Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#351257
Hej alle,

Lige en kort for historie.
I november 2022 købte jeg en 55 tommer Samsung 2022 model fra Power åbningstilbud til 3777 kalibrering kostede 300kr.

I påsken hamrede min 1 årig datter vist en negleklipper og smadrede skærmen og havde ingen garanti.

I dag var jeg til Power og skulle egentlig købe samme model nemlig QLED Samsung 2022 model.

Men typisk hvad der sker for mig når jeg er i Power, at jeg ender med at købe noget andet.

Sælgeren har et godt tilbud på kalibrering og Samsung væg beslag.

Men han argumenterede for at jeg heller skulle købe 2023 modellen af Samsung men ikke QLED men en 4K LED model CU8005.

Jeg spørger ind til jeg heller vil have en QLED, men han forklare at QLED i min Samsung 2022 model (6 serie?) ikke helt er en en QLED.

Summa summarum, jeg ender med at købe en 4K LED 65 tommer 2023 model(?!?!) (modelnavn: TU65CU8005K) til en samlet pakkepris på 6700kr inklusiv kalibrering og Samsung vægbeslag.

Mit helt store spørgsmål, hvorfor argumenterede han for at en LED TV fra 2023 skulle være bedre inden en Samsung QLED 2022 (modelnavn: QE65Q65)

Jeg afsløre nok med dette opslag at jeg ingen forstand har på TV teknologi
#351260
Uanset hvad, så forsøger sælgerne at "narre" kunden til at købe det TV der giver mest profit, så det er nok en del af forklaringen. De er ganske enkelt dårlige rådgivere. Her er en sammenligning af de 2 TV:
https://www.displayspecifications.com/e ... b61625afc0
Begge TV er det man kalder "prisvenlige entrylevel" TV. Men det vigtigste er selvfølgelig at du er tilfreds.