Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#3993
Hej jeg købte den 11 feb et samsung le32-m61, det viser sig så at tvet har 5 pixelfejl som jeg opdager efter et stykke tids brug.

jeg kontaker samsung d. 6 marts jeg får afvide at ombytnings processen ville gå ret hurtigt.

Tvet bliver afhentet på min adresse den 8. marts. jeg ringer ind til samsungs service partner den 16 marts da jeg godt kunne tænke mig at vide om jeg snart får et nyt tv, finder så ud af at de åbenbart skal forsøge at reparere det og at de ikke engang har kigget på tvet endnu.

dvs tvet har stået ved dem i 8 dage uden at de har kigget på det.

Hvad er jeg egentlig berettiget til når mit tv har pixelfejl? sådan som jeg havde opfattet garantien kunne men enten få et nyt eller pengene tilbage.
Af jacob
#4090
slet ikke nogen der ved noget om overstående?
Af |EPO|
#4094
Samsung er ikke forpligtet til ombytning eller returnering - medmindre de selv skriver det i købsbetingelserne.
Så Samsung er i deres gode ret til først at foretage reperation af skærmen. Men dette vil jo næppe koste dig penge.
Af hest
#4105
På torsdag skal jeg selv hente mit 40M61 og pixelfejl er en af de ting der har holdt mig tilbage hele tiden.. Håber virkeligt mit kommer fejlfrit :)
Af jacob
#4519
så nu er der skam nyt i sagen, mit tv er på vej tilbage til mig skulle gerne få det i morgen ellers tirsdag De kunne ikke finde nogen pixelfejl hvilket virkelig chokere mig da jeg selv har fundet 5 pixelfejl på det, det er simpelthen den mest elendige service jeg nogensinde har oplevet. Det har taget strax service næsten en måned at se på det og så kan de ikke se nogen fejl. Jeg kontaktede så samsung og de siger at de ikke kan gøre noget og at jeg skal kontakte forbrugerstyrelsen, kan det virkelig være rigtigt synes godt nok det er for ringe?
Af superman2006
#4521
det er da din egen skyld. du ku bare ha tjekket for fejl da du modtog den, og hvis der er pixelfejl kan du benytte retur/fortrydelsesret som du har i 14 dage, men det er selvfølgelig kun hvis du har købt den over nettet formoder jeg..

jeg købte min over nettet med pixelfejl, sendte den retur og fik en ny. fragt skal forhandler betale hvis du får en vare med fejl/mangler..
Af jacob
#4526
superman2006 skrev:det er da din egen skyld. du ku bare ha tjekket for fejl da du modtog den, og hvis der er pixelfejl kan du benytte retur/fortrydelsesret som du har i 14 dage, men det er selvfølgelig kun hvis du har købt den over nettet formoder jeg..

jeg købte min over nettet med pixelfejl, sendte den retur og fik en ny. fragt skal forhandler betale hvis du får en vare med fejl/mangler..
øhh min egen skyld? de har jo ligesom nul tolerence over pixelfejl der gør at man kan få det lavet/ombyttet og den gælder i 3 år, jeg forstår altså ikke hvad du mener tror du har misforstået noget. probleet med er jo at de påstår at det ikke har pixelfejl
Af jacob
#4529
er det andre der ved om der ikke er en lidt nemmere måde at få gjort noget ved sagen end lige at kontakte forbrugerstyrelsen, det lyder som noget der er ret besværligt og tidskrævende?
Af jacob
#4585
er der nogen der kan fortælle mig om 5 pixelfejl pludselig kan gå væk af sig selv?
Af jacob
#4656
så nu fik jeg idag mit fjernsyn tilbage efter 28 dages venten. Alle 5 pixelfejl er der stadig og det har endda lykkedes for dem at at lave nogle store skrammer foran på den sorte blanke ramme, elendig service fra deres side, går uden tvivl videre med det, samsung er åbenbart ikke i stand til at gøre noget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#4658
Utroligt hvad man tillader sig. Var der nogen rapport med skærmen eller er den bare returneret uden nogen besked om hvad de har forsøgt at udbedre?
Af Mikael Hansen
#4659
Det var da for groft...
De burde da bytte skærmen, nu hvor de har lavet skrammer på den.

Lad være med at give op.
Hvis du kan se pixelfejlene, så må de jo komme ud til dig så du kan pege på dem.

Hader den slags service. !:(
Af jacob
#4694
nej de er lyse alle sammen, der er 2 røde, 1 grøn, 1 hvid og en blå. Nej der var 3-4 stk papir på tvet med gaffa tape hvor der stod "ingen fejl skal i i kasse på de to af dem" og den sidste stod der at det var testet med grundfarverne altså rød, grøn og blå og så hvid og sort og så en med modelnummeret og mit navn på.

De kunne heller ikke få foden til at passe i kassen så den havde de bare tapet uden på kassen og tvet var ikke puttet i den pose agtige ting som der var uden om det da jeg sendte det afsted og self også da jeg pakkede det ud da jeg købte det.

Som sagt havde det også lykkedes for dem at lave nogle tydelig skrammer i det som jeg opdagede med det samme- Synes der er mange ting i den måde de har behandlet tvet på der viser hvor amatør agtige de er.

Jeg tror simpelthen at de ikke kiggede grundigt nok efter pixelfejlene(de tog dem også "kun" 28 dage). Man skal jo forholdsvis tæt på helst under 1 meter for at kunne se dem og de er tydeligst på en mørk baggrund.

Jeg er også ekstremt sur over den behandling jeg har fået, en ting er at de ikke er i stand til at se pixelfejlene, en anden er at de har behandlet det som de har, tvet ser ud som om det er blevet lagt med forsiden direkte ned på et arbejds bord og så er det lige blevet skubbet lidt henover det.

Jeg skal op i expert i morgen med det og er da 99.9 procent sikker på at det kommer til at gå bedre end med strax(og så er jeg endda blevet ret pessimistisk efter den behandling).

Har også fået samsung til at sende en klage til strax. Jeg er faktisk så sur på dem at jeg tror at det vil være en dårlig ide at ringe og klage direkte til strax.

Det hele gik lidt hurtigt hvis der er ting i gerne vil have udybet sig endelig til. (Det letter nemlig at dele min oplevelse med andre)