Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nexus
#351504
Fik en dag en lidt anderledes meddeles omkring opdatering af software på mit 65” LG CX.
Normalt kommer de små opdateringer og fejlrettelser jo ret anonymt. Men det her virker større og mere grundlæggende.
Blev da ærlig talt ret spændt :D

Billede
Senest rettet af Nexus 12. maj 2023, 09:40, rettet i alt 2 gange.
Af Nexus
#351516
Der er umiddelbart ikke sket noget endnu, men læser det som at udrulningen starter den 17.
Jeg skal nok holde øje og lægge billeder op.
Spændende hvor langt bagud en evt opfriskning af brugerfladen rækker ifht modelår.
#351517
Ser frem til din tilbagemelding :)

Det lyder bestemt på folk på reddit som om, at det er tilfældet. Nogen har åbenbart fået opdateringen skubbet igennem før den 17. maj.

Dog har ingen lagt billeder op, så det er svært at sige, om der er forskelle.

På CX og andre LG-modeller, som er født med webOS bundmenuen, så skulle man angiveligt kunne skifte mellem bundmenu og fuld skærm således: general > home settings > home screen style > home screen - basic. Det er ikke muligt på nyere LG-modeller, som er født med menuen i fuld skærm.

Med andre ord er LG i gang med at opdatere webOS på ældre modeller. Om det er en engangsforestilling eller den nye strategi, er jeg ved at undersøge. Deres motivation er givetvis bedre at kunne vise reklamer og anbefalinger af indhold i TV'ets brugerflade, hvilket de tjener penge på efter salget af TV'et.
Af Mr.DJ
#351520
Rasmus Larsen skrev: 12. maj 2023, 09:56 Ser frem til din tilbagemelding :)

....Deres motivation er givetvis bedre at kunne vise reklamer og anbefalinger af indhold i TV'ets brugerflade, hvilket de tjener penge på efter salget af TV'et.
Dette var det første jeg tænkte....at LG vil indføre reklamer i brugerfladen. Så måske, CX ejerne burde overveje om de egentlig er interesseret i denne opdatering?? ;-)
Af JLPFLD
#351525
Torben Rasmussen skrev: 12. maj 2023, 14:09 Ja, det var egentlig ikke en opdatering jeg ville anbefale, hvis det virkelig ændrer GUI'en til det nye layout.
Ej heller her ... Jeg er stoppet med at opdatere. Det er længe siden jeg har set en opdatering som gør mig noget godt, og denne gør langt fra. Men i virkeligheden fuldstændig ligegyldigt, mit TV er blokeret for al trafik og jeg bruger ikke deres webOS og har aldrig gjort det.
Af Nexus
#351526
kabri skrev: 12. maj 2023, 14:15 Vildt nok hvis de endelig opdaterer webos. Jeg har ikke set beskeden på min lg cx endnu.. hvor fandt du den?
Den poppede op her fornyelig da jeg tændte for TV.
Den ligger i indstillinger under support og meddelelser :)
#351559
Jeg har fået en foreløbig melding fra LG Korea, som går på, at det ikke er et stategiskifte ift. opdatering af webOS, men nærmere en engangsforestilling, så ejere kan tilvælge den nyere brugerflade, hvis de ønsker den.

Jeg har forespurgt på konkrete detaljer, så når jeg har noget, samler jeg det i en artikel.
Af kabri
#351588
Jeg kan se notifikationen nu mit lg cx men den finder ikke nyt når jeg søger efter opdatering endnu. Ikke at jeg har brug for nyt webos da jeg har apple tv, men da meget sjovt at sammenligne.
Af Nexus
#351602
Mon vi kan forvente at cursor og menuer også bliver "moderniseret", således at vi får den lidt mere moderne farve fra de nyere modeller.

Synes det er et fint tiltag i et miljø hvor TV software som standard ikke bliver opgraderet.
Om det så er pga reklame eller at det kun er en engangs fornøjelse så viser det en eller anden form for forandring omend minimal.

Kunne Google mig fra til at nogle brugere på et portugisisk forum allerede var blevet opdateret og at der var snak om en generelt lavere hastighed i menuerne. Men det er vel i grunden ikke så underligt, når nu der foregår mere på den nye brugerfalde ifht fanerne på den gamle.