Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#271711
Nu har jeg ret så kækt påstået, at smart- tv delen er af ret sekundær betydning i et TV,hvis man ellers supplerer med seriøse eksterne bokse ( apple-tv, youseebox o.l ) . Det er så ikke helt rigtigt . Efter at have haft Sony ( A1) i en uge - oven på et returneret LG E7 - er jeg temmelig rystet over hvor elendig dele af android platformen i virkeligheden er, og hvordan det påvirker den umiddelbare oplevelse.Helt specifikt handler det om medieafspilning . TV’ et er for det første meget tøvende med at indlæse en usb stick med jpeg billeder - og der er ingen auto/kør diasshow mulighed ( som Torben påpeger ) . Tilslutter man en usb HDD til med en blanding af film og jpeg billeder går det da helt galt . Det tar først en krig at indlæse, og vil man se jpeg billeder , så tilbyder den covers fra filmene i en skøn forvirring af mapper i en tåbelig brugerflade. Vælger man video ikonet , så får man godt nok fat i videofilerne, men også med en helt håbløs brugerflade. Med andre ord er jeg med nævnte funktioner bombet tilbage til dårligere oplevelse end på mit 8 år gamle Samsung plasma .
Det er ingen dealbreaker,da der findes andre løsninger - og det er nødvendigt ! Men som hobbyfotograf kunne jeg godt bruge komforten med at smide nogle filer fra mit Nikon på USB stick, - og hurtigt skimme dem i 4k . Som sagt har jeg lige returneret LG E7 hvor nævnte funktioner er på et HELT andet niveau .
#271712
Vi har kritiseret medieafspilleren i nærmest alle de reviews jeg kan huske. Den er virkelig ringe. Philips har trods alt lagt en anstændig version på deres.
Af lennon
#271856
Brugeren "Kennyiver" stødte i følgende problem på A1 :
" Jeg har sat en apple tv 4k direkte i min sony A1 og sat en optisk kabel fra den og ned i min receiver. Desværre får jeg kun stereo lyd ud af det, jeg ønsker at få 5.1 surround lyd.
Jeg synes jeg har kigget alt igennem under højttalere og lyd indstillingerne.
Nogen forslag til at løse det?
Tv´et burde kunne kører 5.1 lyd ud af optisk "

