Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ravnholdt
#316
Hej

Jeg er på udkig efter et 23" LCD TV, og ønsker i den forbindelse evt. råd og erfaringer fra Jer - såvel generelle som model-specifikke. Jeg er studerende og bor på et relativt lille værelse, hvorfor skærmstørrelsen helst ikke må være hverken større eller mindre end de 23 tommer 16:9. Mit budget lyder på ca. 7000-8000 kr. TV'et skal bruges til alm. tv, dvd-afspilning og konsolbrug (PS2). Jeg ønsker et TV, der HD Ready TV, og som enten har en DVI-D og/eller HDMI indgang som minimum.

Jeg har set på følgende modeller:

JVC LT-23B60; JVC LT-23C50; LG RZ-23LZ50; Philips 23PF4310; Philips 23PF5320; SONY KLV-23HR3BS; SONY KLV-L23M1S; SAMSUNG LE-23R51B/LE-23R51BX; PANASONIC TX-23LX50

Er der nogle generelle råd i forbindelse med køb af 23" LCD TV, jeg bør være opmærksom på? Hvilke modeller kan evt. anbefales?

På forhånd mange mange tak for evt. besvarelser - dem vil jeg sætte pris på.

Peter
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#319
Velkommen til forum Ravnholdt :)

Jeg kan godt prøve at bidrage lidt selvom jeg ikke har så meget erfaring med alle de nævnte modeller.
Jeg ønsker et TV, der HD Ready TV, og som enten har en DVI-D og/eller HDMI indgang som minimum.
Ud fra den betingelse, kan du jo allerede udelukke begge JVC, begge Sony Tv, begge Samsung, PANASONIC TX-23LX50 og Philips 23PF4310, hvorefter du så står med valget mellem LG og Philips 23PF5320.

Dog synes jeg det ville være en skam at fravælge nogle af de andre bud så hurtigt. Det er klart, at hvis det er påkrævet, at skærmen skal have HDMI eller DVI af en mere konkret grund, så lader det sig ikke gøre, men ellers så er flere af de andre super Tv.

Personligt er jeg ret begejstret for Samsungs modellerne efter at have set dem alle. 23 tommeren leverer, ligesom de andre større modeller et behageligt og godt billede når du ser Tv og DVD. HD materiale er ikke skærmens stærkeste side, men jeg vil mene at den gør det lige så godt, som flere af de andre nævnte modeller. Den har ydermere dimming backlights og 10-bit signalbehandling.

Philips 23PF5320 har jeg lige stået og betragtet blandt mange ude hos en elektronikkæde, hvor vi for resten endte med at købe Philips 32pf9966: http://www.consumer.philips.com/consume ... VHKFSESI5P
Det skal lige siges at det ikke var til mig, jeg var bare med for at vejlede. =)

I samme ombæring stod jeg også og betragtede Philips 23PF5320, som du nævner og til prisen synes jeg det leverede et fint billede. Ikke prangende, men det var tilfredsstillende.

Philips 23PF4310 synes jeg ikke er interessant. Det kan godt være det bare er mig, men jeg synes nu designet og billedet er noget tamt. Rent teknisk er det også en lidt forældet model.

De andre har jeg desværre ikke så mange erfaringer med, men umiddelbart virker Panasonic modellen også som et fint bud.

Men et af de bedste råd når du har så mange skærme i kikkerten er næsten at tage ud til nogle af de større kæder, hvor de har mange af dem repræsenteret. På den måde tror jeg også selv du kan indkredse det en smule.
Af Ravnholdt
#321
Hej

Tak for dine råd.

Jeg er efterhånden ladet mig overtale til også at se på 23" LCD TV uden DVI/HDMI-port. Samsungs model virker på papiret ganske lovende, selvom om jeg dog ikke har set den 'live'. Hvis nogen andre har erfaringer med disse 23" LCD TV skærme, så skriv endelig.

På forhånd tak.

Peter
Af Ravnholdt
#529
Hej

Hermed afsluttes denne tråd, se evt. mere under 'Erfaringer med Sony 23" - 26" LCD TV modeller'.

Med venlig hilsen

Peter
Brugeravatar
Af Champs
#536
Hehe rasmus, var du med for at vejlede :p
Af Ravnholdt
#538
Hej

Nej, det var han ikke, men gode råd er vel det vi alle ønsker i den tætte jungle, som LCD TV-markedet er. ;)

Se forresten min nye tråd.

Og tak for det sjove indfald

Forsat god dag

Peter
Brugeravatar
Af Champs
#549
Nej ikke så hvidt jeg ved :p
Af Ravnholdt
#550
Hej

Læs: det sidste svar om Sony KLV-V26A10E i tråden om 'Sony 23"-26" LCD TV'.

Med venlig hilsen

Peter
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#551
Ahh sådan.

Jeg opfattede det som, at du havde skrevet dine erfaringer og tilbagemeldinger på skærmen i den anden tråd, men jeg kan forstå at det var for at vise, at valget er gjort.

Jeg glæder mig til at høre mere om skærmen.