Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fuggibuggi
#351178
Hej :)

Jeg er på udkig efter et tv til min lillebror.. Han er lige flyttet og vil gerne have et tv på omkring 75-77 tommer.. Han går efter et oled eller et GODT QLED/LCD tv..

Hvor langt tror i priserne falder på et godt oled på 77" eller et godt QLED/LCD på cirka samme størrelse?
Af Fuggibuggi
#351179
Der er et LG CS på tilbud til 15999, men vil satser på at finde noget billigere, hvad tror I? Er det realistisk at finde noget billigere?
Af henrik.yde
#351181
Nej, ikke hvis det skal være OLED, som jo alt andet lige brillierer med den bedste billedkvalitet. Skal prisen ned så kunne TCL C735 være en mulighed. Fåes vist i 75 og 85 tommer til samme pris (9999 kr) En anden mulighed kunne også være at gå ned i 65 tommer, så kan div. OLED fåes for ca 11-12000 kr.
Af George1
#351182
Jeg ville ikke købe TCL hvis man skal op i 75 tommer LED så bør det være Samsungs topmodel QLED 90/91 B
Lige nu til kr under 20000.
Forventer en pris på ca kr 16500 når de nye 2023 modeller for alvor kommer ud til sommer.
Muligt OLED brillere, men i et lyst lokale, og med den suveræne anti genskins skærm Q90B har ville jeg foretrække QLED, som også tilbyder 10 års garenti mod burn in.
Af henrik.yde
#351184
Jeg har set TCL C735, så det tør jeg godt købe, og Samsungs topmodel er jo (tydeligvis) heller ikke inden for den prisramme trådstarter har sat. Ja, det kan vist ikke komme bag på nogen her på FP, at du foretrækker QLED TV fra Samsung. Men indtil videre er de jo stadigvæk både dyrere og dårligere end OLED TV, og jeg tvivler på at det nogensinde ændrer sig. Og det har Samsung jo nærmest også erkendt, i og med hvor de jo så snart går over til kun at lave QD-OLED TV. Spændende om der også gives 10 års burn in garanti på disse, nope😅
Af Supergris
#351185
George1 skrev: 26. apr 2023, 22:52 Muligt OLED brillere, men i et lyst lokale, og med den suveræne anti genskins skærm Q90B har ville jeg foretrække QLED, som også tilbyder 10 års garenti mod burn in.
Kan vi ikke snart aflive den myte om lyse rum og OLED, og samtidig håbe at burn in er en saga blot?

Bortset fra dette så giver det ikke meget mening at foreslå et TV, der både er dårligere og samtidig dyrere, end det trådstarter selv er inde på...

Til info, så var LG 77A1 (60 Hz) nede i godt 10.000 kr. da det var billigst...
Af George1
#351195
Det er absolut ikke en myte, med lyse rum, top QLED er stadig ca 3 gange så lyse som OLED.
BORTSET fra du vrøvler, trådstarter spørger hvad man kan forvente QLED kommer ned i og det svare jeg på, og så holder den trådstarters budget.
Af George1
#351196
henrik.yde skrev: 27. apr 2023, 01:28 Jeg har set TCL C735, så det tør jeg godt købe, og Samsungs topmodel er jo (tydeligvis) heller ikke inden for den prisramme trådstarter har sat. Ja, det kan vist ikke komme bag på nogen her på FP, at du foretrækker QLED TV fra Samsung. Men indtil videre er de jo stadigvæk både dyrere og dårligere end OLED TV, og jeg tvivler på at det nogensinde ændrer sig. Og det har Samsung jo nærmest også erkendt, i og med hvor de jo så snart går over til kun at lave QD-OLED TV. Spændende om der også gives 10 års burn in garanti på disse, nope😅
Har ikke en skid med det at gøre Samsung QD OLED er også modtagelig for burn in, derfor er der ingen garenti.
Forøvrigt kan du slet ikke sammenligne TCL C med Samsungs top top, sjovt du kan anbefale TCL som jo heller ikke er en OLED, du ved jo godt at større størrelser kræver absolut meget mere af skærmen.
Mener stadig Top QLED er konkurrence dygtig, når prisen er ca det samme som en OLED, og det er der også producenter der mener, ellers ville de ikke producere dem.
Faktum er at Samsung laver verdens bedste non OLED skærme.
Kom der et andet mærke der kunne matche design og billed kvalitet ville det bare være godt for konkurrencen.
Det kommer ikke bag på mig at der bliver anbefalet OLED, da billedkvaliteten er god, men derfor er det godt med alternativer, der bør være plads til andre holdninger end det store brede politiske korrekte OLED flertal, er ikke den eneste i verden der sætter pris på burn in garenti, lys output og antigenskins skærm.
Af Supergris
#351200
Eller blot det faktum, der står "Samsung" på fronten.
Den slags folk kaldes fanboys. Fra dem kan der ikke forventes meget objektivitet, og ofte er det det rene vrøvl, de disker op med, da deres meninger er farvede!

Her snakker jeg naturligvis generelt...