Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#351433
Så har jeg fået brugt tv'et et par dage i lys og mørke. Synes faktisk det spiller meget godt. Det kan godt anbefales herfra hvis man har en meget lys stue.

Kan se Peter har linket en video af hvordan OLED performer i lys. Det er på ingen måde en lys stue den bliver sat i efter min mening, ellers er vores stue bare MEGA lys.

Vi har TV'et på max lysstyrke ved dagslys, også bliver der skruet ned om aftenen.
#351444
neemt skrev: 9. maj 2023, 09:50 Så har jeg fået brugt tv'et et par dage i lys og mørke. Synes faktisk det spiller meget godt. Det kan godt anbefales herfra hvis man har en meget lys stue.

Kan se Peter har linket en video af hvordan OLED performer i lys. Det er på ingen måde en lys stue den bliver sat i efter min mening, ellers er vores stue bare MEGA lys.

Vi har TV'et på max lysstyrke ved dagslys, også bliver der skruet ned om aftenen.
Tillykke med det nye tv. Kan roligt anbefale at du aktiverer auto brightness. Det giver rigtig god mening ligesom telefoner og tablets selv regulerer brightness op til max i stærkt dagslys og dæmper brightness når omgivelserne er lyssvage.

Har brugt det i årevis i en meget lys stue og det virker fortrinligt. Start feks med at indstille kontrast på højt/max (90 eller 95/100) i dagslys og aktiver derefter funktionen.

Får du først kalibreret billedet kan du faktisk få et rigtigt flot billede ud af det. Jeg plejer at indstille kontrast i den høje ende for en kalibrering er tilpasset et næsten helt mørklagt rum, hvilket ikke passer til det gennemsnitlige brugsmønster. Nørderne gør alt for at udelukke al lys også i dagtimerne og ser derfor mest tv når det er så mørkt som muligt.
#351445
PeterD skrev: 5. maj 2023, 22:09 Altså paneler fra Taiwan og Kina.

Der kan ikke gå lang tid før vi ser tvskærme fra producenter i Elgiganten, Power og Expert, Electric City, hvis bare de fik lov til at komme ind på markedet..
Det gør vi allerede fra CSOT, som er TCLs selskab for skærmproduktion :) AUO og BOE har ikke egne forbrugermærker. De sælger kun til andre pt.
#351447
IT-Bruger skrev: 10. maj 2023, 01:41 Tillykke med det nye tv. Kan roligt anbefale at du aktiverer auto brightness. Det giver rigtig god mening ligesom telefoner og tablets selv regulerer brightness op til max i stærkt dagslys og dæmper brightness når omgivelserne er lyssvage.
Så faktisk bare en youtube video i forhold til kalibrering, hvor det var været slået fra. Men tænker lige jeg får prøvet auto brightness, giver god mening i forhold til jeg ikke selv skal ind og skrue op og ned.