Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af DennisHansen
#351716
Hej.

Min 4 årige søn har fået smadret mit elskede Panasonic HZ1000 65". Skærmen er smadret og det vil ikke tænde. Det tænker jeg ikke kan/ kan betale sig at reparere?

Så tænker der skal nyt til. Er egentlig Panasonic mand men er Samsung QD-Oled 65 S95B det bedste bud lige nu?

Mvh Dennis
Brugeravatar
Af KimKaos
#351721
Et 65" Panasonic LZ2000 koster pt. 22.000+ og et 65" S95B koster ca. 13.500 så set i det lys så er Samsung pt. det bedste tilbud

Men S96C er lige om lidt til salg og en 65" koster ca. 29.000 og alle de seriøse der har anmeldt det siger at det pt. er noget af det bedste man kan købe

Så har du råd og kan du vente så gør det
Af George1
#351734
Ja det skulle jeg mene, de har i mine lokale Power og Elgiganten allerede haft reklamationer mht. burn in på denne model.
Senest rettet af George1 27. maj 2023, 13:55, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#351742
Skal det være OLED og indenfor de næste par måneder ville jeg gå efter et Panasonic igen eller et Philips 807. Tror sidstenævnte kommer ned i 9.5-11K indenfor nogle få måneder når Philips 2023 modeller lander i butikkerne.

Samsung 2022 QD-OLED blev skuffende nok solgt uden heat-spreader panel på bagsiden. Sony som i 2022 kom på markedet med sine QD-OLED tog netop højde for at panelet blev varmt og måtte have indbygget et bagpanel med køling og det var det helt rigtige valg. Sony har jo netop mange år erfaringer med at reducere risikoen for burn-in, mens Samsung åbenbart tog for let på det.
Af Beckham
#351750
George1 skrev: 27. maj 2023, 12:44 Ja det skulle jeg mene, de har i mine lokale Power og Elgiganten allerede haft reklamationer mht. burn in på denne model.
Sjovt som det stikker i alle retninger med den panel type. Ved lanceringen af meldingen ellers at burn-in næsten var en "thing of the past" med denne panel type.
Af George1
#351752
Beckham skrev: 28. maj 2023, 10:50
George1 skrev: 27. maj 2023, 12:44 Ja det skulle jeg mene, de har i mine lokale Power og Elgiganten allerede haft reklamationer mht. burn in på denne model.
Sjovt som det stikker i alle retninger med den panel type. Ved lanceringen af meldingen ellers at burn-in næsten var en "thing of the past" med denne panel type.
Ja men det her er jo i real life, folk har sikkert kørt godt på i den tro at burn in var minimeret så den burde være god nok, sorry , håber 2023 er mere modstands dygtig.