Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jensinho
#270847
Hej.

Er blot nysgerrig om man kan sige noget i forhold til hvornår man ca. kan forvente en anmeldelse af dette nye samsung tv? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270848
Vi får den ikke før sidst i næste uge, så der går lidt tid.

Jeg har flyttet dit emne.
Af werkar
#270851
Leste tek.no i dag. De testet denne tven og sier den er bedre enn oled. De sammenligner den også med sony AF8. Finner det vanskelig å tro og ser frem til test resultatet fra flatpanels :)
Af JHN
#270930
Hej Werkar.

Jeg søgte på nettet efter det relevante fra tek.no Men jeg kunne desværre ikke få adgang til det.

Q9 er så dyrt, så man må spørge sig selv, om man vil have dette bag-belyste LCD-TV eller om man vil købe et OLED-TV istedet for.

Her er en lille test af Samsung Q9 : https://www.recordere.dk/2018/04/test-6 ... n-qled-tv/

De mere dybdeborende tests må Flatpanels og andre lave.

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommer Full HD TV
Af aalb1970
#270932
werkar skrev:Leste tek.no i dag. De testet denne tven og sier den er bedre enn oled. De sammenligner den også med sony AF8. Finner det vanskelig å tro og ser frem til test resultatet fra flatpanels :)
Tvivler også på, at Q9FN kan slå OLED på andet end peak brightness. Det er selvfølgelig også vigtigt, særligt i HDR, men der er mange andre faktorer, der er bestemmende for et godt billede.

Ser derfor også frem til Flatpanels test.
Brugeravatar
Af hifreak
#270934
Meget spændende at se om det er lykkedes Samsung , at skabe en model der kan måle sig med OLED.
Af mart198i
#270936
aalb1970 skrev:
werkar skrev:Leste tek.no i dag. De testet denne tven og sier den er bedre enn oled. De sammenligner den også med sony AF8. Finner det vanskelig å tro og ser frem til test resultatet fra flatpanels :)
Tvivler også på, at Q9FN kan slå OLED på andet end peak brightness. Det er selvfølgelig også vigtigt, særligt i HDR, men der er mange andre faktorer, der er bestemmende for et godt billede.

Ser derfor også frem til Flatpanels test.
John Archer, der blandt andet tester for Forbes, har i en kommentar på Twitter sagt, at han vil vælge Q9FN over Sony A1 ;) Og det omhandler ikke kun HDR, men helt generelt mellem de to skærme. Q9FN > A1 ifølge John :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270954
Vild som i "billig" eller som i "dyr"?

Jeg har haft et par stunder til at se på Q9 og der er virkelig blus på lyset. Man skal ikke lige tænde for menuerne hvis ungerne sidder for tæt på skærmen imens den viser HDR :)
Af A.Schmidt
#270956
Torben Rasmussen skrev:Vild som i "billig" eller som i "dyr"?

Jeg har haft et par stunder til at se på Q9 og der er virkelig blus på lyset. Man skal ikke lige tænde for menuerne hvis ungerne sidder for tæt på skærmen imens den viser HDR :)
Syntes de er dyre
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270957
De er i hvert fald prissat på en måde, som gør, at OLED også vil være inden for budgettet nærmest uanset hvilket mærke man gerne vil have. Så det skal nok være for at få nogle af de features, som Samsung byder på, som de andre ikke har.
Af JHN
#270959
Hej.

Igår læste jeg, at Lyd Og Billed har givet den utrolig meget ros. De roser den for et godt sort-niveau. Desværre skal man nu være en slags medlem og lukke sig ind for at læse hele artiklen. Så jeg har ikke læst den.

Førhen kunne alle læse artiklerne på Lyd Og Billed.

Kærlig hilsen Jan