Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Langvad
#166490
michaelnacho skrev:Langvad, er det en 70" LC-70LE836S eller 80" LC-80LE646S du har? Der er også en anden 70" som kun er 100Hz ligesom deres 80".

Den 80" i elgiganten stod ude på gulvet og var kun sat til en bluray afspiller, så jeg kunne ikke få set noget andet. Der var smølferne på men ville gerne se noget andet en animationsfilm så fik ham til at sætte fast five på. Der var en masse hurtige bil scener og action og der var rigtig ofte og nærmeste hele tiden at det hakkede. Fandt hurtigt ud af at jeg ihvertfald ikke kunne leve med det. Rigtig surt.

Nu er det ikke SÅ meget fjernsyn jeg ser, så når jeg skal læne mig tilbage i sofaen og nyde mit forhåbentlig kommende fjernsyn så bliver det nok primært til bluray film og det er mest action og bil film jeg ser, så der er tit hurtige frekvenser og panoreringer.
Som der osse står i min signatur, er det 70" 836s;)
Af michaelnacho
#166541
Hehe flot. Ku være jeg sku åbne øjnene 8-)

Men er ikke glad for du siger det hakker nogle gange. Hvad er det for noget med Hertz?? Nogen andre der ved hvad det går ud på?

Vil gerne have et smooth billede. I el giganten kører de sådan en test frekvens hvor der er en masse højhuse og sådan forskelligt og der panorerer billedet mange gange og der kan man virkelig se forskellen på de skærme der bare hakker helt vildt. Kan slet ikke forstå hvordan folk kan holde ud og se på det.

Nu var der kun sat en philips bluray afspiller til den 80" der så ved ikke om det sku være fordi den er dårlig eller om det ER fjernsynet der ikke er hurtigt nok til at følge med i de hurtige frekvenser. Den står midt ude på gulvet så det er ikke muligt for dem og sætte den til antenne kabel eller køre den test der eller noget. Mega ærgeligt.

Hælder virkelig mest til en 80" end 70" pga størrelsen. Dur bare ikke med hakkeri.

Men idag fik jeg lavet en aftale med Jan fra avconnect.dk og han inviterede mig sku hjem i privaten for at se hans 60" i samme serie. Super service må man nok sige. Han viste forskellige programmer, både almindeligt og HD. Vi satte også en bluray film på med biljagt og fuld knald på og der var ingen hak at se. Så var det ihvertfald mikro lidt og kun fordi man sidder og decideret kigger efter det. Men kunne tydeligt se forskel på hans 60" og den 80" med det gamle billedepanel så det var en rigtig god positiv overraskelse uden hakkeri. Problemet er bare størrelsen når jeg kommer fra en 91" projektor.

Når man ser film er det jo i widescreen så sorte bjælker i top og bund så billedet bliver jo endnu mindre fordi man ikke har mere bredde at gøre godt med.

Efter jeg havde været hos ham kørte jeg rundt en masse steder for at finde et 70" så jeg fysisk ku danne mig et billede af hvor stort eller småt det er 8-) Men jeg kan ikke finde nogen 70" nogen steder. Heller ikke andre mærker. Det er bare surt. Vil bare så gerne være helt sikker før jeg bestiller.

Er der ikke andre der ved hvor man evt kan komme til at se dette tv på sjælland?

Hmm nu jeg tænker mig om så skal jeg jo til Herning på torsdag i denne uge. Måske man kunne finde noget i nærheden på turen? :-D Nu går jagten ind!
Af deadace
#166990
michaelnacho skrev: Efter jeg havde været hos ham kørte jeg rundt en masse steder for at finde et 70" så jeg fysisk ku danne mig et billede af hvor stort eller småt det er 8-) Men jeg kan ikke finde nogen 70" nogen steder. Heller ikke andre mærker. Det er bare surt. Vil bare så gerne være helt sikker før jeg bestiller.
Fik du købt nogen af dem, var de 100hz og hvad var din oplevelse af hakkeriet?
Af michaelnacho
#167246
Update :)

Jeg fandt ud af at av connection i sønderborg har 70" hængene og jeg skulle til Jylland men jeg nåede ikke forbi og se den.

