Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#351291
Hej alle

Vi har besluttet, at vi godt vil have et TV i soveværelset, og jeg blev fristet af Powers tilbud på Philips 48" OLED 707 TV til 5999 kr., som nu er bestilt.
Jeg satser på, at det er et fint kompromis ift. størrelse.

Derudover blev jeg fristet, fordi jeg længe har tænkt at Ambilight kunne være fedt. Og især i soveværelset, hvor vi ikke har meget andet belysning (udover kraftige spots i loftet og natlamper), så tænker jeg, at det kan blive værdsat.

Jeg er bevidst om, at OLED 707 ikke har samme nyere panel som 807, og at det ikke har den opdaterede Ambilight.
Og det er jo heller ikke det tyndeste TV ift. at syne af mindre ved at hænge tæt til væggen.

Men er der noget andet, jeg har overset, som bør få mig til at genoverveje valget?


Vægophæng og Ambilight
Jeg forventer at hænge det op på væggen, og her kan jeg læse, at Ambilights måske kommer mindre til sin ret. Faktisk havde jeg tænkt mig, at vælge et af de tyndeste vægophæng, jeg kan finde.

Har nogen erfaringer med tynde vægbeslag og Ambilight, som kan give lidt råd herom?


Jeg har bestilt TVet til ciick and collect, så jeg har ikke TVet endnu.

På forhånd tak.

Vh. Martin
#351330
Philips anbefaler 10-20 cm's vægafstand for bedste effekt. Hvis du kun har 2 cm, så forsvinder en stor del af effekten, da den kræver noget vægplads at reflektere på. På OLED-modellerne sidder dioderne desuden et stykke fra topkanten pga Tv'ets konstruktion, hvilket yderligere vil begrænse effekten der. Men den forsvinder ikke helt.

Min mor har et 43" Philips, der hænger 6-7 cm fra væggen - men til gengæld mellem to vinduer, så der kun er 3-4 cm væg til siderne. Det begrænser også effekten en hel del. Men det er stadig synligt, og hun sætter især pris på at have bagbelysning på (fast hvid) i stedet for at have en ekstra lampe tændt i stuen.
#351491
Hvis jeg lige må hoppe på:
Jeg har lige købt 807 i 65” og vil gerne have den op på væggen, såfremt det er muligt. Har nogen et godt råd til et beslag, som kan trækkes 10-20xm væk fra væg? Vil gerne undgå en “arm”, hvor man kan rotere tv’et. Findes der nogle gode bud som nødvendigvis ikke er Vogels? (Synes de er pricey)