Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadDuke
#78379
Tror iøvrigt lige det er på plads at jeg siger Tak til Rasmus for alt det gode arbejde - tag ikke mine spørsmål som kritik, du er stadig lidt en helt :p
Af hlh
#78382
Xcardman

Ok måleudstyret fortæller sandheden. På mange punkter
er dette Philips det LCD-TV der har de bedste data:

1. Sortniveau
2. Kontrastforhold


Udover dette har Philips en super hurtig responstid (hurtigst af alle LCD) blandt andet fordi der bruges backlight scanning. Men dette kan Rasmus kun se når han tester LG :) :) :)
Af lennon
#78386
siccio skrev:MadDuke: Ja, så faktisk en tysk test i bladet Video, hvor 9704 slår et Panasonic plasma, Sony Z5500, et Samsung LED samt et netop LG produkt.
(Har bladet liggende et sted, og vil meget gerne uddybe de korrekte modeller fra de forskellige producenter, hvis det har interresse)
Dette var bare ment som et andet synspunkt, selvom jeg da finder flatpanels tests for fine.

så smag og behag er nok forskellig, alt efter hvad test personalet oplever, og hvilke forventninger og krav de netop har til diverse produkter.
Det eneste jeg endnu ikke har forstået af fladskærms strategien er hvorfor så mange af de gamle tv producenter er hoppet af plasma teknologien, hvis den plasma vitterligt laver de bedste billeder?
Der må klart være langt større marked for LCD siden dette er tilfældet ihvertfald?
Før internettet var Tyske "Video" min absolutte bibel mht test. Med tiden er det dog gået op for mig at Philips,Grundig,Metz osv næsten altid får mistænksomt gode test.Uafhængige testsites som feks HDTVtest.uk og Flatpanels er i mine øjne langt mere prof/troværdige, netop fordi de vægter rå billedkvalitet så højt .

Jeg bilder mig ind at plasma teknologien visner pga fordomme ( strømforbrug,"gammel" teknologi,indbrænding, osv), - samt en gamer-generation som er vant til - og derfor foretrækker LCD´s lidt sterile skarphed og let pumpede farver.
Af Søren Kjær
#78401
siccio skrev:MadDuke: Ja, så faktisk en tysk test i bladet Video, hvor 9704 slår et Panasonic plasma, Sony Z5500, et Samsung LED samt et netop LG produkt.
(Har bladet liggende et sted, og vil meget gerne uddybe de korrekte modeller fra de forskellige producenter, hvis det har interresse)
Dette var bare ment som et andet synspunkt, selvom jeg da finder flatpanels tests for fine.

så smag og behag er nok forskellig, alt efter hvad test personalet oplever, og hvilke forventninger og krav de netop har til diverse produkter.
Det eneste jeg endnu ikke har forstået af fladskærms strategien er hvorfor så mange af de gamle tv producenter er hoppet af plasma teknologien, hvis den plasma vitterligt laver de bedste billeder?
Der må klart være langt større marked for LCD siden dette er tilfældet ihvertfald?
Det kunne være interessant med en uddybning af de konkrete modeller samt evt. små delkonklusioner på de enkelte.

Samtidig hermed kunne jeg godt tænke mig gentage mit spørgsmål om, hvad det bedste 50"+ tv er, når vi primært taler LED??
Af Helmuth
#78404
yakken skrev:Kan vi konkludere, at du er ejer af et Philips TV og føler dig trådt på?
Lad nu være med at hidse dig op bare fordi I (Rasmus og dig) får lidt modspil her på sitet. Kritiske mod-spørgsmål er vel tilladt.
Af xcardman
#78408
hlh skrev:Xcardman

Ok måleudstyret fortæller sandheden. På mange punkter
er dette Philips det LCD-TV der har de bedste data:

1. Sortniveau
2. Kontrastforhold


Udover dette har Philips en super hurtig responstid (hurtigst af alle LCD) blandt andet fordi der bruges backlight scanning. Men dette kan Rasmus kun se når han tester LG :) :) :)
Jeg havde hele tiden regnet med en phillips vil vise god sort pågrund af led pro.
Men hvad hjælper god sort uden gode shadow detail.
kontrast ja men det er dynamisk og halo effekt med led .
samt farverne ikke kan indstilles ordenligt, det er så et valg phillips har gjort.
men et tv til så mange penge burde alså kunne levere et noget bedre billede.
det kan andre ting ikke retfærdiggør.

synes er rigtig skuffende af phillips de ikke kan levere et billede som er naturligt som et plasma.
det må kunne lade sig gøre på et lcd panel og især med tanke på deres gode crt skærme som de havde til sidst.
men igen må vi nok vente til oled, hvis de så laver det ordenligt



led skærm 50+ efter min mening er stadig en sony 55x4500.
en helt unik led/lcd skærm
Af MVP_
#78411
Rasmus Larsen skrev:
MVP_ skrev:
skuffende at lave et LED med bagud vendte stik
Ville Samsung 8050 så ikke være et oplagt alternativ, når denne tillige har fået god anmeldelse og så i øvrigt har stik der vender rigtigt (nedad/udadtil siden)?