Jeg tog så efter arbejde en dag forbi elgiganten i Glostrup og de havde 80" hængene. Og så vidt jeg ku se så hakkede den ikke. Så stod længe og gloede på den og fik en sælger til at lede efter noget andet at sætte på men amatørene havde jo ik andet end smølferne og andet skod. Spurgte om ikke jeg ku se fast five på den, for den havde jeg set i Fields og der hakkede det. Men åh nej de kunne ikke bare tage en bluray i butikken og sætte på. Forklarede at jeg ikke gad købe et fjernsyn til 35 jern uden at have set noget med fart og action på, da det er det jeg ser mest af.

Jaaaaamen dit og dat og det var 100Hz og det hakkede ikke osv osv, og hans chef gad ikke og bla bla. Total useriøst. Men det ender så med at jeg får overbevist ham her om at jeg gerne vil købe det fjernsyn og jeg får så avatar med gratis samt rabat på fast five og vægbeslaget. Så får endelig smidt Fast five på og jeg den hakker slet ikke som den i Fields. Så ved ikke hvad amatørene i Fields har gang i eller om det var den philips afspiller der stod derude der var noget skod.

Men alt i alt ender det med at jeg får købt det 80" og har haft det hængene på væggen i to dage. Har haft travlt så har ikke fået testet det så meget, men indtil videre er jeg meget positiv over den. Jeg er jo meget skeptisk overfor hakkeri, og jeg har godkendt denne her så det er super. Er også ligeglad med 3D og vil hellere have et større fjernsyn. Så håber jeg bliver tilfreds med det istedet for 70"eren.

En ting jeg tænkte på er om jeg mon kan bruge de gamma indstillinger osv der er her på siden i testen. Eller om det ikke helt passer til det fjernsyn her.

Ps. En lille ekstra ting jeg lige har fundet ud af er at den kan arbejde sammen med min pioneer forstærker. Så når jeg tænder og slukker fjernsynet så gør min forstærker det samme. Ret fedt. Men som sagt har ikke rodet særlig meget med det, men vender tilbage med mere nyt snart :)
Af forzajuve24
#168528
hvad måtte du give alt i alt... og hvad med 3d briller fik du også dem med i købet, mine forældre har 70" versionen men de har ingen 3d briller, og an ikke lige se at de har dem nogen steder
Af michaelnacho
#168556
Jeg købte 80" og den har ikke 3D. Vil også hellere have en større skærm istedet for 3D. Kommer ikke til at sidde med briller på, det gider jeg ikke.

Men 70"eren har 3D men brillerne følger ikke med. De koster vist 600kr ved siden af. Så endnu en grund til jeg valgte den større skærm :-)

Elgiganten kørte tilbud så fik den til 35.000. Fik så to bluray film med og fuld rabat på et vogel vægbeslag.

Er stadig super glad for skærmen :-)
Af shot
#193845
Nogen der ved hvad 3D brillerne hedder.
Har søgt og søgt og fandt frem til de måske hedder an-3dg30.
Jeg ønsker jo ikke at bruge penge på noget der ikke passer til tv'et
Af rusten
#309013
Har nå hatt denne Sharp 70 i syv år og meget fornøyd og heller aldri hatt problemer med apparatet!Problemet er mer nå som jeg kunne tenke meg en uhd tv siden program materialet begynner å bli mer tilgjengelig ! men å finne en tv i samme størrelse eller større med overbevisende bedre bildekvalitet synes å være problematisk om ikke man skal betale en liten formue ,50 - 75 tusen kan synes å bli summen her i Norge for tiden for en skikkelig full array tv av beste sort eller Oled 77 tommer så inntil videre blir jeg ved Sharpen og føler en viss skuffelse over relativt liten utvikling på tv fronten i forbruker prisleiet .
Brugeravatar
Af bbplayer
#309026
rusten skrev: 15. jan 2020, 20:44 problematisk om ikke man skal betale en liten formue ,50 - 75 tusen kan synes å bli summen her i Norge for tiden for en skikkelig full array tv av beste sort eller Oled 77 tommer så inntil videre blir jeg ved Sharpen og føler en viss skuffelse over relativt liten utvikling på tv fronten i forbruker prisleiet .
75XG9505 22K NOK?

https://www.prisjakt.no/product.php?q=S ... &p=5054397