Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347323
Jeg har haft 55 POS 9002 og kan huske at Game of Thrones sidste sæson var meget mørk i nogle scener, men oplevede ikke de blev mørkere, eller var jeg måske faldet i søvn.

På Philips 65OLED806 havde jeg ingen problemer med mørke scener og det i kalder dimming-algoritme.

På Philips 77OLED807 har jeg lige set en Amazon serie The English i HDR, der er mange scener henlagt i nærmest mørke og det meste af billedet er nærmest sort, og mange udendørs scener er i modlys, men der er ingen problemer dimming-algoritme. Og det ser godt ud på en store skærm :)

Og jeg har prøvet værdierne fra Torbens kalibrering, de stemmer næsten overens med mine egene indstillinger, farverne er for kraftige til min smag.

Men det er sgu lidt meget nørderi at indstille det Tv, det skal gøres for samtlige tilslutninger og igen når den slår over i HDR.

Jeg prøvede Avanceret - Ambient Intelligence Eye Care da billedet var lige voldsomt kraftig i kontrast, det dæmpede lyset en del, men billedet manglede de glødende farver.
Fejlen var at Avanceret - Kontrast Light Boost var slået til på minimum, slog det fra samme med eye care og alt det andet bras der er slået til fra fabrikken og billedet er nu fint.
#347330
Hej KimLarsen

Godt at høre fra en der har dette Tv og fint at du netop har haft det samme tv som jeg har pt så du bedere kan sammenligne !

Vi er netop også lige begyndt at se The English og i afsnit 2 er der nogle meget mørke scener hvor jeg havde glemt at slå TPC fra i service menuen. Billedet blev nærmest helt sort hvor vi kun kunne skimte personerne. Der måtte vi lige holde en pause for at slå TPC fra og det hjalp 😉

Overvejer faktisk nu at købe 807/måske 907 🤗
#349304
Jeg har også købt det, og må har også voldsomme problemer med mørke scener, så først afsnit af Last of Us, flere af scener alt for mørke.

Jeg har dog pillet ved Sort Niveauet og omkring 70 er det meste "synligt" igen :)

Må lige afprøve det vedr. TPC når jeg kommer hjem
#349335
Jeg har haft et 9002, og det er ikke så lysstærk som 807 serien.
Det har ikke noget med TPC at gøre, det er Dolby Vision udgaven som er dårlig.

Man kan gå ind på Prime og se første afsnit af The Expanse gratis, der kan man se hvordan HDR10+ ser ud. Prime sender også i Dolby Vision og det ser fint ud.