Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#4686
ja... jeg kan jo se at Samsungs M61B og R7xB modellerne er blevet nævnt MANGE gange herinde... jeg har læst trådene igennem op til flere gange, men her kommer spørgsmålet igen :)

Jeg står og skal købe TV (og helt hurtigst muligt, da mit gamle TV lige er stået af) og jeg er løbet ind i det samme problem som de fleste andre... skal det være et 32M61B eller et 32R7xB...

kan man godt undvære de 12,8 milliader farver til fordel for de andre funktioner som et 32M61B har???
Af zenne
#4725
Da jeg selv var ret i tvivl omkring den nye R7x model besluttede jeg mig for at ringe til Samsung, Fona, Expert samt diverse e-handelsbutikker. Udfra hvad de har sagt kan jeg konkludere at den eneste forskel er designet, hvilket de fleste af jer nok har fundet ud af. Men, Expert f.eks. har fået tildelt R75 modellen. De har 'bedt' Samsung om at få en model som kun de kan markedsføre (til en hvis grænse selvfølgelig). Så f.eks. har deres model en blå kant forneden. Eksempelvis har Fona fået en anden model, med en anderledes design ændring osv. Dvs. altså ingen forskelle som betyder noget for TV'ets ydeevne.

Endvidere efter snak med med de samme medarbejdere fra samme butikker og forhandlere. Har de alle fortalt mig at LE-32M61B modellen er stadig den absolut bedste i den prisklasse. LE-32R7XB har godt nok flere farver, og det samme S-PVA panel, men det hardware som er brugt er ikke i samme kvalitet som på 61'eren. 'Game Mode' er desuden blot en forhånds indstillet feature, som du egentlig selv kan lave. Deusden har LE-32R7XB modellen et problem med dens automatiske lysjusterings funktion. Denne kan ikke slåes fra. Det betyder sidder du i et meget mørkt eller lyst lokale kan dette skabe problemer.

Anyways, håber dette hjælper nogle kommende LCD forbrugere på vej til den rigtige beslutning, det gjorde det hvertfald for mig. Jeg modtager mit LE-32M61B tv på mandag ;)

Og igen, disse informationer er noget som jeg har fået fra diverse butikker osv. Selvfølgelig kan de fyre en løgn af, men har hvertfald snakket med de første 10 personer, så mon ik der er noget rigtigt i dette, når de alle konkludere det samme? ;)

Kan desuden fortælle at LE-40M71B kommer til at ligge på ca. 28.000 kr i butikkerne ;)
Af GuffeDK
#4768
Jeg har tænkt mig at købe et LE-32R75B men ved nogen om det understøtter HDCP har fået af vide at det var bedst at købe et tv med HDCP understøttelse da der ville være fremtids sikret.