Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jmeyhoff
#351643
Hej,

Har været så uheldig at vores ene søn ved uheld har ødelagt panelet på vores 65” Panasonic LZ1000. Er stadig lidt chok over det ikke har kunne svare sig at skifte panelet. Men nok om det. Jeg var til gengæld så heldig at få det til 8.5k og forsikringen har givet mig 15k at købe nyt for. Jeg har gået længe og lurepasset for og se om man kunne være heldig at se priser som da jeg sidst handlede. Ved ikke om det sker men denne weekend er LG 65” G2 da på bud til 15k i Elgiganten. Ser dog også de har et outlet-tilbud til cirka 13k for et som beskrives “brugt - lidt brugsridser kan forkomme”. Tør man købe outlet-modellen og er der nogen her som har erfaringen med outlet konceptet i Elgiganten?

https://www.elgiganten.dk/product/tv-l ... 022/432627

https://www.elgiganten.dk/product/outl ... 022/523739
#351645
jmeyhoff skrev: 20. maj 2023, 20:10 Hej,

Har været så uheldig at vores ene søn ved uheld har ødelagt panelet på vores 65” Panasonic LZ1000. Er stadig lidt chok over det ikke har kunne svare sig at skifte panelet. Men nok om det. Jeg var til gengæld så heldig at få det til 8.5k og forsikringen har givet mig 15k at købe nyt for. Jeg har gået længe og lurepasset for og se om man kunne være heldig at se priser som da jeg sidst handlede. Ved ikke om det sker men denne weekend er LG 65” G2 da på bud til 15k i Elgiganten. Ser dog også de har et outlet-tilbud til cirka 13k for et som beskrives “brugt - lidt brugsridser kan forkomme”. Tør man købe outlet-modellen og er der nogen her som har erfaringen med outlet konceptet i Elgiganten?

https://www.elgiganten.dk/product/tv-l ... 022/432627

https://www.elgiganten.dk/product/outl ... 022/523739
Billedkvaliteten er stort set ens på alle OLED TV, derfor kan du roligt købe det der er billigst, som f.eks. dette her:
https://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/P ... 4K/3085542
Af jmeyhoff
#351649
Min tanke/frygt er også man kan ende med en udstillingsmodel. Dropper de overvejelser.

Med hensyn til billedekvalitet giver EVO panel og den ekstra brightness ikke et mærkbart løft? Det er primært derfor jeg overvejer G2 sammen med den flade montering og det at modellen har heatskin ift burn-in.
#351652
George1 skrev: 20. maj 2023, 21:18 Synes ej det er billigt nok, ved heller ikke om den har stået tændt for fuld blus i butikken så jeg ville købe nyt, når prisforskellen ikke er større.
Sjovt, da jeg skrev, at Outlet i mange tilfælde ikke er billigt nok, til det er værd at overveje, blev jeg sablet ned!
Hvad har ændret sig?
Er det fordi, det ikke er en skærm, du har foreslået?
Brugeravatar
Af KimKaos
#351658
Ofte har et outlet blot været ude og vende hos en kunde og de forbeholder de skriver er blot for at undgå nogle skulle klage - men er man utilfreds så har man samme returret på et outlet som et fra en jomfruelig boks og 3.000 er jo også en slat penge at spare

Vedr. EVO så er G2 panelerne en tand lysere en G1 mv. og det så er nok til dig må du selv afgøre - men G2 var på vej i min indkøbskurv men med løfter om bl.a. MLA på dette års G3 og andre typer af nye paneler med højre lysstyrke fra Samsung og Sony så besluttede jeg at vente til at se hvad der dukker op i år.

Men igen køb roligt et outlet fra en anderkendt forhandler der har en fornuftig og uproblematisk returpolitik
Af George1
#351664
Supergris skrev: 21. maj 2023, 09:57
George1 skrev: 20. maj 2023, 21:18 Synes ej det er billigt nok, ved heller ikke om den har stået tændt for fuld blus i butikken så jeg ville købe nyt, når prisforskellen ikke er større.
Sjovt, da jeg skrev, at Outlet i mange tilfælde ikke er billigt nok, til det er værd at overveje, blev jeg sablet ned!
Hvad har ændret sig?
Er det fordi, det ikke er en skærm, du har foreslået?
Nej nu stopper du, igen finde du en mulighed for at angribe, hjælp forhelvede trådstarter i denne tråd istedet for, du ved udmærket at den skærm der var efterspurgt i en tidligere tråd var en top QLED og derfor ikke modtagelig for burn in, derfor skriver jeg i denne tråd at man ikke ved om OLED har stået tændt for fuld hane, og så synes jeg ikke der var nok prisforskel til at jeg kunne anbefale outlet, og derfor anbefalede jeg en ny OLED, hvilket trådstarter er enig i. kan slet ikke sammenligne de 2 tråde når det er forskellige teknologier, igen opfatter jeg det som ren provokation fra din side.
Du er og bliver en Rasmus modsat, iforhold til alt hvad jeg skriver,eller forsøger at hjælpe med.
Af jmeyhoff
#351781
Samsung S95B er også med i mine overvejelser. Er dog noget usikker i forhold til burn-in og samlekvalitet som der synes at være en del kritik omkring. Kan det også passe jeg et sted læste at lysstyrken blev droslet ved en firmware opdatering?

Varmeste bud lige nu er C2 som kommer på bud i morgen i Elgiganten til lidt over 11k. Her er jeg til gengæld lidt usikker på deres auto dimming funktion og om denne er et problem ved streaming?
Brugeravatar
Af KimKaos
#351785
Vedr. C2 så er autodim også en af de ting der gør at jeg ikke vil købe et og S95B har for mange småskavanker til jeg gider at overveje det

Jeg afventer til dette års modeller er ude og så vil jeg tage et grundigt kik på G3 nu da det kommer med MLA og så ellers S95C
Af jmeyhoff
#351804
George1 skrev:Enig, ville også holde mig væk fra både C2 og S95B, selvom pissegodt billede til prisen, men burn in problemer på en 2022 model er ikke imponerende.
Hvad med C3, vil du også holde dig fra det i forhold til burn-in? Eller er det (også) på grund af manglende MLA?
Af George1
#351805
Personeligt ville jeg holde mig væk,men jeg har også forfærdelige tv vaner iforhold til at fremkalde burn in.
Men kan ikke anbefale S95B , C3 kunne være et bud, til en der ikke har mine tv vaner.