Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vasen
#268175
Tak for grafen, men den siger ikke helt noget om hvor længe skærmen holder den givne lysstyrke (eller også læser jeg den forkert). Men lad mig spørge på en anden måde, vil der med real-world indhold fra film og spil i HDR være tidspunkter hvor det er synligt at ABL'en sætter ind? Der klippes relativt hurtigt fra scene til scene i de fleste film. Så tænker det måske slet ikke er et problem ? (og slet ikke i film i 2.35:1 og lign)
#268186
Det vil være et issue hvis du har scener, hvor man går fra lyse scener med lav ABL til lyse scener med højere ABL, hvor nogle af de samme farveflader indgår. Det kunne være en panorering hen over noget snelandskab, hvor noget af billedet starter ud i mørke nuancer, og der så kommer mere "sne" til syne. Her vil man opleve, at lysstyrken - og dermed også nuancen af sneen - skifter når ABL sætter ind. Der er så meget knald på lyser i HDR, at sorte bjælker ikke er nok til at sætte ABL ud af spil. Du kan ikke have 750 nits på 2/3 af skærmen (selvom det nok også er ret få scener, hvor det er tilfældet).
Af Vasen
#268189
Ok, super info. :) Takker.
Af TFLX
#269927
Når nu der er kommet en Dolby Vision profil efter den seneste opdatering skal man så bruge de samme indstillinger som beskrevet i testen eller er det noget helt andet?
#269940
Man kan desværre ikke kalibrere HDR separat på Sonys TV. Det er mig en gåde hvorfor man ikke kan få lov at styre RGB for hhv HDR og SDR hver for sig, men sådan er det altså. Så hvis du indstiller DV anderledes, så vil det også påvirke SDR.
Af TFLX
#269951
Er du sikker på det?...Indstillingerne står forskelligt alt efter hvilket signal mit A1 får fra AppleTV'et.

*Edit*
SDR og HDR deler samme indstillinger kan jeg se, men DV har tilsyneladende sin egen.
Af kofoed
#270079
Jeg har prøvet nogle forskellige settings men har ikke kunne få det her til at virke:

Jeg vil gerne have når jeg tænder mit tv (via min xbox eller Apple TV), så vil jeg helst have at min surround receiver ikke tænder. Men jeg vil stadig gerne have ARC, og HDMI Control (CEC) sat til, er det mulig? Så min receiver stadig kan skifte input selv (når den er tændt), slukke sammen med tv'et når det slukker, men ikke tænde sammen med mit tv?

Jeg har Sony A1 som tv, og en Denon X2400H som receiver.
Brugeravatar
Af bendix
#271020
Min A1 65” blev udskiftet af Sony her til morgen Af servicecentergruppen. Den havde installeret nyeste FW (DV) i forvejen, jeg synes at skærmen virker mere “lys” og responsiv. Dette er mit A1 nr 5 pga forskellige fejl. Og mit andet 65”. Men denne er langt mere responsiv og jeg synes også der er mere lys på skærmen. Den er indstillet efter mine hidtige brugte instillinger. Så det er ikke derfor.
Brugeravatar
Af bendix
#271028
Den første havde en tyk lang lodret grøn pixel streg, den anden en demo der blev solgt som ny og ombyttet. Den tredje “Smear” en slags mørk røg i den ene side af skærmen. Den var periodisk. Den fjerde havde ekstrem støj i billedet til tider som gjorde at billedet var komplet forsvundet i “sne” på tværs af alle input, Apple tv,digitalt tv,indbygget Netflix og PS3. En reboot sfhjalp problemet. Den opstod “kun” 3-4 gange siden februar.
#271031
Det lyder dæleme som en uheldig omgang. Vi krydser fingre for, at den seneste er i orden. Ellers må man vel efterhånden til at shippe en AF8'er i stedet og satse på, at det var 2017-panel-relateret.

Hvis du har adgang til et USB-mikroskop, så kunne du evt. tjekke om det måske er et 18' panel, som sidder i den.
Brugeravatar
Af bendix
#271034
Jo, men SONY har egentlig været ret fair, de krediterede det tredje 55 og så købte jeg en 65. Jeg kan dog godt lide designet på A1 og vores står på fod. Kan jeg tjekke andre steder om det er et 2018 panel? Det overraskede mig den havde DV firmware.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 19