Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brixen
#262684
Dalla skrev:Jeg har Argon Red Edition High Speed HDMI kabel. Usikker på hastigheten. Noen som vet?

Er denne kabelen god nok til å vise 4k i chroma 4:4:4?
Kablet virker, men jeg kan kun vælge 4:2:2 i HDR på Apple tv.
I SDR kan jeg godt vælge 4:4:4.
Af Dalla
#262687
Brixen skrev:
Dalla skrev:Jeg har Argon Red Edition High Speed HDMI kabel. Usikker på hastigheten. Noen som vet?

Er denne kabelen god nok til å vise 4k i chroma 4:4:4?
Kablet virker, men jeg kan kun vælge 4:2:2 i HDR på Apple tv.
I SDR kan jeg godt vælge 4:4:4.
gjør dette noe? Rasmus sier det er same same?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#262690
Film og tv-indhold gøres som regel tilgængeligt i 4:2:0, så 4:2:2 eller 4:4:4 skal vælges fordi man er af den overbevisning, at Apple TV er bedre til at foretage konverteringen end tv-skærmen. Video skal konverteres til 4:4:4 på en eller anden måde før billedet vises på skærmen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#262762
Opdatering 5.12.2017:
Apple har frigivet tvOS 11.2, som automatisk kan matche billedfrekvens og dynamikområde (SDR / HDR10 / Dolby Vision) på HDMI-output til indholdets format. Se opdateringen i afsnittet ’Billedkvalitet’. tvOS 11.2 løser således de primære kritikpunkter, som vi fremhæver i testen. Vi har derfor valgt at tildele Apple TV 4K vores Top-anbefaling Award på efterbevilling.
Af aalb1970
#262779
Torben Rasmussen skrev:Der har været lidt rapporter om lip-sync problemer når framerate er sat til adaptiv. Erfaringer?
I betaperioden har jeg oplevet problemer med indhold, der vises med 50 Hz billedfrekvens, f.eks. gennem iTunes og HBO Nordic. Det hjalp ikke at slå adaptiv billedfrekvens fra.

Eksempler:
Under Sandet (iTunes)
Lady Bloodfight (iTunes)
Berlin Station (HBO)
Ray Donovan (HBO)

Jeg testede ganske kort i går aftes, og det forekom mig, at i alt fald HBO Nordic kørte bedre ift. lip sync.

Jeg har ikke oplevet problemer med 24 Hz indhold i iTunes eller Netflix. Det kører som det skal.

TV: LG B7V
Lyd: ARC til Onkyo TX-656 AVR
Af Nogames
#262780
Vaffelkaj skrev:Er der ingen indstilling på Apple TV 4K, hvor man kan slå HDR off?
Til dem der har standard 1080 P LED TV? Burde da være utrolig nemt for apple at tilføje :)
Du kan ikke slå HDR til, hvis du ikke har HDR tv. Men har du så HDR tv, kan du godt slå det fra, så du er ikke tvunget til at bruge HDR. Kan dog ikke se et behov for dette.
Af MortenRa
#262802
LIge et spørgsmål før jeg køber apple TV. Er der nogen der har prøvet at logge ind med en amerikansk itunes konto og downloade apps derfra som HULU eller filmstruck? Virker det så når man slår tilbage på den danske indstilling og streamer uden en VPN server? - mvh. Morten
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17