billedfrekvens og dynamikområde (SDR / HDR10 / Dolby Vision) på HDMI-output til indholdets format. Se opdateringen i afsnittet ’Billedkvalitet’. tvOS 11.2 løser således de primære kritikpunkter, som vi fremhæver i testen. Vi har derfor valgt at tildele Apple TV 4K vores Top-anbefaling Award på efterbevilling.
Jeg har i dag bestilt Apple TV 4K for at få HDR Dolby film. Apps fungerer ellers glimrende på mit LG OLED C7. Men jeg bliver lidt i tvivl angående jeres topanbefaling når jeg læser tråden i dette link, det lader til at der er en masse problemer med både lyd og apps. Hvordan hænger det sammen med jeres topanbefaling?

http://flatpanels.dk/nyhed.php?subactio ... 1512562212
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262935
Det er vel ikke et "problem", at der ikke er eks. Atmos. Det er bare en begrænsning, som måske er en dealbreaker for nogen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#262936
Antaeus skrev:Jeg har i dag bestilt Apple TV 4K for at få HDR Dolby film. Apps fungerer ellers glimrende på mit LG OLED C7. Men jeg bliver lidt i tvivl angående jeres topanbefaling når jeg læser tråden i dette link, det lader til at der er en masse problemer med både lyd og apps. Hvordan hænger det sammen med jeres topanbefaling?

http://flatpanels.dk/nyhed.php?subactio ... 1512562212
Der er pt. et problem med DR TV app'en, som ikke kan pause, men det må DR få rettet. Startudfordringerne med at auto-skifte frekvens er at forvente, når tvOS 11.2 kun er lige er udgivet. Det er første gang, at en tv-platform indbygger dette på systemniveau, så udbyderne skal lige lære at håndtere det.

Jeg synes ikke, at det er noget der bør afskrække dig. Alternativt kan du blot undlade at slå auto-skift af frame rate til (det er slået fra som udgangspunkt).

Jeg tror, at du vil blive glad for hele oplevelsen af at bruge tvOS kontra apps på dit C7. Jeg har selv et E6 fra 2016 med webOS, men bruger ikke de indbyggede apps længere.
Brugeravatar
Af Superbruger
#263075
Rasmus Larsen skrev:
Sploink skrev:Hvordan er kvaliteten på film ifht alm Blu ray kvalitet?
I en direkte 1080p-sammenligning, er filmen på iTunes lidt mere komprimeret, men det er stadig et hæderligt billede, hvis man spørger mig. Det er lydsiden, der halter.

En film i iTunes i 4K Dolby Vision er derimod niveauer over pendanten på HD Blu-ray, såfremt man har et godt HDR-tv.
Amen.

Lyden skal have et løft. Om de vil bruge True HD, Master Audio, DTS:X, Atmos eller noget helt femte er for mig underordnet. Jeg savner lyden fra en blu-ray, selvom jeg har vendt skiverne ryggen for nogle år siden.

Har lavet en lydsammenligning mellem Tron Legacy på iTunes og på blu-ray og der var en verden til forskel. Også i stereo. Det er som forskellen mellem et 10 år gammelt LCD og et nyt OLED. Billedligt talt :)
Brugeravatar
Af Superbruger
#263108
Rasmus Larsen skrev:
MortenRa skrev:LIge et spørgsmål før jeg køber apple TV. Er der nogen der har prøvet at logge ind med en amerikansk itunes konto og downloade apps derfra som HULU eller filmstruck? Virker det så når man slår tilbage på den danske indstilling og streamer uden en VPN server? - mvh. Morten
Jep, det virker. Herhjemme har vi bl.a. Movies Anywhere, Hulu, Trailers app'en, HBO Now og sikkert en del andre. Det fungerer ligesom på iPhone. Apps bliver på enheden (og virker fortsat), når man skifter imellem brugere.

Dog vil apps ikke blive opdateret senere hen før du logger ind på den amerikanske bruger igen (eller indtil app'en også frigives i den danske butik).
Det er måske relevant for MortenRa at vide, at Hulu ikke virker uden en DNS (UnblockUS) eller VPN, selvom appen bliver på Apple TV. Samme gælder Vudu.
Af aalb1970
#263292
Primevideo appen er blevet opdateret, så den nu understøtter Dolby Digital surround sound.
Af Dusty
#263691
Jeg er endelig kommet i gang med at bruge min ATV og den er blevet forrygende efter tilføjelse af tilpasning til HDR og framerates. Men især på Netflix sidder undertekster meget langt oppe på skærmen - knap så slemt på film fra Itunes. Synes det er temmelig generende. Har googlet frem og tilbage om hvorvidt man kan tvinge underteksterne nedad men uden held. Nogen herinde som har et bud? Eller blot en work-around som kan bruges. Pft.
Af MojoDK
#263692
Kører du med Netflixs egne undertekster?

Mit forslag er at lave dit eget undertekst format og overskrive alle tekster (inkl. Netflix's). Her kan du se hvordan du gør:
https://www.youtube.com/watch?v=DZXtMW_IUW8

Jeg har ikke det danske foran mig lige nu, men ...

Det er vigtigt at huske at sætte "Video override style" til "Off", så tvinger du dit eget tekstformat - dog er det ikke alle apps der accepterer det, men Netflix gør i hvertfald.
Af Dusty
#263693
Ja kører med Netflix egne, men har ændret "layout" via "min side" eller hvad det hedder hos Netflix. Og det flytter intet nedad.
Ser på videoen i aften og ser om det er det samme det omhandler.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#263694
Det er det ikke. Videoen omhandler hvordan du ændrer ATV's måde at vise undertekster på. Som du nok har spottet, så ser underteksterne helt anderledes ud i Netflix på ATV end i apps på andre TV, og du kan styre hvordan de skal se ud i interfacet på ATV. Men så vidt jeg kan se, så kan du ikke flytte positionen af dem.
Af Dusty
#263696
OK tak. Det er faktisk lidt iriterende det ikke kan lade sig gøre. På Netflix sidder de altså for højt, så må gå tilbage til TV'et. Bare ærgerligt nu når boxen er blevet så super fed (bruger den så kun til Netflix, DR TV og Itunes - men alligevel).
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17