Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278686 Ja, men den relevante option kan bare ikke slås fra i HDR så vidt jeg husker. Stranger Things kører i HDR på Netflix.
Af Stein
#289438 Jeg fået en ting som irriterer mig helt vildt.
Jeg har for 2 mdr siden fået Netflix.
Jeg bruger appen på tv og det har fungeret upåklageligt indtil for 2 til 3 uger siden.
Det der sker at når jeg vil åbne Netflix , så tår den bare og kører og der sker ingenting , det eneste som løser det er en genstart .
Jeg kører kabel.
Sidste nye firmware/software er på .
Jeg har forsøgt med at bruge ipad og så caste derfra , samme problem.

Stein
Af mhras
#289440
Stein skrev:Jeg fået en ting som irriterer mig helt vildt.
Jeg har for 2 mdr siden fået Netflix.
Jeg bruger appen på tv og det har fungeret upåklageligt indtil for 2 til 3 uger siden.
Det der sker at når jeg vil åbne Netflix , så tår den bare og kører og der sker ingenting , det eneste som løser det er en genstart .
Jeg kører kabel.
Sidste nye firmware/software er på .
Jeg har forsøgt med at bruge ipad og så caste derfra , samme problem.

Stein


Vi oplever også lidt det samme.
Har du prøvet at slette cachen og lukke appen ned inde i indstillinger? Det kunne måske være en løsning
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#289444 Jeg bruger stort set kun min ATV, så jeg har ikke haft Netflix åben på min X85'er i en rum tid. Jeg skal lige se om det er samme problem hos mig.
Af mhras
#289610
Stein skrev:Hver gang jeg vil bruge den ?
Hvor sletter jeg cache ?


Dette hjælper for os:

-> Home -> Indstillinger -> Apps -> kør ned af listen til du finder Netflix og tryk på den -> Tryk på ‘Tving til at standse og derefter på ‘Ryd cache’.
Af Swingking
#289806 Lyder mærkeligt har aldrig gjort det ved vores tv. Men har også resettet hele tv (med Sony fremgangsmåde begge gange) ved opdatering til Android 6.0 og seneste til 7.0. så er alt tidligere slettet ved ny stor opdatering...
Af Stein
#290739 Jeg resettede mit tv i torsdags .
Det kørte upåklageligt , vedr Netflix.
Men i dag , er den gal igen.
Skal ind i apps og tving til at standse og rydde cache , så kører den igen.
Det kan sgu da ikke passe.
Jeg vil gerne have , hvis nogen ved det , hvordan virker det der Cromecast , jeg har en fornemmelse på at det er den som er galt med , har altid haft problemer med det trådløse netværk , bruger dog kabel det sidste år .
Og jeg har heldigvis købt extra 3 års garanti ved Sony , så hvis en ved hvad fanden der kan være galt , så vil jeg have fat i dem , er så træt af det tv.



Stein
Af mhras
#290768
Stein skrev:Jeg resettede mit tv i torsdags .
Det kørte upåklageligt , vedr Netflix.
Men i dag , er den gal igen.
Skal ind i apps og tving til at standse og rydde cache , så kører den igen.
Det kan sgu da ikke passe.
Jeg vil gerne have , hvis nogen ved det , hvordan virker det der Cromecast , jeg har en fornemmelse på at det er den som er galt med , har altid haft problemer med det trådløse netværk , bruger dog kabel det sidste år .
Og jeg har heldigvis købt extra 3 års garanti ved Sony , så hvis en ved hvad fanden der kan være galt , så vil jeg have fat i dem , er så træt af det tv.



Stein


Jeg har desværre ikke svaret på dit spørgsmål vedr. Chromecast.

Men jeg havde også store problemer med mit Wifi på TV'et. Alle vores andre devices kørte fint (også på samme tid), men vores TV mistede konstant forbindelsen. Så jeg kontaktede Sony inden for garantiperioden og de kom og skiftede Wifi modulet i TV'et. Det virkede bedre, men ikke optimalt. Så nu kører jeg også med kabel i.

