Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#161647
Anmeldelsen af 70" Sharp 70LE836S er nu online. Det gigantiske 70-tommer Tv kommer med Quattron-panel, aktiv 3D og bagbelyst LED.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1330694968

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af Crille
#161652
Har selv lige set dette tv i aktion, vil sige at dens 3D er fantastisk, billedet er super flot og står rigtig godt! kunne sagtens se det som et godt bud på et ''Bio TV''. Så det i Expert Svendborg. Kan kun sige at hvis man kan finde en forhandler i nærheden af sig selv burde man tage et kig på det ;)

Mvh. Christian
Af lennon
#161655
Som udgangspunkt performer de bedste plasma et bedre/mere korrekt billede end LCD/LED . Kunne godt tænke mig at vide hvor tæt Sharp´en er på feks Samsungs 64" , - som trods alt er ca 12.000 billigere . . ?
Af PhDream
#161656
lennon skrev:Som udgangspunkt performer de bedste plasma et bedre/mere korrekt billede end LCD/LED . Kunne godt tænke mig at vide hvor tæt Sharp´en er på feks Samsungs 64" , - som trods alt er ca 12.000 billigere . . ?
Sharp'en er de 6" større, og når man tager i betragtning, at de "sidste" 5-6 tommer altid koster uforholdsmæssigt meget, samt at LED tv altid er dyrere end plasma, virker de 12.000 pludselig ikke af meget - dermed ikke sagt, at 12K ikke er mange penge. :)
Brugeravatar
Af hans123
#161657
Hvad er målene på sådan en skærm ?
Af lennon
#161661
PhDream skrev:
lennon skrev:Som udgangspunkt performer de bedste plasma et bedre/mere korrekt billede end LCD/LED . Kunne godt tænke mig at vide hvor tæt Sharp´en er på feks Samsungs 64" , - som trods alt er ca 12.000 billigere . . ?
Sharp'en er de 6" større, og når man tager i betragtning, at de "sidste" 5-6 tommer altid koster uforholdsmæssigt meget, samt at LED tv altid er dyrere end plasma, virker de 12.000 pludselig ikke af meget - dermed ikke sagt, at 12K ikke er mange penge. :)
Jeg er med på,at plus 6" diagonalmål i denne størrelse er væsentligt. Men en "Topanbefaling" forpligter, - og min mavefornemmelse siger at Samsungs og Panasonics plasma alternativer har bedre billede - endda til mindre pris ?
Af BrianH
#161662
hans123 skrev:Hvad er målene på sådan en skærm ?
Mon ikke det står i testen, på samme sted som i alle de andre tests :)
Af PhDream
#161663
lennon skrev:
PhDream skrev:
lennon skrev:Som udgangspunkt performer de bedste plasma et bedre/mere korrekt billede end LCD/LED . Kunne godt tænke mig at vide hvor tæt Sharp´en er på feks Samsungs 64" , - som trods alt er ca 12.000 billigere . . ?
Sharp'en er de 6" større, og når man tager i betragtning, at de "sidste" 5-6 tommer altid koster uforholdsmæssigt meget, samt at LED tv altid er dyrere end plasma, virker de 12.000 pludselig ikke af meget - dermed ikke sagt, at 12K ikke er mange penge. :)
Jeg er med på,at plus 6" diagonalmål i denne størrelse er væsentligt. Men en "Topanbefaling" forpligter, - og min mavefornemmelse siger at Samsungs og Panasonics plasma alternativer har bedre billede - endda til mindre pris ?
Det er sjældent at tv får en topanbefaling af Flatpanels og Sharp'en ville ikke få mærkatet, hvis ikke det var fortjent.

Nu skal vi ikke starte en ny LCD vs. Plasma-diskussion, men tv'et har sine fordele ift. plasma, ikke mindst pga. det lave sortniveau, som jo er bedre end på Samsungs plasma og på niveau med Panasonics. Derudover er Sharp efterhånden kendt for deres gode paneler med begrænset backlight bleed. Så du hvor lidt BB der var? Det er imponerende for så stort et panel.

