Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Flatpanels
#258029
Anmeldelsen af Apple TV 4K er online. Det er 2. generation Apple TV-boks med tvOS. Den er nu baseret på A10X-chippen og leverer video i 4K HDR, herunder Dolby Vision.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1507031430

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af Vaffelkaj
#258033
Er der ingen indstilling på Apple TV 4K, hvor man kan slå HDR off?
Til dem der har standard 1080 P LED TV? Burde da være utrolig nemt for apple at tilføje :)
Af JanThomsen
#258035
Hvis jeg ikke bruger Netflix & Itunes - men "kun" DR, TV2, Cmore & HBO så er der ingen grund til at opgradere fra ATV4?

Har et OLED B6 tv og det bette kun Netflix jeg ser, kan jeg jo få i HDR via app i smart tv
Af xenoh10
#258036
Nu når eks. IPhone X kommer, vil man kunne filme i 4K 60fps - vil man da kunne streame i den kvalitet via Apple tv og op på sin 4K skærm?

Man kan allerede filme i 4K 30fps på iPhone idag.
Er det noget i har testet om 4K kvaliteten kan streames op på Apple tv, eller allerede via fotos appen?
Af Giffel
#258037
Vedr. HDR på LCD og strømforbrug på tv skriver i:

Dette er et alvorligt problem, som gør os nødsaget til at fraråde brug af Apple TV 4K i HDR-tilstand på LCD-tv, da det tvinger din skærm ud i noget snavs.

Har det andre konsekvenser end at det koster noget mere på strømregningen?
Har det nogen betydning for tv’et?
Af Rødtop
#258039
“Det ligner en udfordring, som Apple kunne løse med en tv-skærme – just saying.”
jeg vil gerne købe en vokal her! ?
Af ZackGem
#258041
Vaffelkaj skrev:Er der ingen indstilling på Apple TV 4K, hvor man kan slå HDR off?
Til dem der har standard 1080 P LED TV? Burde da være utrolig nemt for apple at tilføje :)
Har du læst testen??
Brugeravatar
Af Superbruger
#258043
Tak for en god og grundig anmeldelse :) Helt enig i, at HDMI CEC bare spiller, og det gør det i øvrigt med alle mine produkter. Derfor er det også noget pjat, når Sonos siger, at HDMI CEC ikke er stabilt eller udviklet nok og at infrarød er bedre.
Brugeravatar
Af Superbruger
#258044
bphhm skrev:Gad vide om Amazon overhovedet kommer til ATV4k nu hvor de har lanceret en ny FireTV box.
Det gør der. Der er lavet en aftale, og Amazon har i flere år lavet deres egen streamingbokse, så det er svært at se, hvorfor det skulle gøre en forskel, at der kommer en opdatering. Amazon har så vidt jeg husker altid gerne villet være på Apple TV, og de har endda været så utilfredse med ikke at måtte komme på, at de har boykottet Apple TV, så man ikke har kunnet købe dette produkt på Amazon.
Af bromberg
#258054
Superbruger skrev:Tak for en god og grundig anmeldelse :) Helt enig i, at HDMI CEC bare spiller, og det gør det i øvrigt med alle mine produkter. Derfor er det også noget pjat, når Sonos siger, at HDMI CEC ikke er stabilt eller udviklet nok og at infrarød er bedre.
Der er jeg desværre nødt til at påstå andet:) - for dælen jeg har haft meget bævl med hdmi cec. Men ikke på atv, det virker bare
Brugeravatar
Af Superbruger
#258056
For mig har det altid (i hvert fald så længe jeg kan huske = de sidste 6-7 år)
bare virket på tværs af mærker og enheder: PS3, gammelt Samsung TV, Sony blu-ray-afspiller, PS4, Onkyo-receiver og nu Denon-receiver og nyt tv.

Under alle omstændigheder har stort set alle surround-receivere understøttet HDMI CEC i omkring et årti, og lige præcis volumen-kontrol og tænk/sluk har vist sjældent givet problemer, så når alle andre har ment, at det var godt nok, så er det da mærkeligt, at Sonos ikke kan få det til at fungere...
Af mufcdk
#258058
Når jeg prøver at vælge 4K SDR så skifter boksen automatisk over på 4K HDR, hvilket er irriterende, da jeg har et LCD tv og ikke er interesseret i større elregning. Sker det også for andre?
Brugeravatar
Af Superbruger
#258059
Flatpanels skrev:Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.
Jeg nyder, at jeres review er så grundigt, og alligevel synes jeg, at der mangler et afsnit om, at man (sandsynligvis) ikke behøver købe nye kabler, og at de billige til 39 kr. hos AV-cables/AV-connection virker fint til både 4K og HDR.

Det var en af de spørgsmål jeg havde før jeg købte et Apple TV, men så læste jeg jeres artikel (og denne fra CNET, der måske var endnu mere pædagogisk). Tror at mange overvejer det samme. Særligt efter at Apple er begyndt at anbefale Belkins Ultra High Speed HDMI-kabel.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17