Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#218615
Argh det er virkelig svært om jeg skal hoppe på wuptis tilbud på 55x85 til 11999kr eller tage det "sikre" valg med et Panasonic cx700 til et par tusind mindre.

Jeg er nervøs ved både Android og Firefox OS, nok mest Firefox. Og indbygget chromecast er jo dejligt...

Er det de par tusind mere værd eller skal jeg tage cx700?
#218618
Stein skrev:Hvad er forskellen på 8505c vs 8507c vs 8508c vs 8509c ??
Og der må da være noget ???


Stein
Mon ikke det mest er et ønske fra de forskellige forretningskæder (og Sony for den sags skyld) med forskellige modelbetegnelser, således vi kunder har svært ved at finde det billigste køb f.eks. via Pricerunner. Og så for at retfærdiggøre dette finder Sony et sted at skrue på specifikationerne uden at det har den store betydning (om nogen overhovedet) for TV'ets funktion og ydelse.
#218622
GodmotherTycoon skrev:Argh det er virkelig svært om jeg skal hoppe på wuptis tilbud på 55x85 til 11999kr eller tage det "sikre" valg med et Panasonic cx700 til et par tusind mindre.

Jeg er nervøs ved både Android og Firefox OS, nok mest Firefox. Og indbygget chromecast er jo dejligt...

Er det de par tusind mere værd eller skal jeg tage cx700?
Har du set på begge "live" i butikkerne?
#218628
Pulsedriver skrev:
GodmotherTycoon skrev:Argh det er virkelig svært om jeg skal hoppe på wuptis tilbud på 55x85 til 11999kr eller tage det "sikre" valg med et Panasonic cx700 til et par tusind mindre.

Jeg er nervøs ved både Android og Firefox OS, nok mest Firefox. Og indbygget chromecast er jo dejligt...

Er det de par tusind mere værd eller skal jeg tage cx700?
Har du set på begge "live" i butikkerne?
Nej, jeg tager i Hifiklubben og ser på X85 i dag, Hifiklubben forhandler jo desværre ikke Panasonic og jeg ved ikke hvor meget jeg får ud af at se det i Elgiganten eller lignende, andet end hvordan det ser ud slukket.
#218643
Er det noen som vet om det er mulig å gjøre slik at YouTube-appen er det som blir styrt når man styrer YouTube fra en PC? Synes det er litt irriterende at det er Chromecast YouTuben som tar over, ettersom den ikke har mulighet til å spole eller bla etter man er ferdig..
#218843
I testen af 65X8505C'eren nævnes der at billedkvaliteten ikke nødvendigvis kan være gældende for 55" idet panelet ikke er det samme som på 65" versionen.

Er der nogle som har lavet en sammenligning af 65" og 55"? Hvad består forskellene i - bagbelyst vs. kantbelyst, ??? vs ??? - Er det noget som har betydning ift. oplevelsen af 55" ift. den gode anmeldelse af billedkvaliteten for 65" versionen?

Jeg var i Hifiklubben for at høre om forskellene - men ekspedienten mente ikke der var forskel på panelet i de 2 versioner.. Jeg var af en anden overbevisning, men kunne desværre ikke se de 2 skærme op imod hinanden den dag.

Jeg overvejer 55" versionen (passer i størelse til mit behov) - men holder det op imod Samsung 55ju7005 samt Panasonic 55cx725 som også har fået gode anmeldelser (næsten lige så gode, men ikke helt)
#218952
Nu har jeg haft mit 65' i et par dage, og her er de erfaringer jeg har gjort mig.

1) Android OS
Når man har tændt tv'et gør man sig selv en tjeneste ved lige at lade tv'et være i 10-15 sekunder inden man begynder at bruge smarttv, guide osv. Man kan starte det med det samme, men så kører det ikke flydende. Jeg har oplevet et par enkelte gange at den ligesom "hang" i 3-5 sekunder, typisk når man hopper ud af et program, og starter med at trykke rundt med det samme. Jeg venter spændt på næste version som forhåbentligt fixer de sidste småting.

2) Billedet
Jeg har heldigvis fået en model uden nogen synlige skavanker. Sort er Sort, og ingen lysindfald, underligere striber eller noget som helt andet.

3) Betragtningsvinkler
Er bedre en testen umiddelbart giver udtryk for. Jeg kommer fra et IPS panels, og har benyttet mig af at kunne se fodbold fra køkkenet, i en 45 graders vinkel. Jeg kan sagtens følge med i en fodboldkamp eller andet stadig. Det kan godt være farver udvaskes en smule teoretisk, men det er ikke noget jeg ligger mærke til ved sport eller nyheder.

4) Kodi
Kører faktiske rimeligt i version 15. Jeg har hente nogle jellyfish testklip i forskellige bitrates. Filen med 70Mbit video, kører flydende, mens jeg oplevede et enkelt framedrop i 80Mbit klippet. 90 Mbit filen kører ikke flydende.

5) Lyden
Kan bruges til Nyheder, men bør suppleres med en soundbar eller et anlæg.
#218956
Hjælp! Mit 65X8509C er sindsygt langsomt og jeg er tæt på at smide det ud!! Jeg har kørt alle opdateringer og efterfølgende lavet en factory reset, men intet har det hjulpet... EPG/kanalskifte tager op til 10 sek. og det hænger konstant i menuer m.m.
#219068
Endte med at købe et 65X8505C hos siba.se hvor man fik en el-scooter "på köpet". ;-)

Midt i det hele blev jeg dog alvorligt nervøs da jeg læste om de bizarre edge-lit problemer der just er dukket op i USA med lige præcis 65" modellen, som jo ikke engang er edge-lit.
http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-f ... st36553762
http://www.littleaunuggets.blogspot.ca/

Jeg overbeviste mig selv om at problemet må være begrænset til amerikanske enheder da jeg ikke har hørt om det på europæiske sidder, men det kan jo også bare være at Sony har "optimeret" produktionen og de nyeste enheder har problemet. Så alt i alt er jeg lidt nervøs, også fordi jeg ikke rigtigt har tid til at sætte skærmen op inden jeg flytter til et andet land om nogle få dage, så reklamation kan blive dyrt...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 102