Endnu en ikke helt uvæsentlig ting: Panasonics 65VT30 vejer næsten 80 kg. i emballagen og ca. 65 kg. uden. Pana anbefaler, at man er 4 om at pakke tv'et ud. Det er jo ikke alle, der kan finde 4 mennesker, til at hjælpe sig med at pakke ud og installere. Sharp'en er let og 2 mennesker kan gøre det uden problemer.
Af Snurrerundtlyd
#161676
lennon skrev:Som udgangspunkt performer de bedste plasma et bedre/mere korrekt billede end LCD/LED . Kunne godt tænke mig at vide hvor tæt Sharp´en er på feks Samsungs 64" , - som trods alt er ca 12.000 billigere . . ?
I seneste udgave verdens vel nok mest omfattende og grundige årlige stortest af hi-end LCD og plasma-TV vandt Elite-LCD TV på billedkvalitet foran plasma topmodellerne fra Samsung og Panasonic.
Og det var endda kalibrerings-branchens helt tunge drenge der stod bag testen, bland andet Kevin Miller (mevirkende grundlægger af ISF, som uddaner og certificerer TV-kalibratorer verden over).
Elite er Sharps hi-end mærke i USA, som er et samarabjede med Pioneer, deror bruger Sharp Pioneers Elite brand.
Desværre sælges Elite ind til videre ikke uden for USA og Canada.

Så det med at plasma som udgangspunkt performer bedre end LCD gælder som udgangspunkt ikke længere :-)

Sharp Elite LED fladskærm vinder shootout som bedste fladskærm i 2011
http://www.av-blog.dk/test_fladskaerm_p ... erm-i-2011
Af Sploink
#161689
Bare ærgerligt vi ikke ser det tv herhjemme :)
Af lennon
#161705
Mener den "shoot-out" er diskuteret her -eller ovre på recordere.dk. Og der blev i den forbindelse stillet spørgsmål (-OttoJ så vidt jeg husker) ved både testens troværdighed (på trods af oraklerne) - og Elite Pros reelle billedkvaltet .
Af Sploink
#161711
De gutter som var til shoot out'en har vel samme status derovre, som Otto har fået herhjemme.
Hans mening er vel ikke bedre end deres :)
Men nu kørte denne tråd vist også lidt OT,heh
Af lennon
#161713
Korrekt . Det handler om det testede Sharp TV. Og det er unægtelig en overraskende god og spændende test.
Af Kolvig
#161719
Hej Rasmus og mange tak for testen af dette TV. Den har jeg ventet i spænding på...:-)

Mine forventninger var høje og nok for høje, for dette TV. I hvert fald sidder jeg er lidt skuffet, efter at have læst testen.

Jeg kunne meget godt tænke mig, hvis du kunne lave en kortfattet sammenligning mellem Sharps LED Edge modeller, som du tidligere har testet og så dette LED backlight TV fra Sharp?. Samtidig kunne jeg også godt tænke mig at du også havde lidt sammenligning med Sony's 923 model, som du selv nævner lidt omkring i testen?

Og så bliver jeg meget ked af at læse afsnittet omkring de relativt dårlige synsvinkler på dette TV. Og derfor bliver jeg nød til at spørge lidt mere ind til dette..... Når du skriver at vinklen helst ikke skal være mere end 30 grader. hvad mener du så egentlig?..... Er det ved 30 grader at farverne begynder at blive pastelagtige, eller mener du at billedet allerede er forringet en del ved 30 graders TV kigning. Og 30 grader er så barren for en tålelig synsvinkel?

Den store fordel for dette TV, så jeg som værende LED backlight i stedet for Edge LED. Men jeg synes ikke det virker til at backlight teknologien er den primære faktor for at det trods alt virker til at være et godt TV?...... Grunden til at jeg godt vil høre mere om Sharps Edge vs. backlight, er at efter min lille skuffelse med denne test. Så kunne jeg måske godt overveje at vente på 80" modellen. Som jeg har fået oplyst er en Edge LED model og som ikke skulle have 3D?

Mvh.