Havde selv overvejet Philips, men er noget skuffet over det resultat i fortæller, hvorfor jeg nu overvejer Samsung.
Jo, den kan fungere som et alternativ, men det er dog også en lidt anden skærm på mange områder. Philips og Samsungs filosofi omkring billedkvalitet er ret forskellig. Hvor stor en skærm søger du?
1.
Hvad menes med en "lidt anden skærm" og "filosofi omkring billedforskel er ret forskellig"?
Er det positivt?

2.
Går efter 40" eller 42".
Hvis økonomien holder, så måske endda 46". :)
Senest rettet af MVP_ 5. nov 2009, 10:29, rettet i alt 2 gange.
Af cubexc
#78412
Jeg vil gerne prøve at komme med et par konklusioner som er for helt egen regning.
PFL9704H er ikke et dårligt, endsige middelmådigt TV. Det er et virkeligt godt produkt. Problemet er at teknikken bagved er blevet for kompliceret for menigmand. Rasmus nævner selv tidligere i testen at han opgav indstillinger af R,G,B. Det er vist én til Philips. Noget af problemet tror jeg også har at gøre med LED Pro som kræver rigtig meget indstilling.
PFL9664H har ikke LED Pro og det kan måske være medvirkende til at det opfattes som nemmere at tilgå end PFL9704H. Jeg tror PFL9664H er mere en videreudvikling af PFL9803H som jo har høstet anmelderros stort set alle steder inkl. her på sitet.
Af siccio
#78413
lennon:
Vil give dig ret i at flatpanels normalvis vægter rå billed kvalitet, men den fordom syntes jeg manglede lidt ved sidste B&O test.
B&O ligger jo et godt stykke fra de 6500 K i farvetemperatur eksempelvis?
Ved godt at dette B&O tv generelt giver et fint billede, men vi kan ikke komme udenom, at denne side bruger meget energi på at forklare om det forkerte billede.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at sammenligne denne Philips med b.la B&O.
Dette er ikke for at hævde Philips og revse B&O, bare en sammenligning i forkerte farver, om man vil.
Brugeravatar
Af Weissbier
#78423
Tak til Rasmus for endnu en fin anmeldelse. Jeg frygtede lidt, at mit Sony Z5500 ville få bank af denne Philips med tanke på anmeldelsen af 9803H, men frygten viste sig ubegrundet. Pyha.... ;)

LED-bagbelysning med local dimming kræver åbenbart stadig lidt produktudvikling. Måske det først fungerer ordentligt, når der er én diode pr. pixel, og i mellemtiden er OLED måske blevet et realistisk alternativ...
Af xcardman
#78424
LED Pro

har da intet og gøre med om kan indstille et tv.

så skulle man heller ikke kunne indstille en led skærm fra sony. foreksempel en x4500 model.

led pro er bare det som gør den kan vise helt sort, da den slukker for dioderne. men da der kun sidder en begrænset antal, laver det halo effekt. Eneste forskel mellem et uden led og med.

igen er fremtiden oled hvor det hedder diode pr pixel
Af siccio
#78425
Hej.
Må lige give en rettelse til mit indlæg omkring den test af magasinet video fra tyskland.
Skrev der var en LG model med, det var en fejl fra min side.
De forskellige tv er:
Panasonic TX-P Z 1 E- Philips 46PFL9704H- Samsung UE 46 B 8090- Sony KDL-46Z5500- Toshiba 47 ZV 635 D.
De forskellige tv får alle ros med på vejen, og det er marginale forskelle der afgør vinderen.
Efter korrekt farvetemperatur rammer Panasonic tættest med 6527 K efter kalibrering.
Philips ender efter kalibrering på 6646 K.
Sort niveau er samme som her 0,022 cd på Philips.
De mener også at Philips som standard ud af kassen, ikke er særlig simpelt at indstille.
Dog vinder det marginalt efter kalibrering, på blandt andet sd-tv tuner hvor de mener Panasonic er lidt bagefter.
Testen er stor og omfattende, og kan jo ikke kopiere hele artiklen her, det er nok heller ikke lovligt hehe :D
Er sådanset også ligeglad hvilken model der vinder, hovedsagen er som Rasmus klart skriver og svare på at denne model Philips kræver en del indstillinger, som den gennemsnittelige dansker ikke lige har styr på, ergo kræver god proff kalibrering for at vise godt billede (korrekt billede)
Uden for voldsomme farver, som jo er smag og behag om man kan lide eller ej.
Jeg får det ud af testen jeg vil her på Flatpanels, nemlig konstateret dette fjernsyn kræver lidt mere, hvis jeg vil købe det.
Da man lige skal ligge lidt penge oveni til god kalibrering.
Dette er der jo også mange der vælge på "kongen" (Pioneer)
Og spørgsmålet er om dette ikke er en god investering generelt når man snakker tv til godt over de 10.000 kr. generelt?
Af xcardman
#78426
Da man lige skal ligge lidt penge oveni til god kalibrering.
Dette er der jo også mange der vælge på "kongen" (Pioneer)
Og spørgsmålet er om dette ikke er en god investering generelt når man snakker tv til godt over de 10.000 kr. generelt?

en rigtig god pointe
Af Shark
#78427
Jeg vægtede USB tilslutningen højt, men det virkede tilsyneladende ikke.

Så den røg af min liste og det blev til et Samsung LE40B755 istedet.
Mest fordi at 8050 og andre LED ikke har en speciel god lyd og jeg gider ikke tænde Surround recieveren hvergang for se tv, helt klart hvis man havde en soundbar så ok.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19