Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SLL
#9261
Tak igen, tjaa.. jeg bestiller nok en FP'er asap.

Og så håber på den er en A02 firmware der er i den.

EDIT:
Så blev det sku en DELL 2007FP. Det med widescreen er ikke noget for mig, medmindre vi snakker om 2407 modellen som er for dyr.

Jeg noteret, at jeg kun ville ha' en A02 opdateret model, eftersom jeg ikke ved om Dell stadig har ældre modeller på lager?

Så håber jeg bare, at det med banding er løst O_O

SLL
Senest rettet af SLL 24. sep 2006, 14:44, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9268
Jeg ved at det kan lade sig gøre at få et eksemplar der ikke lider af banding, så hvis din model har det, så må Dell ombytte indtil problemet er løst. Jeg kan se at der også er rapporter om skærme uden banding med S-IPS paneler i Dells forum.

Når jeg bestiller min (jeg VIL have den til 3500 kr. så jeg venter lidt) så kommer de også til at sende den frem og tilbage hvis farverne ikke lever op til det jeg testede sidst...
Af SLL
#9279
Lad os krydse fingre for en fejlfri skærm. Jeg er lidt træt af at sende skærme from og tilbage :)

Betaler DELL fragt og alt, hvis skærmen er defekt på nogen måder indenfor de 3 års garanti?

SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9282
Ja, så længe du ikke blot vil returnere skærmen og have pengene retur, så tager Dell sig af omkostningerne begge veje. Vær opmærksom på at pixelfejl ikke er 0-tolerence men 3-5 fejl pr. skærm.
Af SLL
#9285
Tak yakken, jeg så lige det med deres pixel politik inden jeg bestilte. Og det er vidst lidt som alle andre steder.

Men det helt ok service, at de bytter ganske gratis ved andre fejl og mangler. Jeg læste, at Dell vidst nok var begyndt at gå mere over til Samsung paneler pga. problemer med philips panelerne. Men om der er noget i det ved jeg ikke? Sålænge jeg får et S-??? panel, så er jeg glad.
Af Tony
#9332
Jeg er lige ved selv at bestille samme skærm, så er der en venlig sjæl der lige kort kan ridse op hvad "banding" betyder?

Og i samme åndedrag, SLL: Hvad er det for noget A0 du snakker om? Er det en nyere version af selve modellen, eller er der noget jeg misforstår?
Af SLL
#9344
Hey Tony,

"Banding", skulle efter min forståelse være Farverne på skærmen, som ikke laver en flydende overgang mellem de forskellige nuancerne en blå farve f.eks. har (256 blå nuancer). Der opstår en vertikal indeling af farveovergangene, som er mere el. mindre tydelig.

Ret mig venligst, hvis jeg tager fejl :)

A00, A01, A02 (og måske er der en A03 på vej!). Det angiver versionsnummeret af det software der indbygget i skærmen. Lige pt. er A02 den nyeste software version fra DELL, som efter sigende skulle eliminere de fleste "banding" problemer der var ved 2007FP & 2007WFP.

Men jeg har læst, at alle skærme som sendes efter juli 2006 skulle have A02 updateringen. Hvis man får en skærm med gammel firmware, så bytter DELL vidst nok ganske gratis med nyeste opdatering.

Mvh. SLL
Af Tony
#9345
SLL skrev:Hey Tony,

"Banding", skulle efter min forståelse være Farverne på skærmen, som ikke laver en flydende overgang mellem de forskellige nuancerne en blå farve f.eks. har (256 blå nuancer). Der opstår en vertikal indeling af farveovergangene, som er mere el. mindre tydelig.

Ret mig venligst, hvis jeg tager fejl :)

A00, A01, A02 (og måske er der en A03 på vej!). Det angiver versionsnummeret af det software der indbygget i skærmen. Lige pt. er A02 den nyeste software version fra DELL, som efter sigende skulle eliminere de fleste "banding" problemer der var ved 2007FP & 2007WFP.

Men jeg har læst, at alle skærme som sendes efter juli 2006 skulle have A02 updateringen. Hvis man får en skærm med gammel firmware, så bytter DELL vidst nok ganske gratis med nyeste opdatering.

Mvh. SLL
Hej SLL,

Okay, tak for din forklaring.
Jeg har faktisk så sent som for 2 timer siden bestilte 2 2007FP'er (tror jeg alligevel er bedre end en enkelt 2007WFP - vi får se) og jeg håber den kommer med nyeste software (hvordan kan jeg se hvilken version den er med?).

Tak igen
Af SLL
#9349
Hmm... jeg mener der findes en tastekombination man skal holde nede når man tænder skærmen, hvorved firmware versionen vises. Men er ikke 100% sikker på det. Måske det også kan ses på serienummeret?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9350
Det er korrekt. Jeg kan ikke helt huske den, men det er noget i stil med at holde menu-knappen og minus-tasten inde imens man tænder for skærmen på power-knappen og så slippe tasterne igen. Desværre så oplevede jeg på test-eksemplaret at dette medførte at minus-tasten ALTID bragte servicemenuen frem, hvis man trykkede på den når OSD'et ikke var fremme. Dette er ikke så slemt i sig selv, men når servicemenuen popper frem, så sættes skærmens farveprofil tilbage til Default og man skal derefter igen ind og sætte farverne til Custom - og DET er ret irriterende!

Vær opmærksom på at tilbuddet er ophørt igen, så nye købere er gået glip af kampagnen i denne omgang.
Af jumper
#9360
hov, ja...
Det var ikke særligt længe det tilbud varede..

Ringede ellers til Dell igår, prøvede at presse dem ned på de 3500Kr. - Men den gik ikke, hehe..

Så jeg venter... De lover at ringe til mig den dag de igen bliver sat ned.
Af Tony
#9362
yakken skrev:Vær opmærksom på at tilbuddet er ophørt igen, så nye købere er gået glip af kampagnen i denne omgang.
Præcis, også lige det jeg bemærkede i går aftes... Tror kun det er for widescreen modellen hvor tilbudet kører et par dage til. Prisen på den alm. er tilbage til 4xxx kr

GODT JEG NÅEDE DET!! :p
Af SLL
#9365
Dell skulle lige tjekke hvor sultne folk er på FP modellen. Når folk så endelig har bestemt sig for en FP'er, så sættes prisen op igen. Og der er sikkert flere som så køber den til 4600 kr. Altså, flere penge i DELL kassen :D

SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9367
Nej, sådan tror jeg ikke deres prispolitik fungerer. De kører jo løbende forskellige weekend-tilbud på diverse varer og det er bare med at holde sig til når de er der. Der skal nok komme et godt tilbud på 2007FP igen, men hvornår er straks en anden sag.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9