Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#351672
Det er SÅ trættende at høre på folk skal tale den skærm de kun anbefaler op.

Man kan godt anbefale FLERE mærker
Af George1
#351673
Hvad er trættende, synes det er en berigelse til dette site at man ikke kun anbefaler OLED som det var før, og udskammede dem der vovede at komme med et forslag der ikke var OLED, nu rådgiver man vel ud fra trådstarters behov, og egen overbevisning, nogle anbefaler OLED andre anbefaler QLED men giver da ingen mening hvis samme person anbefaler alt , (som du skriver Peter D) vel fint at trådstarter læser denne tråd og at der er flere bud på hvad der er bedst for ham.
Af PeterD
#351674
OLED og LCD/QLED er teknologier.

Mærker er forskellige firmanavne, og der er vel over en håndfuld at tage af.
Af George1
#351702
PeterD skrev: 22. maj 2023, 16:26 OLED og LCD/QLED er teknologier.

Mærker er forskellige firmanavne, og der er vel over en håndfuld at tage af.
Ja men alle OLED uanset mærke har omtrent den samme gode billedkvalitet, dette er absolut ikke tilfældet med QLED/LCD, derfor kan du ikke bare anbefale hvilket som helst mærke.
Brugeravatar
Af KimKaos
#351703
Det er korrekt George - men det er heller ikke det det drejer sig om for PeterD - Problemet er at folk ofte ender med at pege på et Samsung TV da de ofte er de bedste blandt dem og PeterD hader Samsung inderligt så.... ;)

Men pyt - alle andre kan jo blot gøre som jeg gør at blokkerer for hans indlæg og så ellers forsætte snakken og give folk nogle seriøse råd og svare på deres spørgsmål så godt vi nu kan.

Og så bliver rigtigt sjovt nu hvor Samsung er trådt ind i OLED verden - både egne QD-OLED og købepaneler fra LG og så se hvordan de spiller i fremtiden - QD-OLED fra 2023 S95C har allerede fået top anmeldelser af stort set alle de seriøse sites - vi mangler bare FlatP´s anmeldelse og så ellers se hvad Sony disker op med
Af PeterD
#351705
Syntes det efterhånden udvikler sig..

Folk må da købe hvad de vil, men så skal de heller ikke tude hvis deres skærm får problemer og nu er der rigtig mange producenter så hvorfor KUN - og HVER eneste gang - kun anbefale et ?

Men ja. Fint at Samsung også er hoppet på OLED vognen. De må jo have indset at de sælger bedre end end deres highend LCD skærme.

Jo flere producenter, jo mere konkurrence og, må man formode, lavere priser
Af PeterD
#351706
George1 skrev: 24. maj 2023, 10:40
PeterD skrev: 22. maj 2023, 16:26 OLED og LCD/QLED er teknologier.

Mærker er forskellige firmanavne, og der er vel over en håndfuld at tage af.
Ja men alle OLED uanset mærke har omtrent den samme gode billedkvalitet, dette er absolut ikke tilfældet med QLED/LCD, derfor kan du ikke bare anbefale hvilket som helst mærke.

Ærgeligt at det skal svinge så meget. Men nu når OLED er kommet så langt ned i pris, gør det også valget lettere.

Tak for at sætte streng under at OLED'ens fortræffeligheder. Så er den sag lukket.
Af George1
#351707
KimKaos skrev: 24. maj 2023, 10:56 Det er korrekt George - men det er heller ikke det det drejer sig om for PeterD - Problemet er at folk ofte ender med at pege på et Samsung TV da de ofte er de bedste blandt dem og PeterD hader Samsung inderligt så.... ;)

Men pyt - alle andre kan jo blot gøre som jeg gør at blokkerer for hans indlæg og så ellers forsætte snakken og give folk nogle seriøse råd og svare på deres spørgsmål så godt vi nu kan.

Og så bliver rigtigt sjovt nu hvor Samsung er trådt ind i OLED verden - både egne QD-OLED og købepaneler fra LG og så se hvordan de spiller i fremtiden - QD-OLED fra 2023 S95C har allerede fået top anmeldelser af stort set alle de seriøse sites - vi mangler bare FlatP´s anmeldelse og så ellers se hvad Sony disker op med
Ja Kim afventer også i spænding, hvis der ikke kommer en topmodel QLED med One C boks i 2024, vil jeg også kraftigt overvejer QD OLED, som nok også fremadrettet altid vil kunne fåes med en One C boks, som er et must for mig.
Brugeravatar
Af KimKaos
#351708
Jeg tror at One C er fortid i deres QLED serie - panelerne køber de ude i byen og de vil nok stadigvæk lave fede topmodeller men jeg tror ikke med One C - Jeg tror at boksen fremadrettet kun kommer med deres 8K og QD-OLED
Af George1
#351709
Øv måske rigtigt, da One C fordyre produktionen meget og et bagbelyst med mange zone opdelinger er i forvejen dyrt at producere. Men håber stadig at 2024 bliver året hvor Samsung genindføre One C boks til deres QLED 4k topmodel, og måske drosle lidt ned på deres 8k som i min optik stadig er en joke.