Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg vil da godt lige forsvare magic remoten lidt og stille mig på supporter holdet :-). Til hurtig browsing af nyheder etc. via den indbyggede web browser fungerer den super fint, men vi er da enige om at kvaliteten godt kunne være mere highend for specielt de dyre varianter.

Til alt andet end browsing bruger jeg dog en Harmony remote.
Rigtig god anmeldelse.

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre hvordan LG efterhånden klarer sig på billedbehandlingen ift. konkurrenterne. Tidligere havde Sony et ry for lige at være nogle få procenter bedre på f.eks. bevægelseshåndtering, opskallering og graduering.

For mig er det ret vigtigt hvordan TV'et håndterer et "uperfekt signal". Jeg streamer f.eks. meget fodbold og ser ofte film der ikke lige er tilgængelig i HDR og høj bitrate.
Rtings:

G4:

8.7 Low-Quality Content Smoothing

The TV has excellent low-quality content smoothing. There's no noticeable macro-blocking in dark areas, and details are preserved well.

8.0 Upscaling: Sharpness Processing

The LG G4 does a very good job at upscaling low-resolution content like DVDs or lower-resolution streams. Details are clear enough, but very fine details are hard to make out.

Sharpness processing was calibrated with no over-sharpening for low-resolution content

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g4-oled
Fordi G3 havde en langt højere start pris, en 77 " kostede 41000, og G4 kostede 32000, så køb G4
I har sat lysstyrke på filmmarker møde, og højere i oplyste rum.
Jeg har en stue med vinduer til syd og derfor meget oplyst Om eftermiddagen, dog ikke noget direkte lys på tv.

hvor højt vil i anbefale at skrue op? Og når solen så går ned, skal man så skrue ned igen? Eller kan man lave to profiler for SDR, HDR og dolby vision, så man har dag og nat profiler?
Ofte er forskellene minimale - en lidt anderledes fod - forskellige typer bagbeklædning osv.

Alt det har vi skrevet om før her på FP.

Her er lidt udendansk tekst om G4 mere specifikt:

2024-2025 OLED TV Buying Guide for Europe/Australia/Asia

"1 - 55 & 65 inch Gallery OLED models have two sub models in EU

LW = NO STAND in Box | LS = has a Stand in the box

Ex. LG OLED55G4xLW or LG OLED55G4xLS where x = regional variant/identifier.

Any number after the 4 on OLED models represents a regional model that the only difference may include: Speaker Wattage, Color of Bezel/Back, or Single vs Twin Tuner."

jesperkaluzny skrev: 27. sep 2024, 17:04 Er det fortsat præcis samme vægophæng på G4, som man ser på G1 og G2 modellen?

Har selv G2 modellen og håber at ophænget er det samme når jeg engang skal investere i en nyere G udgave
Beklager sent svar. Vi har ikke væghængt nogle af de G-modeller, vi har testet, så jeg kan desværre ikke af/bekræfte.