Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#218460
Købte for et par dage siden et Sony 49x8305.

Jeg kan heldigvis slet ikke nikke genkendende til at det skulle være langsomt i navigationen. Det er indtil videre hurtigt til hvad jeg har prøvet, herunder opstart af 4K både på netflix og youtube.

Har dog to ankepunkter.

1. For refleksivt
Overfladen på skærmen er lige en tand for refleksiv for mit vedkommende, mit gamle tv (Sony KDL 40v3000) havde en meget mere mat overflade, og fremstår så godt som helt sort, uden spejleffekt, når det er slukket.

2. Surround Sound. NEJ!
Ingen 5.1 lyd ud! Komplet uacceptabelt! Benytter den optiske udgang (toslink). Så vidt jeg har kunnet læse mig til er dette sony bevidst og de arbejder vidst på at løse det. Men begrænsningen ligger vidst også i android tv. Har på plex's forum læst at det er i dialog med sony om at løse dette.
Nogen der har nyt om hvordan man kan få ordentlig lyd af tv'et?
#218467
Android er blevet bedre og oplevelsen på X90 er noget mere smooth end den var på X85 i sin tid - de to kører på samme processor, så de burde køre ens nu. Opstart af Netflix er vist ikke noget vi som sådan kritiserer. Det er ikke dér du mærker trægheden - det er de gange Android går i stå under helt almindelige operationer såsom at skifte fra HDMI til TV, at åbne EPG'en, at åbne indstillingsmenuen mv. Jeg har også oplevet, at TV'et generelt bare ikke ville streame GoogleCast flydende før det blev genstartet.

Det eneste tidspunkt jeg fik 5.1 ud af skærmen var ved TV-programmer (og dem er der jo altså ikke så mange af der reelt kører i 5.1). Jeg ved ikke om det lader sig gøre med HDMI-ARC - jeg har ikke udstyr der kan sættes til.
#218488
Jeg har kun haft TV'et et par dage og bruger slet ikke den normale tuner/EPG, så det kan selvfølgeligt godt være der vil være lidt mindre fart på her. Så det vil også sige at jeg kun har prøvet TV med Android 5.1 som skulle være noget hurtigere end det, Sonys 2015 modeller blev sendt på markedet med.

Mht til ankepunkterne, så var de til TV'et og ikke ment på anmeldelsen :)

Snakkede i dag med Sony Danmark, om 5.1 outputtet. De forslog nogle settings. De viste sig, da jeg kom hjem fra arbejde, desværre at være det samme som jeg selv havde sat TV'et til - som jo ikke virker. Prøver dem igen en anden dag.
#218489
MultiJazz skrev:Mht til ankepunkterne, så var de til TV'et og ikke ment på anmeldelsen :)
Sådan blev det skam heller ikke tolket.
MultiJazz skrev:Snakkede i dag med Sony Danmark, om 5.1 outputtet. De forslog nogle settings. De viste sig, da jeg kom hjem fra arbejde, desværre at være det samme som jeg selv havde sat TV'et til - som jo ikke virker. Prøver dem igen en anden dag.
TVet vil ikke være instans til at sende 5.1 ud via SPDIF hvis det er HDMI-kilder du ser. Det kan andre TV heller ikke.
#218491
Torben skrev:
MultiJazz skrev:Snakkede i dag med Sony Danmark, om 5.1 outputtet. De forslog nogle settings. De viste sig, da jeg kom hjem fra arbejde, desværre at være det samme som jeg selv havde sat TV'et til - som jo ikke virker. Prøver dem igen en anden dag.
TVet vil ikke være instans til at sende 5.1 ud via SPDIF hvis det er HDMI-kilder du ser. Det kan andre TV heller ikke.
Det er vist ikke nødvendigvis korrekt: http://www.cnet.com/news/20-tvs-tested- ... sound-bar/
Her tester de flere TV der gør netop det, b.la. Sony TV.

