Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sder
#351749
Kære alle,

Kan se, at power har et fint tilbud på LG B2 lige nu:

https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/lg-55 ... ricerunner

Er der noget bedre til prisen eller skal man fx. give lidt ekstra for at købe S95b?

Vi kommer til at flytte ind i et nyt hjem, hvor der i stuen er 4 loftvinduer, så uanset hvilken skærm jeg køber, vil den nok ikke være helt optimalt til dagslys :)

Er der noget bedre til prisen lige nu?

På forhånd tak,
Brugeravatar
Af KimKaos
#351754
Hvis du har råd så køb et S95B

Men er der meget lyst så skal du overveje om OLED er noget for dig og måske vente til dette års modeller rammer gaden.

2023 modeller bliver meget lysstærke

Kan du ikke vente skal du måske overveje LCD/QLED
Af Supergris
#351778
Drop nu den med lyse rum og OLED.
Det er blevet diskuteret utallige gange, og den overordnede holdning er, at OLED ikke mangler lys, lyst rum eller ej.
Jo, hvis du ser mest TV om dagen, så er der måske bedre muligheder, men glem nu ikke, at dagens skærme er LANGT mere lysstærke end blot få år tilbage før HDR gjorde sit indtog...
Af George1
#351779
QLED toppen er stadig overlegen i lyse rum, uagtet at OLED har fået mere lys, er de slet ikke i nærheden af toppen af QLED.
2022 QD OLED 95 har et fantastisk billede, men er mere modtagelig overfor burn in end mange havde forventet.
Senest rettet af George1 29. maj 2023, 19:37, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
#351780
George1 skrev: 29. maj 2023, 19:35 QLED toppen er stadig overlegen i lyse rum, uagtet at OLED har fået mere lys, er de slet ikke i nærheden af toppen af QLED.
Men toppen af QLED/LCD er vel også pænt godt med i den dyre ende prismæssigt?

Et OLED koster 7600 kr, som trådstarter har fundet, og et 55"S95B 11.700 kr i et netbutik på Pricerunner og godt 11.999 kt i Power og Elgiganten.

En forskel på over 4000 kr.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3201430 ... ign-Priser
Af Supergris
#351783
Hvis du, Rasmus Modsat, med "lyst rum", hentyder til, du ser TV om dagen, så ja, ellers ikke; uanset får du aldrig den bedste oplevelse, hvis du ikke har mulighed for at dæmpe lyset...
Af George1
#351784
Ja selvfølgelig er et lyst rum ikke mørkt, så naturligvis snakker jeg om et lyst rum, det er ikke mig der er Rasmus modsat , har aldrig påstået andet end OLED er bedst i mørke rum, og QLED har deres store styrke i lyse miljøer, og er stadig at foretrække, selvom OLED har fået mere knald på lyset, dette er min mening pt, måske jeg ændre mening når/hvis der kommer nye WOLED/QD OLED.
Rasmus Super modsat er velkommen med den modsatte holdning, slut herfra.
Af Supergris
#351813
Næh, spørgsmålet er, om du prioriterer at se TV i dagstimerne (og ikke gider/har mulighed for, at trække et gardin for) modsat hvad de fleste vel ellers gør...

Man har vel lov til at undre sig over og blive en smule træt, når nogle vælger enhver lejlighed til at nedsable OLED og aldrig har foreslået andre mærker end "Samsung"?
Sådanne personer kan vel ikke tages seriøse?
Af George1
#351814
Supergris skrev: 31. maj 2023, 00:08 Næh, spørgsmålet er, om du prioriterer at se TV i dagstimerne (og ikke gider/har mulighed for, at trække et gardin for) modsat hvad de fleste vel ellers gør...

Man har vel lov til at undre sig over og blive en smule træt, når nogle vælger enhver lejlighed til at nedsable OLED og aldrig har foreslået andre mærker end "Samsung"?
Sådanne personer kan vel ikke tages seriøse?
Ja man bliver træt når visse personer ikke fatter at det bedste alternativ, hvis man skal have non OLED i en kvalitet der er tæt på OLED så er det Samsungs QLED topmodel, og til meget lyse miljøer er den også suveræn, hvilket diverse test giver mig ret i , så ikke en kæft med mærket at gøre, men efter min mening kan Samsung noget med design og laver de bedste produkter indenfor QLED.
Man kan vel ikke tage en person seriøst der bare ignorere at jeg gentagne gange har pointeret at efter min mening er Samsung QD OLED 2022 ikke værd at anbefale jævnfør burn in problemer.
Igen trækker du tråden et sted hen bare for at genere, kom da for Sørensen med noget brugbart til trådstarter, istedet for det pis du har gang i meget ofte. Superflæskesteg.
Af barslund69
#351815
Prisen er højere ja men ved køb af oled så få et af dem med heatsink