Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#334164
Vores ældste pige har den stående på sit værelse, hvor det går an, men jeg synes den er for svag i større rum. Men det kommer vel også an på ens forventninger. Den går vel nok an som alternativ til radio. I køkkenet er det også smart at man kan bede Siri om at sætte flere timere under madlavningen.
#334860
Her er nyhederne i HomePod OS 15, ifølge Apples udgivelsesnoter:
- Select a single or pair of HomePod mini as the default speakers for your Apple TV 4k for rich room-filling sound and clear dialogue
- Media playback controls automatically appear on your iPhone’s Lock Screen when a HomePod mini
playing music is nearby
- Set a lower bass level to enjoy music without disturbing the neighbors
- Ask Siri to turn on your Apple TV, start playing a favorite movie, and control playback while you watch
- Siri automatically adjusts its speaking level based on the room environment and volume of the user
- Ask Siri to control smart home devices at a specific time like turning off the lights in 10 minutes
- Extend access to HomePod throughout your home by enabling Siri voice control on compatible HomeKit accessories
- Support for package detection with HomeKit Secure Video
At Siri nu tilpasser stemmeniveauet ift. brugeren og omgivelserne er en velkommen ændring. Som nævnt i anmeldelsen, så havde Siri en tendens til ofte at "råbe" svarene på HomePod.
#335589
Så lykkedes det at få fat i et sæt, og uha da en vellyd :)
Tak for din inspirerende artikel, der gav lysten til at købe et par homepods,
de giver en rigtig lækker lyd…….og har en god waf effekt
Det eneste der mangler nu er eArc kanalen på mit LG 55 6E
Af Pelle
#340278
Rasmus Larsen skrev: 18. feb 2022, 10:10 Disney+ har opdateret appen så den nu kan sende 5.1 lyd videre til HomePods. Disney+ bruger som bekendt egenudviklet afspiller, så det er derfor de skal ned og rode i maskinrummet.

Jeg ved ikke, hvad status er på Disney+ og Dolby Atmos på HomePods.
Har den kun kørt stereo indtil nu? :s Den har da flot vist 5.1 ikonet

I følge Reddit er appen dog nu opdateret til at sende Atmos til HomePods. Men appen har åbenbart også fået en fejl, så den ikke viser ikonet eller andre lydikoner uanset enhed, så det er svært at se om det passer.
#340280
Det var pga. indlægget på reddit, at jeg opdagede det. Jeg har svaret længere nede i tråden.

Jeg tjekket vha. videokonsollen på Apple TV 4K og fundet følgende:
- I can only get Disney+ to output 5.1 while Apple TV 4K is paired to HomePods (see picture: https://www.flatpanelshd.com/pictures/IMG_2767.jpg ). Better than before but Atmos doesn't seem to work yet – at least not for me. I'm running latest public version of tvOS on Apple TV 4K and HomePods.
- Checked same Disney+ title with LG G1's internal speakers. Here, Disney+ Dolby Atmos works as intended.
- Cross-checked with Apple TV+ and Netflix. They pass Dolby Atmos to HomePods as intended (see pictures: https://www.flatpanelshd.com/pictures/IMG_2768.jpg and https://www.flatpanelshd.com/pictures/IMG_2771.jpg )


I konsollen fremgår 5.1 lyd som 6 kanaler, men Dolby Atmos fremgår som 16 kanaler under 'channels' ude til højre.
Af Pelle
#340283
Wow, ærgerligt. Afprøvede lige med Shang Chi inden jeg læste dit indlæg og må indrømme jeg også var… undervældet, for at sige det mildt. Atmos på HBO Max er faktisk en rigtig fin oplevelse med HomePods.

Men er da chokeret over Disney kun har kørt stereo?
#340284
Enig i, at Dolby Atmos er en positiv oplevelse på HomePods. Der er også nogle gode 'demoer' på Apple TV+. Jeg synes effekten er bedre end på mange soundbarer, men højdeperspektivet mangler naturligvis.

Det er lidt tid siden jeg tjekkede sidst, men tidligere var det sådan her på Disney+:
- Dolby Atmos til TV, soundbarer og receivere og alt andet over HDMI.
- 5.1 til AirPods med Spatial Audio
- 2.0 til HomePods

Jeg går ud fra, at det skyldes, at Disney med egen videoafspiller skal have fat i nogle API'er fra Apple, når det handler om de trådløse systemer. Men Atmos må kunne lade sig gøre for det virker hos Netflix med HomePods.
#340285
Svaret fra Disney nævner heller ikke noget om, at Dolby Atmos skulle virke:

"Dear Disney+ customer: regarding your inquiry several months ago about Disney+ supporting surround sound on an Apple TV 4K via Airplay 2 and the "default audio output" feature, we´re happy to report that we have implemented changes in our A/V player audio pipeline to fully take advantage of this, and those changes are now incorporated in the latest version of the tvOS app."
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8