Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#321143
Rasmus Larsen skrev: 8. sep 2020, 12:19
Kallespears skrev: 5. aug 2020, 12:43 Flere andre medie, skriver den har vildsomme problemer med baggrundsbelysningen.
Den er skinner meget igennem, f.eks. ved undertekster. Samt det skaber synlige skygger omkring lyse objekter.
Er der HDMI 2.1 på alle porte?
Mht. HDMI 2.1 så kommer det på 2 porte efter firmware-opdateringen. Dog er den ene port den samme som til HDMI eARC, så man vil ikke kunne tilslutte to HDMI 2.1 kilder, hvis man også vil bruge eARC til f.eks. en soundbar.
Det er godt nok skidt, at det er implementeret på den måde. Så kan man jo kun have en kilde tilslutte ad gangen.

Så bliver det ikke et køb herfra.
#321644
Computer skærme til gaming der kigger man altid på opdateringer hastigheden som helst skal være 1ms. Undrer mig over at man ikke opgiver dette på tv skærme, eller hvad skal man kigge efter?

Skriver det i denne tråd, da jeg har dette tv i kikkerten og skal bruge det til PS5 og Xbox Series X, men er i tvivl om dette tv (i 65") vil være optimalt, kontra en 24" gaming skærm på 1ms?
#334546
Jeg har for knap 3 uger siden fået et stort problem med mit 85" tv.
Det startede med let pixellering på "tunge" kanaler som HD og Sport kanalerne.
Siden har det ramt alle kanaler, og jeg har derfor fejlsøgt på antennenet, kabel, div. indstillinger og nulstilling af enheden. I går har jeg så haft en antenneteknikker ude, for at måle på kablerne, som kunne melde "Alt OK" vi kunne også se godt signal indput på diagnose programmet i tv´et.
Næste skridt var så kontakt til Sony Support.
De oplyste til min store forbavselse at de har et kendt problem med diverse tv modeller og seneste software, at tvet ikke kan holde signalet når der er CAM CI+ modul I. Det skal lige siges at det altid har virket perfekt.
Sony oplyser at der ikke findes en work around, og man skal afvente ny software, selvom de ikke ved hvornår denne bliver release. Seneste SW er fra februar.
Afventer pt. svar fra salgsstedet hvad de vil/kan gøre. Så indtil da er der bare sort skærm
( Ja har yousee bland selv kanaler som kræver CAM modulet, men den tv pakke jeg har blandet)
#336067
Der var v6.1534 downloadlink online til Europa i går, men Sony ser ud til at have fjernet det igen.

Det lå på dette link: https://tv.update.sony.net/OND/2020/eu/ ... a_auth.zip

Vi har foreløbigt skrevet lidt om opdateringen på FlatpanelsHD, men vi afventer lige her på FlatpanelsDK indtil linket for Europa er kommet online igen.
#336242
Rasmus Larsen skrev: 28. okt 2021, 09:26 Der var v6.1534 downloadlink online til Europa i går, men Sony ser ud til at have fjernet det igen.

Det lå på dette link: https://tv.update.sony.net/OND/2020/eu/ ... a_auth.zip

Vi har foreløbigt skrevet lidt om opdateringen på FlatpanelsHD, men vi afventer lige her på FlatpanelsDK indtil linket for Europa er kommet online igen.
Hvis I er ivrige for at komme i gang, så ligger der en kopi af EU-firmwaren på dette link: https://drive.google.com/file/d/1m-YYsr ... URrRW/view

Det er en bruger, som nåede at hente den fra Sonys EU-server, før den blev fjernet igen. Firmwaren ligger stadig tilgængelig i alle andre regioner, så jeg ved ikke hvorfor den er fjernet i EU.
#337603
Så kom officiel VRR-support endelig til XH90 i Danmark og Europa. Samme opdatering åbner for de to nye PS5-funktioner: 'Auto HDR Tone Mapping' (baseret på HGiG) og 'Auto Genre Picture Mode' (baseret på ALLM).

Sony XH90: Ny opdatering med officiel VRR-support & PS5-funktioner

Bemærk at firmwaren har andet versionsnummer i Europa ift. andre regioner.