Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#351499
Hejsa

Mit Samsung har spontant fået denne fejl (vedhæftet). Der er en mørk søjle vertikalt på skærmen.

Er det noget der kan betale sig at reparere, eller skal skærmen ud på en gård og bo sammen med de andre, gamle skærme?
Vedhæftede filer
IMG_4330.jpeg
IMG_4330.jpeg (1.85 MiB) Vist 14797 gange
#351502
Vrøvl har haft masser af Samsungs, de 2 ældste køre stadig ved min kammerat og ved min gamle mor på (10 år) , Samsung holder hverken bedre eller dårligere end alle andre mærker.
Trådstarter altid godt at skrive hvor gammel og hvad model din fladskærm er, så er det nemmere at komme med et råd.
#351503
Tak for dit indlæg, George1.

Modellen står på billedet, men alderen er jeg ikke helt sikker på. Dog uden for garanti (selvfølgelig)

:)

Hvad man sådan eller render og synes om Samsung, kan måske holdes i en anden tråd, tak.
#351505
Det er LED-backlight, der svigter. Det kan næppe betale sig at få repareret ifht. prisen på en ny tilsvarende skærm - medmindre du kan gøre det selv. Der er instruktive videoer på YouTube og backlight LED-strips på AliExpress o.lign.

Modellen er fra 2016 og var i den billigste 4K-kategori fra det år. Billigste 4K Samsung skærm i 55" ligger i øjeblikket på ca. 3.000 kr.
Ifølge HandyHand er den estimerede pris på rep af bagbelysning på LED-TV 1.680 kr. (kender ikke biksen, men det er et af den slags, hvor man kan få 3 tilbud på div. rep. opgaver)
#351506
Trekamp skrev: 11. maj 2023, 18:51 Tak for dit indlæg, George1.

Modellen står på billedet, men alderen er jeg ikke helt sikker på. Dog uden for garanti (selvfølgelig)

:)

Hvad man sådan eller render og synes om Samsung, kan måske holdes i en anden tråd, tak.
Personligt ville jeg ikke ofre penge på rep, men hvis du var glad for skærmen ville jeg tage denne, det er en 2023 model, til samme pris da de er udgået for 2022 model, så fin pris for en ny model, super bud og en meget bedre skærm end din gamle.
https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/samsu ... p-1327554/
#351537
George1 skrev: 11. maj 2023, 19:56
Trekamp skrev: 11. maj 2023, 18:51 Tak for dit indlæg, George1.

Modellen står på billedet, men alderen er jeg ikke helt sikker på. Dog uden for garanti (selvfølgelig)

:)

Hvad man sådan eller render og synes om Samsung, kan måske holdes i en anden tråd, tak.
Personligt ville jeg ikke ofre penge på rep, men hvis du var glad for skærmen ville jeg tage denne, det er en 2023 model, til samme pris da de er udgået for 2022 model, så fin pris for en ny model, super bud og en meget bedre skærm end din gamle.
https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/samsu ... p-1327554/
Bemærker lige, at de først kan sende det d. 1 juli... så der er lige et par måneder til (hvis man kan/vil vente så længe)
#351569
Er det blot mig men hvorfor købe samme mærke når der man nu har har fået en fejl som ikke dækkes af garantien ?

Lidt besynderligt nu når der er flere producenter at vælge imellem.

Men du gør hvad der er bedst for dig selv.
#351570
PeterD skrev: 16. maj 2023, 05:54 Er det blot mig men hvorfor købe samme mærke når der man nu har har fået en fejl som ikke dækkes af garantien ?

Lidt besynderligt nu når der er flere producenter at vælge imellem.

Men du gør hvad der er bedst for dig selv.
Hvilken producent kender du til, som ville dække en sådan fejl på garantien 6-7 år efter køb? ;)
#351571
Stop nu dig selv med dette Samsung had, billigste Samsung budget 4k skærm købt for 7 år siden , ingen skærm producenter giver 7 års garenti på sådanne skader, kunne ske for hvilket som helst mærke.
Antal mæssigt vil der altid være flere Samsung skærme der får en skade, da det er verdens mest solgte tv mærke.