Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#458
Hejsa
Hvis man er på udkig efter ny fladskærm, er der et par gode råd jeg lige vil komme med.

Når man kommer ud i forretningen og ser på alle de mange forskellige fladskærme, bliver man tit forvirret. Lige PT ekspandere faldskærms markedet så krafigt, at det er svært at følge med.

Jeg står selv i forretning og sælger faldskærme. Tit snakker jeg med kunder som ser sig blind i alle de tekniske specifikationer. et godt råd er derfor, først og fremmest koncentrerer sig om billedet. De fleste forhandler har en dvd skive sat på. Det er derfor muligt at sammenligne de forskellige skærmes billedekvalitet. Men stop, sørg altid for at se to forkellige dvdfilm inden man køber skærmen. der kan være utrolig meget forskel på kvaliteten.
Husk også på, når man står og kigger på alle skærmene føler man tit at de er mindre, end hvis de kommer hjem og står i stuen. Det er utrolig stor forskel på at se skærmen derhjemme og i en forretning.
Husk også på at de fleste skærme kører på et splittet parabol signal eller dvd signal. derfor vil skærmene altid kun med få undtagelser se ringere ud i forretningen end i hjemmet.

Og til sidst, hvis man ønsker den mest optimale kvalitet på skærmen, skal man erhverve sig en digital selector eller digital parabol reciever.

Til alle jer der er på udkig, rigtig god fornøjelse.