Netflix hos os starter stadig heller ikke altid op. Og jeg er også så træt af at TV'et ofte reagerer sindssygt langsomt efter jeg har trykket på fjernbetjeningen. Og her sagde teknikeren at det er en god ide at genstarte TV'et (holde sluk-knappen nede i 5-7 sekunder) en gang i mellem.
Jeg er glad for vores TV, men der er bestemt nogle ting som godt kan gøre jeg til tider fortryder købet.

Er det hardwaren der gør at TV'et virker sløvt? Sker dette også på Samsung, LG og de andre skærme?
Af Stein
#290781 Tak for dit svar.
Jeg vil dog sige at jeg IKKE vil acceptere at jeg skal genstarte eller slette cache , ca hver 3 dag og når det bliver slemt hver dag .
Så har de ikke en permanent løsning , kontakter jeg Forbrugerrådet og kører en sag på dem , jeg købte et tv til pålydende værdi til 25000 kr og vil derfor ikke acceptere det pis , rent ud sagt .
Det er et tv med fedt billede og er glad for det , men wifi er ikke eksisterende , det meste af tiden og nu det med Netflix.
Af mhras
#290783
Stein skrev:Tak for dit svar.
Jeg vil dog sige at jeg IKKE vil acceptere at jeg skal genstarte eller slette cache , ca hver 3 dag og når det bliver slemt hver dag .
Så har de ikke en permanent løsning , kontakter jeg Forbrugerrådet og kører en sag på dem , jeg købte et tv til pålydende værdi til 25000 kr og vil derfor ikke acceptere det pis , rent ud sagt .
Det er et tv med fedt billede og er glad for det , men wifi er ikke eksisterende , det meste af tiden og nu det med Netflix.


Nej, det skal ikke bare accepteres.
Jeg vil meget gerne høre mere, hvis du hører fra Sony/Forbrugerrådet.
Brugeravatar
Af bbplayer
#290785
mhras skrev:Er det hardwaren der gør at TV'et virker sløvt? Sker dette også på Samsung, LG og de andre skærme?

Har selv en gammel GoogleTV boks fra Sony, den gad de ikke opgradere, også fordi hardware ikke slog igennem og nogen ville supportere den platform dengang.

Når man får opgraderinger må og skal det gå galt med performance, da 3 år gamle skærme jo ikke er gearet til det samme på ram og cpu , nok også selve chipset.

Android vil kræve mere i nyere, og vil udnytte flere samtidige processer som kører, det er til stor ulempe for ældre hardware og for nyere skærme også , selvom de måske kun er 1 år bagud.

Tror desværre ikke noget nævn vil kunne hjælpe på argumenter, som det kører langsomt eller apps ikke starter, det er ikke derfor de er til. Der skal du nok mere overveje om dit næste tv er Sony, eller om du skal have AndroidTV platformen igen, når du kan se og føle hvad den gør ved tv over flere år.

Mobiltelefoner er skåret fra der, de får slet ikke opdateringer så lang tid, for de har ikke hardware til at give brugeren den oplevelse som ved køb, så der bliver de også forbigået og det skal de glædes over, istedet for at håbe at få en langsommere mobil.
Af Stein
#291433 Jeg har prøvet at teste mit tv yderlig.
Jeg kan godt starte DR app op selv om Netflix ikke vil.
Jeg har prøvet at deaktivere Netflix app på tv og så caste Netflix fra min ipad til tv , det vil den ikke.
Så enten er det appen eller måske Cromecast sammen med Netflix , ja hvad ved jeg , er sgu svært når man ikke er inde i det.
Jeg har dog udfyldt et skema med en masse tekniske spørgsmål fra Sony som så en tekniker ser på , håber de har en løsning ellers må jeg se hvad jeg så gør.