Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Anmeldelsen af Panasonic Z95A er online. For første gang med FireTV (i stedet for MyHomeScreen) og nu med anden generation af MLA OLED-teknologien.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1731569298

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Takker for endnu en detaljeret test. Er dog lidt ked af, at Panasonic, Sony et al klandres for ikke at tilbyde 4x HDMI 2.1 porte, og spilde én af dem på eARC.

Som jeg ser det er det SoCens skyld (MediaTek Pentonic 1000), så der er ikke så meget man kan gøre ved det.

MediaTeks hjemmeside viser godt nok en Pentonic 2000 SoC, som har 4x HDMI 2.1, men jeg ved ikke om den rent faktisk allerede er tilgængelig. Jeg formoder, at high-end tv, der aktuelt bruger Pentonic 1000, nok vil opgradere til Pentonic 2000 i nye modeller.
Tak for anmeldelsen.

Z95A kommer sidst i HDTV's årlige shootout og taber især på video processing, herunder dens evne til at opskallere. En kategori som Z95A taber mens G4 vinder den.

Men Rting.com har lige udgivet en sammenligningsvideo vs. G4 hvor de fremhæver Z95A's evne til opskalling over G4, dvs. den modsatte konklussion.

Så der lader til at være uenighed her.

Hvordan vil I rangere de forskellige TV på deres processering generelt og specifikt vedr. opskallering?

Jeg mener de alle er med fremme i feltet, og jeg synes ikke at Z95A står tilbage som taber. LG er rykket ret langt de sidste 3-4 år, men man kan sikkert finde eksempler hvor både den ene eller den anden giver et bedre resultat. Vi er nede i nogle marginaler, hvor det er svært at se i den afstand du normalt vil sidde i og både shootout og Rtings er helt inde med luppen når de sammenligner.

Ift at en port nappes af ARC, så synes jeg det er en klar mangel der bør fremhæves. Jeg er i princippet ligeglad med hvad det skyldes - chipsæt eller andet - resultatet for brugeren er det samme. Visse soundbars har en HDMI-switch, men det er heller ikke uproblematisk at koble et ekstra led ind i kæden.