Det jeg indtil videre har leget med har dog kun været med lyd fra Apps, Youtube og Netflix. Synes ikke det virker fornuftigt fra Sony/(Android TV/Google)'s side hvis de udelader muligheden for at få 5.1 lyd ud fra det indbyggede system.
På fx en Playstation eller Bluray afspiller har man jo andre muligheder end at køre lyden igennem TV'et.
Det sidste ville dog være det nemmeste - altså alle enheder til TV'et og så et optisk kabel til forstærkeren.
#218496
Jeg er med på, at man tidligere har haft flere modeller, som var i stand til det, men som du kan se, så er artiklen fra 2013 og siden da har Sony fjernet denne mulighed. De øvrige TV der dengang kunne videresende 5.1 i den liste er ikke tilgængelige herhjemme, så det er mindre relevant.

Problemet eksisterer jo også kun på SPDIF, hvilket sikkert relaterer til noget HDCP halløj. Hvis du smider signalet ud via HDMI-ARC, så er historien sikkert en anden. Men hvis du har en nyere forstærker, så har den vel HDMI-switch indbygget?
#218498
MultiJazz skrev:Købte for et par dage siden et Sony 49x8305.

Jeg kan heldigvis slet ikke nikke genkendende til at det skulle være langsomt i navigationen. Det er indtil videre hurtigt til hvad jeg har prøvet, herunder opstart af 4K både på netflix og youtube.

Har dog to ankepunkter.

1. For refleksivt
Overfladen på skærmen er lige en tand for refleksiv for mit vedkommende, mit gamle tv (Sony KDL 40v3000) havde en meget mere mat overflade, og fremstår så godt som helt sort, uden spejleffekt, når det er slukket.
Enig med performance.

Jeg synes ikke min 55X8509C er så refleksiv som du skriver. Ihvertfald ikke noget der generer i min lyse stue :) Men alt er vel relativt øjet der ser.
Kan der være forskel på de mellem X8505 og X8509 ? Har nogen set dem side by side?
#218500
X8505 og X9005 er begge ret reflektive. Faktisk så meget, at jeg havde lidt problemer med at skyde billederne af baggrundsbelysningen på X85 da den til sidst begyndte at reflektere de hvide vægge ved 13 s eksponeringen, frem for at afsløre inhomogenitet i belysningen. Da X90 er IPS, så er det ikke et problem, da dens dårlige sortniveau afsløres allerede ved 2 s eksponering...
#218509
Torben Rasmussen skrev:Problemet eksisterer jo også kun på SPDIF, hvilket sikkert relaterer til noget HDCP halløj. Hvis du smider signalet ud via HDMI-ARC, så er historien sikkert en anden. Men hvis du har en nyere forstærker, så har den vel HDMI-switch indbygget?
Ja du har desværre sikkert ret :(
Og min "forstærker" er desværre et Logitech z-5500 som er uden HDMI switch. Bliver måske nødt til at købe en HDMI switch som denne http://www.monoprice.com/Product/Index?p_id=7974. Ikke min favorit løsning.

Men ser lige tiden an, pga af det jeg kan læse på PLEX's forum:
We've actually been in talks with them and they're actively looking into it. I'm sorry, I can't give any advice on how long this might take to resolve, they haven't told us.
Ian
Set her: https://forums.plex.tv/discussion/17347 ... android-tv
#218512
Har undersøgt lidt omkring den CPU/GPU der bruges hos Sony(MT5890 fra MediaTek). Den bruger 2x ARM Cortex A17 CPU'er. De er faktisk hurtigere end Philips løsning(Cortex A9), faktisk med op til 60% i single-core performance. Hvilket vil sige, at Android TV såfremt optimeret til platformen burde performe *mindst* ligeså godt som den hos Philips og andre producenter i interface, diverse almindelige apps osv. A17 blev lanceret i Q1 2015.
GPU'en derimod er en 2012 sag, så man skal ikke forvente hæsblæsende spil osv, det kan den ikke løfte.

Summa sumarum, Sony har stadgivæk en del optimering at gøre, og det har Google også på deres platform. TV'et burde være meget hurtigere end diverse tests viser, men at dømme ud fra denne tråd så har de seneste opdateringer også hjulpet på det.
#218522
**** jeg er skuffet over mit 65X85C.
Det er fu................langsomt , både ved kanalskift og ind og ud af tv guiden .
Og det fryser ind imellem , så skal strømmen fra.
Og som skrevet før , den vil ikke altid genkende min USB stick med film.
Jeg var mere tilfreds med mit 55HX923, øv

Stein
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 102