Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#276113
Nej, du kan godt caste HBO, en det skal ikke være fra din PC, men fra din telefon, men en Windows Phone dur nok ikke dér.

4K via HDMI stiller krav til porten på din PC. HDR er generelt noget biks fra en PC lige nu.
#276118
Så når jeg en dag køber en Iphone, kan jeg caste fra den, inkl. 4k indhold fra diverse apps.

Men indtil da, må jeg få 4K ting fra de apps som allerede er på TV'et, herunder, Netflix, ikke?

Tak for hjælpen :)
#276120
Du kan caste 4K fra de apps, som har 4K, men det er begrænset hvilke det er. Så vidt vi ved understøtter den indbyggede CC ikke HDR, så den er lidt amputeret. Google har endvidere ikke tilføjet mulighed for at ændre frekvens på den, så den er låst til 60 Hz, hvilket er et problem hvis man caster eksempelvis DR TV. Ideen med CC Built-in er fin, men Google har bare ikke formået af følge den ordentlig til dørs og lader den til stadighed være en sølle skygge af deres dedikerede dongle.

Vi er lidt skuffede kan du nok fornemme, og af samme grund har redaktionen adskillige Chromecast dongles vi bruger i stedet, da de virker bedre.
#276122
Jeg bliver vist kun mere forvirret. Det kommer sig nok også af, at det er meget få Apps jeg føler jeg har behov for. Bruger min browser til det meste på telefonen.

1. Køber jeg TV'et, kommer det med en Netflix app på, jeg skal blot tilkøbe abbonnement, og så kan jeg se Netflixes 4K indhold, ikke?

2. Køber jeg en iPhone, kan jeg ikke caste 4K indhold fra iPhone til TV, da den indbyggede Chromecast ikke understøtter dette. Her skal man købe en separat Chromecast. Er det korrekt forstået? :)
#276123
1) Yes. Der er Netflix og den klarer 4K og HDR. Ingen problemer.
2) nej, det er ikke helt korrekt. De apps, som understøtter Chromecast kan du caste til TVet, men du kan ikke caste ALT derover. Apples cast er jo AirPlay og det får du kun med en Apple TV - blot for at forklare hvad du kan og ikke kan caste derover. Mange apps til iOS understøtter Chromecast, men selve interfacet på telefonen kan ikke castes. 4K cast afhænger af om appen overhovedet er 4K og det er der ret få der er. Pt. er det nok kun Netflix du kan få til at virke, da Viasats app kræver en “rigtig” Chromecast dongle, men det burde kunne fikses, så det virker med den indbyggede Chromecast også. Men cast af 4K understøttes altså på Tv'et - bare ikke i HDR samtidigt.