Er nævnte problem også gældende på A8 ? - og hvad er i så fald løsningen mht at afspille 5.1 fra Apple TV via Reciever ? ?
#271858
Jeg fik fint 5.1 lyd ud når jeg brugte ATV. Du skal dog sætte ATV til specifikt at smide Dolby 5.1 ud og ikke sætte den til "Bedst". På TV'et kan du vælge både Auto 1 og 2 - begge virker.
#272065
Hvis man er på udkig efter AF8 i 65” er det muligt af få den tilbudt til omkring 24-25.000 kr. i nogle af de store El forretninger i København, hvis man spørg lidt ind til det. Står til 29.000 kr.
Send privat besked, hvis I vil have mere præcis information.
Af DDD
#272515
JørnNilsson skrev:Hvis man er på udkig efter AF8 i 65” er det muligt af få den tilbudt til omkring 24-25.000 kr. i nogle af de store El forretninger i København, hvis man spørg lidt ind til det. Står til 29.000 kr.
Send privat besked, hvis I vil have mere præcis information.
Jeg havde planlagt at købe A1 til 18.000 I Power. Endte med at grave lidt dybere i lommerne, og købte en AF8, når nu han ville sælge det til mig, for 22.250. Har endnu ikke fået det sat til, men glæder mig, og undrer mig stadig over at den ansatte, i den grad sværmede for at jeg skulle købe et Samsung Qled, der i følge ham, på alt undtagen sortniveau, var bedre end Sony OLED.
Har været glad for mit XE85, men har store forventninger, også selvom jeg ser en del fodbold, og sælgeren bestemt, igen mente, at så skulle jeg have Samsung..
Af Alaursen
#272524
Ja, min kone og jeg forsøgte os i Elgiganten Tåstrup. Vi var indstillet på at købe en A1 eller af8 65 tommer. Den unge sælger var temmelig bederevidende og nedtalte Sony pænt meget, iøvrigt var af8 i en helt anden liga end A1 (som var dårligere) på trods af samme panel mv. Derfor den høje pris. Han oplyste at de pushede Philips og LG, men selvfølgelig lavede de en “behovsanalyse” for de enkelte kunder så de kunne få det rigtige med hjem. Sony solgte de næsten ingen af, da de var dårlige til bevægelse og gik hurtigere i stykke end andre mærker. Men han kunne slå 495 kr af prisen. Vi sagde pænt tak og god weekend. Tror ikke vi kommer i den butik mere.
#272526
Alaursen skrev:Ja, min kone og jeg forsøgte os i Elgiganten Tåstrup. Vi var indstillet på at købe en A1 eller af8 65 tommer. Den unge sælger var temmelig bederevidende og nedtalte Sony pænt meget, iøvrigt var af8 i en helt anden liga end A1 (som var dårligere) på trods af samme panel mv. Derfor den høje pris. Han oplyste at de pushede Philips og LG, men selvfølgelig lavede de en “behovsanalyse” for de enkelte kunder så de kunne få det rigtige med hjem. Sony solgte de næsten ingen af, da de var dårlige til bevægelse og gik hurtigere i stykke end andre mærker. Men han kunne slå 495 kr af prisen. Vi sagde pænt tak og god weekend. Tror ikke vi kommer i den butik mere.
Jeg tror desværre det er normalt i flere af El Giganten og Power butikkerne. De vil gerne sælge dig noget andet eller dyrere og kommer med nogle argumenter som er dissideret forkerte hvad angår specifikationer m.m. (Tak Flatpanels for at give os muligheden for at opnå relevant viden om de forskellige produkter) Jeg er holdt op med at rette dem, men sørger bare for at slutte samtalen, da det er spild af tid.
Jeg vil dog have lov til at sig, at en af de sælgere der har haft mest styr på div modeller, specifikationer m.m. er en sælger hos El giganten i Tåstrup. Jeg har på fornemmelsen, at han er chefen for tv afdelingen og meget sympatisk og altid parat til at give et godt tilbud. Jeg kan desværre ikke huske hans navn. Men vil tro han er af anden etnisk herkomst som det hedder og omkring de 35. Det er i hvert fald altid ham jeg leder/spørg efter, når jeg er på de kanter.
#272528
Det er nu ikke samme panel i A1 og AF8 så vidt vi er orienteret. Der er ikke forlydender om, at A1 er lagt over på 2018-paneler og jeg forventer at den når at udgå til fordel for hvad Sony end lancerer senere på sommeren.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#273436
@Torben Rasmussen

Vedr. kalibrering af AF8, hvordan fik du 30% grå vinduet til at makke ret? Eller det forsøgte du slet ikke?
Jeg spørger fordi du nævner i A1E testen(burde du ikke også nævne det i AF8 testen?), at man ikke skal rode med rgb.BIAS, for så ødelægger man sort niveaet. Dette observerer jeg også.

Hvorfor nævner du intet om gamma kurven?
Har du prøvet at indstille på Multi point(10p) rgb.Offset indstillingerne? Jeg kan ramme en Delta E på 0,6 på gamma kurven, men kun ved at justere på 30% grå med rgb.BIAS. En korrekt gamma kurve er ligeså vigtig som en korrekt gråtone skala.

Mener du at sort niveauet er vigtigere end korrekt indstillet 30% vindue, som helst skal ramme 6500 kelvin?

Jeg bruger i1 Display Pro og Calman Control forbundet til MadVR TPG for test vinduerne.

Håber du lige vil svare på mine spørgsmål. Kan du evt. lige dele mere ud af din erfaring mht. kalibrering af AF8.

Lidt off topic: I øvrigt, var det ikke en ide at opdatere testen, nu hvor DV firmware opdateringen er på plads?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14